کد خبر: ۱۰۵۱۰۲
زمان انتشار: ۲۰:۲۷     ۱۶ دی ۱۳۹۱
جمال شورجه گفت: همانگونه که امامان جمعه از برخی فیلم های سینمایی انتقاد و دیدن این فیلم ها را نهی می کنند، باید به همان نسبت ...
جمال شورجه در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو، در خصوص جشنواره سی و یکم فیلم فجر گفت: در جشنواره امسال به دلیل وجود مشکلات اقتصادی شاهد حضور فیلم های کمتری نسبت به سال گذشته از نظر کمیت خواهیم بود، ولی به حدی نیست که بخش مسابقه جشنواره را تحت تأثیر خود قرار دهد.
 
کارگردان فیلم «سی و سه روز» با بیان اینکه این اتفاق قدرت انتخاب هیئت داوران را کاهش خواهد داد، افزود: شرکت حدود 70 فیلم در جشنواره فجر نشان می دهد که شرکت کنندگان نسبت به سال گذشته کاهش یافته اند.
 
وی ادامه داد: جشنواره سی و یکم فیلم فجر با همان شدت و قوت و با رقابت های میان فیلمسازان پیش می رود و انشالله جشنواره مطلوب و خوبی خواهیم داشت.
 
شورجه با اشاره به اینکه 90 درصد افراد نمازخوان جامعه اهل سینما نیستند، تصریح کرد: یکی از مشکلات جامعه ما این است که این قشر رابطه زیادی با سینما ندارد که باید با پا درمیانی امامان جمعه این مشکل حل شود.
 
کارگردان فیلم «شب دهم» عنوان کرد: اگر فیلم ها مخصوصا فیلم‌های دفاع مقدس که بیانگر ارزش ها و اصول جامعه است دیده نشود، سینما عقیم می شود.
 
وی با بیان اینکه رشد و تعالی در سینمای ایران وجود ندارد، خاطرنشان کرد: سینما دچار بحران عاطفی شده است که باید از سوی مسئولان، علماء و بزرگان جامعه تشویق و حمایت به ساخت و تهیه فیلم های خوب شود.
 
شورجه اضافه کرد: زمانی که شاهد ساخت فیلم های خوب و ارزشی در فضای سینما باشیم، سینمای کشور رونق پیدا می کند که در صورت تحقق این امر، تحولی در شکل و محتوای سینما بوجود خواهد آمد.
 
کارگردان فیلم «سی و سه روز» تصریح کرد: تهیه کنندگان، ارگان‌های فرهنگی و امامان جماعت و نیز افرادی که دارای تریبون هستند باید از فیلم‌های خوب و ارزشی مانند «روزهای زندگی» و «ملکه» حمایت کنند.
 
وی در پایان یادآور شد: همانگونه که امامان جمعه از برخی فیلم های سینمایی انتقاد و دیدن این فیلم ها را نهی می کنند، باید به همان نسبت فیلم های ارزشی را حمایت و تشویق کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها