کد خبر: ۱۰۳۵۲۴
زمان انتشار: ۰۰:۰۱     ۱۰ دی ۱۳۹۱

 همایش جبهه پیروان خط امام و رهبری که قرار بود مراسمی برای بزرگداشت سالگرد حماسه 9 دی و اعلام برنامه انتخاباتی این تشکل سیاسی باشد، با برخی اظهارات دبیرکل و سایر اعضای آن، به یک میتینگ سیاسی برای تطهیر فتنه‌گران آن هم در سومین سالگرد جنایت آشوبگران در عاشورای حسینی و توهین به مقدسات دینی مردم ایران تبدیل شد؛ موضوعی که با اظهارتعجب و انتقاد گسترده افکار عمومی روبرو شد.

به گزارش 598 به نقل از رجانیوز، حبیب‌الله عسگراولادی، دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری ظهر روز پنج‌شنبه در حاشیه همایش سراسری این جبهه، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه موسوی و کروبی را به عنوان فتنه نمی‌شناسم، گفت: "اهل فتنه دور اینها جمع شده‌اند و به حیثیت‌شان آسیب زده‌اند. من موسوی و کروبی را به عنوان فتنه نمی‌شناسم؛ چون با هر دویشان کار کرده‌ام. یک سال و نیم وزیر موسوی بودم و با کروبی نیز در کمیته امداد و زندان بودم."
 
 
البته عسگراولادی به همین هم بسنده نکرده و به دفاع تام و تمام از اکبر هاشمی رفسنجانی به عنوان تکیه‌گاه اصلی فتنه پرداخته و مدعی شده است: "نحوه برخورد که با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی می‌شود قابل قبول نیست. من با ایشان در زندان بوده‌ام و آیت‌الله هاشمی در زمان غربت اسلام در مسوولییت خود هیچ کوتاهی نکرده‌ است. البته ایشان مجتهد سیاسی هستند و در موضوعات سیاسی نظرات خاص خود را دارد."
 
این اظهارات عجیب از سوی حبیب‌الله عسگراولادی در حالی بیان شده که هنوز داغ جنایت فتنه‌گران در عاشورای سال 88 بر قلب مردم مسلمان ایران تازه است و "خداجوی" نامیده شدن هتاکان به مقدسات اسلامی از سوی میرحسین موسوی هنوز از خاطر مردم نرفته است. مشخص نیست علت بیان این سخنان، کاهش قدرت حافظه ایشان است که فجایع سه سال گذشته را به یاد نمی‌آورند یا اینکه در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری باعث شده تا این سخنان عجیب از سوی عسگراولادی بیان شود.
 
جالب اینکه طیف موسوم به راست سنتی در عرصه سیاسی کشور، با وجود تاکید مکرر رهبر انقلاب مبنی بر حضور صریح خواص در میدان و بصیرت افزایی برای مردم، همواره در تلاش بودند تا به تطهیر ساکتین فتنه بپردازند و مطالبه افکار عمومی برای پاسخگویی این افراد را بی‌پاسخ بگذارند. جای تعجب بسیار است که آقای عسگراولادی انتقاد از مواضع هاشمی رفسنجانی در حمایت از آشوب‌طلبان را نامناسب می‌داند اما از سوی دیگر از افراد و گروه‌هایی که خواستار برخورد جدی با سران فتنه هستند گلایه می‌کند و به حمایت از موسوی و کروبی می‌پردازد!
 
استدلال عسگراولادی برای تطهیر میرحسین موسوی و مهدی کروبی مبنی بر اینکه آنها زمانی در کشور صاحب پست و مقام بوده‌اند، موضوعی است که رهبر انقلاب در سخنرانی آذرماه 88 خود در جمع تعدادی از طلاب سراسر کشور آن را رد کردند و تاکید کردند: "آن كسى كه براى انقلاب، براى امام، براى اسلام كار ميكند، بمجردى كه ببيند حرف او، حركت او موجب شده است كه يك جهتگيرى‌اى عليه اين اصول به وجود بيايد، فوراً متنبه ميشود. چرا متنبه نميشوند؟ وقتى شنفتند كه از اصلى‌ترين شعار جمهورى اسلامى - «استقلال، آزادى، جمهورى اسلامى» - اسلامش حذف ميشود، بايد به خود بيايند؛ بايد بفهمند كه دارند راه را غلط ميروند، اشتباه ميكنند؛ بايد تبرى كنند.
 
وقتى مى‌بينند در روز قدس كه براى دفاع از فلسطين و عليه رژيم غاصب صهيونيست است، به نفع رژيم غاصب صهيونيست و عليه فلسطين شعار داده ميشود، بايد متنبه بشوند، بايد خودشان را بكشند كنار، بگويند نه نه، ما با اين جريان نيستيم. وقتى مى‌بينند سران ظلم و استكبار عالم از اينها حمايت ميكنند، رؤساى آمريكا و فرانسه و انگليس و اينهائى كه مظهر ظلمند - هم در زمان كنونى، هم در دوره‌ى تاريخىِ صد سال و دويست ساله‌ى تا حالا - دارند از اينها حمايت ميكنند، بايد بفهمند يك جاى كارشان عيب دارد؛ بايد متنبه بشوند. وقتى مى‌بينند همه‌ى آدمهاى فاسد، سلطنت‌طلب، از اينها حمايت ميكند، توده‌اى از اينها حمايت ميكند، رقاص و مطرب فرارى از كشور از اينها حمايت ميكند، بايد متنبه بشوند، بايد چشمشان باز بشود، بايد بفهمند؛ بفهمند كه كارشان يك عيبى دارد؛ بلافاصله برگردند بگويند نه، ما نميخواهيم حمايت شما را. چرا رودربايستى ميكنند؟
 
آيا ميشود با بهانه‌ى عقلانيت، اين حقايق روشن را نديده گرفت، كه ما عقلانيت بخرج ميدهيم! اين عقلانيت است كه دشمنان اين ملت و دشمنان اين كشور و دشمنان اسلام و دشمنان انقلاب، شما را از خود بدانند و براى شما كف و سوت بزنند، شما هم همين طور خوشتان بيايد، دل خوش كنيد؛ اين عقلانيت است؟! اين نقطه‌ى مقابل عقل است.
 
عقل اين است كه بمجردى كه ديديد برخلاف آن مبانى‌اى كه شما ادعايش را ميكنيد، چيزى ظاهر شد، فوراً خودتان را بكشيد كنار، بگوئيد نه نه نه، ما نيستيم؛ بمجردى كه ديديد به عكس امام اهانت شد، به جاى اينكه اصل قضيه را انكار كنيد، كار را محكوم كنيد؛ بالاتر از محكوم كردنِ كار، حقيقت كار را بفهميد، عمق كار را بفهميد؛ بفهميد كه دشمن چه جورى دارد برنامه‌ريزى ميكند، چه ميخواهد، دنبال چيست؛ اين را بايد اين آقايان بفهمند. من تعجب ميكنم! كسانى كه اسم و رسم خودشان را از انقلاب دارند - بعضى از اين آقايان يك سيلى براى انقلاب نخوردند در دوران اختناق و طاغوت - و به بركت انقلاب اسم و رسمى پيدا كردند و همه چيزشان از انقلاب است، مى‌بينيد كه دشمنان انقلاب چطور بُراق شدند، آماده شدند، صف كشيدند، خوشحالند، ميخندند؛ اينها را كه مى‌بينيد؟ به خود بيائيد، متوجه بشويد."
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین به سابقه فعالیت آنان در داخل مجموعه جمهوری اسلامی هم اشاره کردند و ضمن هشدار چندین باره به آنان، اضافه کردند: "شما برادران سابق ما هستيد. اينها كسانى هستند كه بعضى از اينها، يك وقتى به خاطر طرفدارى از امام مورد اهانت هم قرار ميگرفتند. حالا ببينند كه كسانى كه به نام اينها شعار ميدهند، عكس اينها را روى دستشان ميگيرند، اسم اينها را با تجليل مى‌آورند، درست نقطه‌ى مقابل، عليه امام و عليه انقلاب و عليه اسلام شعار ميدهند و روزه‌خورى علنى در روز قدس، در ماه رمضان، ميكنند؛ اينها را مى‌بينيد، خب، بكشيد كنار. انتخابات تمام شد. انتخاباتى بود، عمومى هم بود، درست هم بود، اشكالى هم نتوانستند بر انتخابات بگيرند و ثابت كنند؛ حالا هى ادعا كردند، فرصت هم داده شد؛ گفتيم بيائيد، نشان بدهيد، ثابت كنيد؛ نتوانستند، نيامدند؛ تمام شد. پابندى به قانون اقتضاء ميكند كه انسان ولو اين رئيس جمهورى را كه انتخاب شده است قبول هم نداشته باشد، وقتى براى قانون احترام قائل بود، بايستى در مقابل قانون، خضوع كند. خب، معلوم است هيچ كسى نميتواند بگويد اين كسى كه انتخاب شده، صددرصد حُسن محض است، آن طرفى كه انتخاب نشده است، صددرصد قبح محض است؛ نه، همه حُسنى دارند، قبحى دارند؛ اين طرف هم حُسنى دارد، قبحى دارد؛ آن طرف هم حُسنى دارد، قبحى دارد. قانون، ملاك است، معيار است. چرا اينجورى ميشود؟ چرا؟ اين، هواى نفس است. اينها مال امروز هم نيست. كسانى كه از اوائل انقلاب يادشان هست، ميدانند؛ بعضى بودند از ياران امام، از نزديكان امام در دهه‌ى اول انقلاب و در حال حيات امام، كه كارشان به مقابله‌ى با امام كشيد؛ كارشان به معارضه‌ى با امام كشيد؛ ايستادند پاى اينكه امام را به زانو در بياورند و خطاى حركت امام (رضوان اللَّه تعالى عليه) را - آن مرد بزرگ را، آن مرد الهى را - اثبات كنند؛ اما بعد زاويه پيدا كردند. خب، انقلاب اينها را مطرود كرد. كسانى كه از نزديكان امام بودند، از ياران امام بودند، كارشان كشيد به يا پناه بردن به دشمن، يا مواجه شدن با انقلاب، يا ضربه زدن به انقلاب. اينها بايد عبرت باشد براى همه‌ى ما؛ بايد عبرت باشد؛ بايد بفهميم."
 

اکنون جای این سوال باقی مانده که آیا طیف راست سنتی و سران آن، هنوز سخنان سه سال پیش رهبر انقلاب را نشنیده‌اند و یا مساله دیگری مربوط به منافع سیاسی برخی جناح‌ها و گروه‌ها وجود دارد که باعث شده تا یکی از چهره‌های شاخص این طیف سیاسی دست به حمایت از سران فتنه 88 و عاملان جنایت عاشورای آن سال آن هم در سالگرد حماسه 9 دی بزند.

 
البته وقتی امثال آقای عسگراولادی در برابر جرم‌های آشکار مهدی هاشمی رفسنجانی که خود او نیز در فایل صوتی افشاشده از مکالمه‌اش با یک کاریکاتوریست ضدانقلاب و فراری به آنها اقرار می‌کند، سکوت پیشه می‌کنند و در ماجرای وثیقه 10000000000 تومانی پدرش برای او هیچ واکنش نشان نمی‌دهند و با سلام و صلوات از کنار تمام خیانت‌های او در حق مردم و انقلاب اسلامی می‌گذرند، طبیعی است که نباید از آنان انتظار داشت تا میرحسین موسوی و مهدی کروبی را عضو فتنه‌گران بدانند.
 
گفتنی است این اولین بار نیست که حبیب‌الله عسکراولادی اینچنین متفاوت با خروش ملت در 9 دی برخورد می‌کند. دبیرکل جبهه پیروان صبح فردای 9 دی 88 به جمع خبرنگاران آمد تا ناراحتی‌اش از تجمع تاریخی مردم تهران و دیگر شهرهای کشور را نشان دهد. عسکراولادی به شعارهایی که علیه فائزه هاشمی، هاشمی رفسنجانی، موسوی و کروبی سر داده شد، اعتراض کرد و گفت: در این راهپیمایی شعارهایی علیه شخصیت‌ها و چهره‌های سیاسی سر داده شد که من این شعار‌ها را شعارهای انحرافی می‌دانم و شاید هم عده‌ای از سر دلسوزی این شعار‌ها را سر بدهند اما من به آنان می‌گویم که ما امروز به وحدت نیاز داریم و الان وقت این شعار‌ها نیست. 
 
عسکراولادی بدون آنکه بگوید پس از جنایت روز عاشورا دیگر وحدت با امثال خاتمی، موسوی و کروبی و فائزه هاشمی چه معنایی دارد، افزود: حتی به نظر من علیه آزردگان انتخابات نیز نباید شعار سر بدهیم؛ بلکه باید تلاش کنیم آنان را به زیر خیمه امت بیاوریم. هم اکنون این امکان فراهم شده که این افراد (موسوی و کروبی) به زیر خیمه نظام بیایند!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها