کد خبر: ۱۰۱۹۵۸
زمان انتشار: ۱۱:۵۵     ۰۳ دی ۱۳۹۱
سادات ابراهیمی در نطق میان دستور:
نماینده شوشتر در مجلس گفت: قوه قضائیه باید به شدت با مفسدان اقتصادی برخورد کند و انتظار مردم این است که با علت‌ها و سرشاخه‌ها برخورد شود.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محمد سادات ابراهیمی نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در نطق میان دستور خود در صحن علنی اظهار داشت: در آستانه سی و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هستیم، انقلابی که برای پیروزی و تداومش قریب به 200 هزار شهید و صدها هزار جانباز تقدیم کرده و با وجود توطئه‌های گوناگون و پیچیده استبداد داخلی و استعمار خارجی با رهبری امام راحل پیروز شد.

وی افزود: دشمنان همواره به عیان مشاهده کرده‌اند که چگونه مقام معظم رهبری کشتی انقلاب را از طوفان‌های سهمگین و کمرشکن با سلامتی و اقتدار نجات دادند تا جایی که هم اکنون این انقلاب به الگویی برای بیداری اسلامی در سطح جهان تبدیل شده است.

نماینده شوشتر در مجلس با بیان اینکه در این ایام بازخوانی، انگیزه‌ و آرمان‌های انقلاب که در قانون اساسی متبلور است، شایسته و ضروری است، خاطرنشان کرد: به راستی امروز در مبارزه با شبیخون فرهنگی و توجه به مسائل معنوی و ایمانی چه کره‌ایم، آیا وضعیت موجود فرهنگی زیبنده نظام اسلامی است، آیا بسترسازی مناسب به منظور تعمیق فرهنگ غنی اسلامی صورت گرفته است، آیا به غیر از برخوردهای فیزیکی، اقدام اصولی ماندگار فرهنگی برای ترویج معارف اسلامی صورت گرفته است.

سادات ابراهیمی تصریح کرد: چرا در مملکت اسلامی آن هم در تبلیغات انتخاباتی انواع و اقسام دروغ‌ها، تهمت‌ها، تهدیدها، ترور شخصیت‌ها و همچنین سوء استفاده از مقدسات و امکانات بیت‌المال صورت می‌گیرد تا چهره‌های مردمی و خدوم مخدوش شود، چرا تمام اصول شرعی و قانونی را زیرپا می‌گذاریم تا رقیب خود را لجن‌مال یا از صحنه خارج کنیم، آیا دستور اسلام این است، در حالی که حضرت امیرالمؤمنین (ع) فرموده اند که «حکومت برای من به اندازه آب بینی بز ارزش ندارد» آیا ما چنین رویکردی داریم، چرا عدالت فقط لغلغه ‌زبان شده است.

وی با بیان اینکه مجلس باید قدرت فساد‌آور را مهار کند، گفت: چرا شاهد بروز و ظهور مفسدان اقتصادی در کشور هستیم، چرا گزارشی از نتیجه فرمان 8 ماده‌ای حضرت امام به مردم ارائه نمی‌شود، مفسدان اقتصادی که اختلاس‌های هنگفت می‌کنند، به چه کسان و مقاماتی وصل هستند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: چرا دانه درشت‌های دولتی و غیردولتی از محاکمه و برخورد‌ مستثنی می‌شوند، ضمن اینکه قوه قضائیه باید به شدت با مفسدان اقتصادی برخورد کند و انتظار مردم این است که با علت‌ها و سرشاخه‌ها برخورد شود.

سادات ابراهیمی اضافه کرد: مشکلات اقتصادی معلوم است، باید با عوامل به وجود آورنده مفاسد اقتصادی برخورد شود، برخی از مفاسد به دلیل اختیارات بدون حساب و کتاب صاحبان قدرت است، مجلس باید ضمن نظارت، قدرت فسادآور را تهدید کند، مجلس نباید سکوت کند، آیا ما کارمندان مجلس هستیم یا نمایندگان ملت، پیشنهاد می‌شود تا کمیته‌ای مشترک از سه قوه تشکیل و نواقص مربوط به مبارزه با مفاسد اقتصادی طراحی، تدوین و تصویب شود.

وی خطاب به رئیس ‌جمهور ادامه داد: در سیاست خارجی عزت کشور ما کجاست، دوستان جمهوری اسلامی ایران کدام کشورها هستند، به جز چند کشور که روده آنها به لوله‌های نفتی ما وصل است، کمک‌های ایران به دیگر کشورها چه سود و بهره‌ای برای ملت ما داشته است، چرا این همه قطعنامه علیه ایران صادر می‌شود.

 نماینده شوشتر اضافه کرد: قطعا بخشی از علل و عوامل وضعیت اقتصادی کشور به دلیل سیاست‌های خصمانه غرب و آمریکاست، اما سؤال اینجاست که شما در مقابل آنها چه تدبیری ‌کرده‌اید، اینکه شما خوب تدبیر کرده‌اید، قطعا قابل تقدیر است، اما برای نجات اقتصاد کشور، مهار گرانی و تورم افسار‌گسیخته، اشتغال و ازدواج جوانان، کاهش آمار اعتیاد، طلاق و سرقت، بهبود وضعیت معیشتی فرهنگیان و پیشگیری از حوادث اسفناک و تلخ سوختن دانش‌آموزان چه برنامه‌ای دارید.

سادات ابراهیمی بیان داشت: در هر کشوری قلمرو، پول ملی و پرچم از علائم ثابت حاکمیتی است، راستی ارزش پول ملی ما در مقایسه با سایر کشورها چه قدر است.

وی افزود: دارایی و ثروت مردم با تغییرات و نوسانات اخیر به 50 درصد کاهش یافته است، چه کسی باید پاسخگوی این ضرر هنگفت به ملت باشد، جز دولت؟ چه کار باید کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم با عزت در مقابل بیگانگان کشورداری کنیم باید توان برنامه‌ریزی و اداره صحیح کشور و رفاه مردم را داشته باشیم، بیائیم با وحدت همه قوا، مردم و جناح‌های سیاسی با محوریت مقام عظمای ولایت و رهبری، یک بار دیگر به بازخوانی آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی، همچنین نظام اجرایی و تقنینی و قضایی کشور بپردازیم.

وی گفت: بیائیم از پایگاه دین و معنویت دنیای عامه مردم ایران، آن هم به دست خودشان را تأمین کنیم تا ثابت شود که دینداری منافاتی با احیای دنیای مردم ندارد و زمزمه سکولاریزه کردن حاکمیت را در نطفه بخشکانیم.

سادات ابراهیمی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود خواستار رسیدگی به آنها شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها