کد خبر: ۱۰۷۱۶۵
زمان انتشار: ۱۳:۵۸     ۲۷ دی ۱۳۹۱
قومیت پرستی نوعی دفاع در برابر احساس حقارت است. بسیاری از دشمنان گروه های مذهبی و زبانی و قومی می کوشند تا با بهره گیری از تعصبات قومی، به تضادها و اختلافات دامن بزنند
به گزارش 598 به نقل از رادیو دیروز، قومیت پرستی نوعی دفاع در برابر احساس حقارت است. بسیاری از دشمنان گروه های مذهبی و زبانی و قومی می کوشند تا با بهره گیری از تعصبات قومی، به تضادها و اختلافات دامن بزنند و مردم را از هم بیزار ساخته و طوائف را به جان هم اندازند تا بتوانند با افزایش پراکندگی و دور شدن از هم و واگرایی بر منابع آنان مسلط شده و یا آنها را در راستای اهداف پلید خویش به کار گیرند. این هدف ها عمدتاٌ سیاسی و اقتصادی اند. زمینه اصلی ابداع چنین مسائلی، به تحریک استعمارگران صورت گرفته، تا با برجسته شدن گروهی از اقوام و هویت یابی آنها، به جنگ و تضاد و تعارض منجر شود.

به گزارش رادیو دیروز در همین راستا، رادیو فردا در مطلبی تحت عنوان "سه نهاد حقوق‌بشری خواهان لغو حکم اعدام زندانیان قومی در ایران شدند"، اقدام به تفرقه افکنی بین مردم و مسئولان و تحریک قومیتها علیه نظام کرده است. در این مطلب آمده : 

"سه نهاد حقوق بشری خارج از ایران با انتشار بیانیه‌ خواستار لغو فوری اعدام زندانیان عقیدتی اقوام مختلف در ایران شدند و در این رابطه به احکام اعدام پنج تن از فعالان عرب ایرانی و دو زندانی کرد ایرانی اعتراض کرده‌اند.
رادیوفردا از قول عبد الکریم لاهیجی مدعی شده :« در میان ۴۰ نفر زندانیان عقیدتی، چهار عرب دیگر که به اتهام محاربه و فساد روی زمین محکوم شده‌اند، ۱۵ ـ ۲۰ کُرد و چند بلوچ، چند نفر متهم به ارتباط با گروه‌های مخالف در خارج وجود دارند.» وی در ادامه به محکوم شدن دو شهروند ایرانی کُرد اشاره کرده و می‌گوید که «این دو نفر بر پایه اعتراف اجباری به اتهام قتل پسر یک روحانی محلی به اعدام محکوم شده‌اند. با وجود انکار آنها در دادگاه، قاضی اعتراف پیش از محاکمه آنها را پذیرفته‌است.
» 

پراکندگی تقریبی قومیتها در جمعیت ایران به این شکل است که فارس ها (۵۱ درصد)، آذری ها (۲۴ درصد)، گیلك ها و مازندرانی ها (۸ درصد)، كرد ها (۷ درصد)، عرب ها(۳درصد)، بلوچ ها (۲درصد)، لرها (۲درصد)، تركمن ها (۲درصد)، لك ها، قشقایی ها، گرجی ها، قفقازی ها،تات ها، ماندارین ها، كولی ها، برهمن ها، هزاره ها، قزاق ها وسایرین (یك در صد) تشكیل داده اند. یعنی نیمی از جمعیت ایران قومیتهای غیر فارس هستند. که رادیو فردا خواستار لغو فوری مجازات آنها شده! از ۵۰ درصد باقیمانده فارس هم که بالاخره کلیمی و مسیحی و زرتشتی، و سایر اقلیتهای مذهبی هستند که برای خودشان انجمن های متعدد حامیان حقوق اقلیت مذهبی دارند. نیمی از جمعیت هم زن هستند که "شیرین عبادیها" خود را طرفدار حقوق آنها میدانند. برخی مثل قاتل مرحوم داداشی به گفته رادیو فردا کودک!! هستند که آنها را نباید مجازات کرد. گروهی نسرین ستوده ها یند که جامعه بهاییان سنگ احقاق حقشان را به سینه می زنند. مشارکتیها و سبزها و آقازاده ها و تاجزاده ها و برادران عبداللهی (سارقین مسلح اصفهان) که جای خود دارند. می ماند نیم درصد باقیمانده که مسئولان ارشد نظام و گروهی مردم اصیل جامعه و اصولگرایان واقعی هستند که آنها هم از نظر رادیو فردا بدون محاکمه مجرمند و سزاوار مجازات.پس اصولاً قوه قضائیه ای لازم نیست!
جالب است که خودِ رادیو فردا اذعان کرده که این افراد به اتهام محاربه محکوم شده بودند. یعنی کمترین خلافشان قاچاق عمده مواد مخدر، قتل ، تجاوز و امثال اینهاست. رادیو فردا با خود اندیشیده با این کار قوم عرب و عجم و کُرد را تحریک می کند و از آن به عنوان روزنه نفوذی برای ضربه زدن به نظام استفاده می کند. اگر موفق شد (که نمی شود)، عده ای قاتل و سارق و قاچاقچی را به اجتماع برگردانده و پس از مدتی فریاد بر می آورد: چه نشسته اید؟ آمار اعتیاد، طلاق ، بچه های کار، سرقت و ناامنی بالا رفت. که این به نفع ماست و اگر نظام زیر بار نرفت، سازمانهای حقوق بشری را علم می کنیم و نظام را به چالش می کشیم.
زهی خیال باطل. اولاً که مردم ایران از هر قوم، نژاد و اقلیتی که باشند،یک امت واحد، فهیم و آگاه و حامی نظام اسلامی هستند. و به کوری چشم شمایان با تمام تفاوتهای ظاهری و اختلاف سلیقه ها، پای انقلابشان ایستاده اند. این را از مشارکت در جبهه ها، انتخاباتها و راهپیماییها و ... می توان فهمید. آنها آنقدر آگاه هستند که فتنه های قبیله ای را تشخیص دهند و می دانند احکام قانون ایران برگرفته از وحی منزل وکتاب رحمت و شفقت است. به جای خود اشد مجازات را برای مُخلین نظم و امنیت تعیین کرده و به موقع ازعفو کریمانه بهره گرفته و مانند آزادی دو تبعه آلمانی یا بخشش ۶ جاسوس انگلیسی ،خاطیان را با کرامت اسلام می بخشد. 

اما آنچه قابل توجه است یک بام و دو هوای حقوق بشر رادیو فردا و اربابانش است .این ناقضان مسلم حقوق بشر، خود با وقاحت در امور همه کشورها دخالت کرده و بهانه نجات بشریت بیرحمانه به خاک ملت ها تجاوز کرده، مردم بیگناه را قتل عام می کنند و اموال آنها را به غارت برده و در راه استعمار بیشتر آنها سوء استفاده می کنند. بعد در کمال بی شرمی سابقه حقوق بشری جمهوری اسلامی را «شرم‌آور» می خوانند. حال آنکه شرم آور، تجاوز غیر قانونی به افغانستان و عراق و کشتن مردم بی دفاع آنهاست. شرم آور حمایت از قصابهای کودکان غزه، فلسطین و سوریه و میانمار، حمله اتمی به هیروشیما و کشتن ۲۰۰۰۰۰ بشر در چند دقیقه، نسل کشی سرخپوستان بومی آمریکا و برخورد نژادپرستانه با سیاهپوستان است. شرم آور، سرکوب ۹۹ درصد ملت خودتان در آمریکاست که خواستار احقاق حداقل حقوق شهروندی هستند. بر مبنای کدام قانون ۶ سال عمر تاجیک را در حبس خانگی هدر دادند؟ به چه جرمی دانشمندان هسته ای ما را مقابل چشم زن و بچه شان تکه تکه کردند؟ مگر آرمیتا و علیرضا کودک نبودند؟ آیا دفاع از این کودکان معصوم حق است یا کودک ۲۰ ساله ای! که سلاح سرد حمل می کند و قوی ترین مردِ ایران را از بین می برد؟! شرم آور به جان هم انداختن اقوام مختلف و ماهیگیری از روابط گل آلود آنهاست.
 البته عجیب نیست. اصولاً دفاع از هم کیش اجتناب ناپذیر است. آیا رادیو فردا مدافع حقوق اشرار، قاچاقچیان، سارقان مسلح، آدمکشها و نژادپرستان است یا بشر؟ و آیا اگر کسی مانندِ اعضاءِ تحریریه رادیو فردا (که لیست برخی جرمهایشان در سایت رادیو دیروز تحت عنوانِ پشت پرده رادیو فردا قابل دسترسی است) مجرم و متهم و خلافکار نباشد، بشر به حساب می آید تا از حقوقش با نامِ مظلومِ "حقوق بشر"دفاع شود؟!
باز هم مثل همیشه قضاوت با مخاطبین فهیم رادیو دیروز.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها