کد خبر: ۱۰۶۳۴۴
زمان انتشار: ۱۰:۲۳     ۲۳ دی ۱۳۹۱
گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور درمورد طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران اعاده شده از شورای نگهبان در هفته جاری در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش 598 به نقل از گروه دریافت خبر ایسنا، مجلس شورای اسلامی، هفته جاری طرح ممنوعیت کارمندان و مدیران دستگاه‌های اجرائی از عضویت در هیات‌های مدیره و مدیریت عامل را بررسی می کند.

هم چنین سوالات مجتبی رحماندوست نماینده تهران، ری، ‌شمیرانات و اسلامشهر از وزیر محترم جهاد کشاورزی و نادر قاضی پور، نماینده ارومیه، از وزیر دادگستری نیز در دستور کار مجلس خواهد بود.

تقاضای دولت مبنی بر رسیدگی به لایحه یک‌فوریتی اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۱۳۶۶ و اصلاحات بعدی آن طبق اصل (۸۵) قانون اساسی نیز در جلسات این هفته مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

گزارش کمیسیون مشترک درمورد طرح انتزاع وظایف و اختیارات بخش کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و الحاق آن به وزارت جهاد کشاورزی، گزارش‌کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی‌مجلس درمورد رد طرح اصلاح ماده (۱۰۹) آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و گزارش کمیسیون عمران درمورد طرح تسریع در بازسازی مناطق آسیب‌دیده در اثر حوادث غیرمترقبه نیز در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دارد.

هم چنین لایحه ممنوعیت خلع ید و قلع و قمع ورزشگاهها و سایر تاسیسات و اماکن ورزشی تابع سازمان تربیت بدنی، لایحه اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده که دراجرای ماده ۱۰۴ آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفت و لایحه اصلاح قانون عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در مجمع بین‌المللی انرژی نیز در دستور کار مجلس قرار دارد.

لایحه تعیین حریم حفاظتی - امنیتی اماکن و تاسیسات کشور، لایحه معاهده استرداد مجرمین بین جمهوری اسلامی و جمهوری قزاقستان ایران نیز در جلسات این هفته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود.

گزارش‌های کمیسیون اقتصادی درمورد لایحه موافقتنامه ایجاد و راه‌اندازی بانک اطلاعاتی سازمان همکاری‌های‌اقتصادی (اکو) درخصوص قاچاق و تخلفات گمرکی و لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و تبادل اطلاعات درمورد مالیات‌های بر درآمد و سرمایه نیز در دستور کار مجلس است.

گزارش کمیسیون صنایع و معادن درمورد لایحه اجازه تعیین و وصول حق امتیاز فعالیت بخش غیردولتی در زمینه پست و مخابرات، گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درمورد لایحه چگونگی تشکیل و نحوه رسیدگی هیات‌های انضباطی نیروهای مسلح و گزارش کمیسیون اجتماعی درمورد لایحه اصلاح قانون اعتبار اسناد عادی وام‌های پرداختی شرکتهای تعاونی روستایی، عشایری و صیادی به اعضاء مصوب ۱۳۶۵ و قانون اصلاح قانون مذکور مصوب ۱۳۷۱ نیز در هفته جاری بررسی می شود.

هم چنین گزارش های کمیسیون اقتصادی درمورد لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کنیا به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی درمورد مالیات بر درآمد و سرمایه و پروتکل الحاقی آن و لایحه دریافت عوارض برق تجدیدپذیر نیز در صحن علنی مجلس مورد رسیدگی قرار می گیرد.

گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد بانک تجارت، گزارش کمیسیون فرهنگی مبنی بر رد تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه هزینه‌کرد اعتبارات فرهنگی موضوع قانون بودجه سالهای ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ کل کشور، گزارش کمیسیون صنایع و معادن مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد صنایع خودروسازی کشور و شرکت‌های خودروساز و گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد بانک تجارت نیز در دستور کار جلسات هفته جاری مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

هم چنین در هفته پیش رو در صحن علنی مجلس گزارش کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور درمورد لایحه تعیین مرجع تهیه و تصویب مقررات مربوط به تخلفات از نظامات راجع به امور شهری و شد و آمد و چگونگی اجرای آن، گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات درمورد طرح اصلاح بند (ج) ماده (۱۷۸) قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و گزارش کمیسیون عمران درمورد طرح الحاق یک تبصره به قانون احداث پروژه‌های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانکها و سایر منابع مالی و پولی کشور نیز در دستور کار است.

لایحه اجازه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به پروتکلهای اصلاحی (۱) ، (۲) و (۴) کنوانسیون ورشو و اصلاحی آن به موجب پروتکل لاهه مربوط به یکسان کردن برخی از مقررات حمل و نقل هوایی بین‌المللی و هم چنین درمورد رد طرح اصلاح ماده (۵) قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران نیز در دستور کار مجلس است.

لایحه اصلاح ماده (۸) قانون تاسیس سازمان اسناد ملی ایران، لایحه اصلاح قانون نحوه جبران زحمات و خسارات کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست در ارتباط با جرائم زیست محیطی، طرح استفساریه ماده (۲۴) قانون بیمه، طرح احتساب سابقه تدریس معلمان حق‌التدریس استخدامی در آموزش و پرورش و طرح اصلاح قوانین نحوه معرفی، انتخاب و فعالیت ناظرین و ساماندهی امور نظارتی مجلس شورای اسلامی نیز در دستور کار صحن علنی مجلس است.

هم چنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هفته جاری در صحن علنی مجلس،لایحه پروتکل اصلاحی موافقتنامه کشتیرانی تجاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کوبا، لایحه‌ اساسنامه کمیسیون دامپزشکی سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) و رد طرح استفساریه ماده (۱۱۸) آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی را مورد بررسی قرار می دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها