کد خبر: ۱۰۵۵۶
زمان انتشار: ۰۰:۵۹     ۲۲ اسفند ۱۳۸۹
موج بیداری اسلامی که در چند ماه اخیر تمام تحولات جهان را تحت تاثیر قرار داده است باعث شده تا تمام نگاه ها به سمت منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا جلب شود.
 
دراین شرایط حساس مقامات آمریکا و غرب که به دلیل این حرکت ها غافلگیر شده اند و به تبع آن با افزایش قیمت نفت باعث تشدید بحران اقتصادی دراین کشورها خواهد شد.باید راه حلی را در پیش می گرفتند که ابتدا جلوی سرعت حرکت ها را بگیرند، با برداشتن حاکمان دست نشانده و حفظ چارچوب ها این رژیم ها و جایگزین کردن نیروهای جدید در راس حکومت ها مورد نظر تا جایی که می توانستند سرعت این حرکت ها را کند کردند و بعد اقدام به تغییرات سطحی برای راضی کردن مردم دست خواهند زد که تا حدی درمصر و تونس به حداقل از اهداف خود دست یافتند.

بعد در لیبی با تلاش در ایجاد منطقه پرواز ممنوع گام بعدی را بر خواهند داشت و از همه اینها مهمتر نیاز به یک زمان برای مدیریت بحران داشتند که با تحت تاثیر قراردادن این حرکت ها بتوانند در شرایط بهتر به مدیریت صحنه بپردازند.

با توجه به زلزله ژاپن که بسیار عظیم و گسترده بود این همان حادثه مورد نظر خواهد بود که زمان مورد نیاز را به صحنه گردانان برای مدیریت بحران را فراهم می کند.

ولی آیا امکان دارد در کشور ژاپن که هر روز زلزله می آید و با توجه به رعایت تمامی نکات ایمنی این زلزله ها به یک امر عادی تبدیل شده است چنین حادثه عظیمی روی دهد باید به زمان بسیارطولانی زلزله که خیلی غیر عادی بود است توجه نمود .

به احتمال زیاد این زلزله امر طبیعی نبود باشد یعنی اینکه یک عامل انسانی دراین حادثه دخیل باشد و این همان تکنولوژی فوق سری هارپ است که امکان ایجاد تغییرات آب و هوای ،تشکیل طوفان و حتی ایجاد زلزله را ممکن می سازد. این دانش در اختیار فقط آمریکا و روسیه می باشد.
ولی چرا ژاپن برای این عملیات تاکتیکی از طرف مقامات کاخ سفید انتخاب شده است باید به این نکته توجه کنیم که آمریکا چندین هدف را در این عملیات جستجو می کند.

1- با منحرف کردن افکار عمومی و رسانه ها از بیداری اسلامی به سمت ژاپن زمان برای مدیریت بحران را به دست خواهد آورد.

2- باید به این نکته اشاره کرد که ژاپن یکی از اصلی ترین رقبای اقتصادی آمریکا و در خیلی زمینه ها بسیار جلوتر از این کشور است و با توجه به کیفیت بسیارعالی کالا ها ژاپنی بازار های آمریکا را فتح کرده و عرصه رقابت را برای صنایع آمریکا تنگ کرده است و زیان ها بسیار عظیمی را به اقتصاد آمریکا وارد کرد و آمریکا بسیار دوست دارد حتی برای مدت زمان کوتاهی این رقیب پر تلاش را از میدان بیرون نماید.همان گونه که برای جلوگیری از ادامه رشد اقتصاد چین در چند سال قبل با انتشار ویروس سارس و آنفلونزای پرندگان تا حدی به اقتصاد پرشتاب چین ضرباتی وارد نماید و آمریکا برای یکتازی خود حاضر است دست به هر اقدامی بزند تا موقعیت خود را حفظ نماید.

3- ژاپن با توجه به خسارات بسیاری که از این حادثه دیده است تا مدتی مجبور به بازسازی زیر ساخت ها آسیب دیده خواهد بود و این به معنای کاهش میزان مصرف نفت در بخشی از صنایع خواهد بود که باعث مازاد تولید دربازار نفت وکاهش قیمت میشود که بهترین پیام برای اقتصاد بحران زده آمریکا است.

4-آمریکا با این اقدام خود به رقیبان خود درکل جهان و بویژه شرق آسیا نشان می دهد که هنوز کنترل جهان را در دست دارد و به نوعی قدرت نمایی بوده است.

با توجه به تحرکات نیروهای آمریکا در منطقه جنوب شرق آسیا و آماده باش نیروهای دریایی این کشور در ژاپن نشان از این می دهد که این عملیات از مدت ها پیش برنامه ریزی شده است یک مقام کره جنوبی چند ماه قبل گفته بود که اگر برق ژاپن فقط برای 1 ساعت قطع شود ما از این کشور جلو خواهیم زد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۶
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۶ - ۲۲ اسفند ۱۳۸۹
۱
۲
هارپ فعلا در حد يك ايده است. از اين ايده ها در علم فيزيك خيلي مطرح شده ولي فقط بخش هايي از آن كاربرد دارد كه در ارتش امريكا بطور علني استفاده مي شود. ضمنا در امريكا خبري مخفي نمي ماند. اگر امريكا ژاپن را زير و رو كرده باشد خبرنگاران و بسياري از مردم امريكا يقه سياست مدارانشان را رها نخواهند كرد. آيا لازم است براي مقابله با انقلابيون خاور ميانه ژاپن به اين صورت آسيب ببيند؟؟؟؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۱۵ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۰
۲
۱
این تحلیل بسیار خام به نظر میرسد اگر آمریکا این چنین سلاحی در اختیار میداشت بارها ایران را با خاک یکسان کرده بود تا از دردسر های به وجود آمده توسط ایران خلاص شود اصلا یکی از راههای تسلیم ایران همین به وجود آوردن حوادث اینچنینی است تا ایران نتواند توان بالا آوردن سر خود را از مرزهایش داشته باشد شما هم بیخود آمریکا را اینقدر قدرتمند نشان ندهید
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۹ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۰
۰
۲
این دروغ سیزده به در بود، نه؟
پاسخ
ناشناس
UNITED STATES
۱۸:۲۵ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۰
۰
۲
متشکر از نظر دوم من هم موافقم که اگه امریکا چنین اسلحه قدرتمندی داشت
تا حال هزار بار ایران را زیر و رو کرده بود این هم یک بلوف دیگه است تا چند
صبا حی عده ای را با آن بترسانند درست مثل بلوفی که در مورد نشاندن فضا
نوردان امریکا روی کره ماه پنجاه سال پیش راه انداختند و حالا میبینیم که امریکا
هنوز برای اداره یک ایستگاه فضایی دست به دامن روس ها میشه
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۶ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۰
۱
۲
هربار كه يه زلزله مهيب مياد زود ميندازنش گردن هارپ و بعد از چند وقت ميگن كه طبيعي بوده...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۳ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۱
۰
۰
چشمان باز و مغزهای هوشیارن که این چیزها رو میفهمن نه نفهم های ساده ای مثل شما.......................
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها