کد خبر: ۱۰۲۸۷۳
زمان انتشار: ۱۸:۰۹     ۰۶ دی ۱۳۹۱
جمعي از اعضاي شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات با خاتمي ديدار كردند.
به گزارش 598، کیهان نوشت:
خاتمي در اين ملاقات به روال مشي چند سال اخير خود- شروع از پله دوم- ادعا كرد مواضع برخي تريبون هاي ناظر و برگزاركننده انتخابات را كه بايد بي طرف باشند نگران كننده خواند. اشاره وي به اظهارات صريح آيت الله جنتي دبير شوراي نگهبان است كه تصريح كرده فعالان و همكاران فتنه نمي توانند وارد انتخابات شوند.

خاتمي با اشاره به انتشار برخي سخنان در تريبون هاي رسمي و غيررسمي و اعلام مواضع نگران كننده توسط برخي از افراد كه خود بايد ناظر و برگزاركننده بي طرف انتخابات باشند؛ افزود: در اين موقعيت شاهديم كه جريانات و افرادي كه دستشان در امر انتخابات باز است؛ مواضعي مي گيرند كه نگراني ها را در جمع كثيري از دوستداران و مدافعان انقلاب دوچندان مي كنند. امروز حتي ناظران انتخاباتي هم جانبدارانه برخورد مي كنند بنابراين آيا نبايد جريان اصلاحات نگران وضعيت موجود و آينده انتخابات باشد؟ بدون شك اين موضع گيري ها نمي تواند تضمين كننده برگزاري يك انتخابات خوب و در تراز جمهوري اسلامي ايران باشد.

وي ضمن اشاره به وجود احزاب و جريان هاي دلسوز انقلاب در جبهه اصلاحات گفت: اگر شرايطي كه همه گروه ها و دلسوزان كه در چارچوب قانون اساسي هستند و با اصل انقلاب و نظام همسويي دارند بتوانند در عرصه سياسي كشور فعال باشند مهيا نشود؛ بدون شك انتخابات مطلوبي هم برگزار نخواهد شد. هنگامي كه اين پرسش مطرح است كه آيا اصلاح طلبان كه به رغم وجود اصول مصرح قانون اساسي حق برگزاري كنگره و تجمعات دارند؛ مي توانند كنگره پيش رو را برگزار كنند يا خير؟ در اين شرايط چگونه بايد به حضور پررنگ جريانات سياسي در انتخابات سال آينده اميدوار بود؟ بنابراين برگزاري كنگره مي تواند خود علامت و نشانه اي ولو كوچك از سوي حاكميت براي حضور همه سلايق در انتخابات باشد.

خاتمي خواستار «تعامل با عقلاي اصولگرا» شد و افزود: اميدوارم شرايطي مهيا شود كه همه آنهايي كه دل در گرو اين انقلاب دارند و قلبشان براي نظام و مردم مي تپد؛ بتوانند با تمامي قوا در عرصه سياسي كشور فعال باشند. اين كنگره مي تواند ميزان دلسوزي جبهه اصلاحات نسبت به اصل انقلاب را نيز نشان دهد. من معتقدم نبايد اصولگرا و اصلاح طلب را به طور مطلق مقابل هم قرار دهيم. در ميان اصولگرايان افرادي هستند انديشمند، دلسوز و مدافع جمهوريت و اسلاميت نظام؛ هرچند كه آنها رقيب ما محسوب مي شوند اما هر دو دلسوز انقلابيم و بايد گفت و گو كنيم و تعامل داشته باشيم.

دعوت نهادهاي نظارتي و اجرايي انتخابات به بي طرفي در حالي است كه محافل فعالان در فتنه و آشوب 3 سال پيش- از جمله شخص خاتمي- در طرف جبهه آمريكا و انگليس و اسرائيل و گروهك هاي معاند ايستاده و به نيابت از آنها بسترساز آشوب و اغتشاش بودند. طبيعي است كه در برابر اين جماعت جفاكار و خيانتكار، بي طرفي معنا ندارد. از همين منظر، ادعاي «دلسوزي انقلاب و همسويي با نظام» با هيچ چسبي به جريان نفاق جديد نمي چسبد و تنها چاره كار، عذرخواهي مقصران و مجازات عوامل اصلي آن خيانت بزرگ است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
وهاب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۰ - ۰۷ دی ۱۳۹۱
۰
۰
نون به نرخ روز خور
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها