کد خبر: ۱۰۷۳۹۷
زمان انتشار: ۱۹:۳۷     ۲۸ دی ۱۳۹۱
فعالیت گروهک مرتبط با بهائیت که بصورت ضمنی در ارتباط با معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری استان البرز (سابق) بوده ، متوقف شده است.
به گزارش 598 به نقل از رویداد؛ سال 89 خبر تغذیه مالی و ارتباط یک گروه بهائی با معاونت فرهنگی هنری شهرداری کرج منتشر شد که بازتاب های فراوان داشت.
گروه بهایی کیانا که تحت عنوان بالابردن سطح فرهنگی و آموزشی کودکان و نوجوانانِ مشغول به کار در سطح کرج و اطراف که از تحصیلات و دسترسی به لوازم فرهنگی و آموزشی محرومند، از طریق دایرکردن کلاس‏های آموزشی در چند گروهِ سوادآموزی، فرهنگی، علمی، ورزشی فعایت می کرد،در واقع به شناسایی، ساماندهی، آموزش کودکانِ کار در قالب آموزه های بهائیت می پرداخت و بیشتر طعمه های خود را پس از ازدواج درون فرقه ای رسما بهایی میکرد.

در خبری که آن ایام  توسط جهان نیوز منتشر شد معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج این ارتباط را چنین تکذیب کرد که برخی از مفاد جالب توجه این تکذیبه بدین شرح بود:«احتراماً پیرو درج خبر نفوذ بهائیت درپوشش گروههای اجتماعی به شهرداری های کشور روز یکشنبه 9 خرداد سال جاری در سایت جهان نیوز ، که در متن خبر به فعالیت گروه کیانا و نفوذ این گروه به معاونت فرهنگی ، اجتماعی شهرداری کرج اشاره شده است به اطلاع میرساند که ضمن آنکه خبرمذکورکذب و هیچگونه فعالیت مشترک و همکاری با چنین گروهی وجود ندارد ضمن آنکه درج چنین اخبار غیر مستندی باعث تشویش اذهان عمومی و خانواده های شهروندان کرجی گردیده که شرعاً ایجاب مسئولیت می نماید 1- دستور فرمائید نسبت به درج جوابیه ارسال از معاونت فرهنگی – اجتماعی شهرداری کرج درآن سایت خبری اقدام لازم را معمول گردد.
قابل ذکر است معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری کرج از نیروهای مامور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده که مسئولیت های ایشان در سپاه پاسداران غالباً در عرصه فرهنگی بوده است ؛ همچنین در مجموعه شهر کرج اقدامات در برنامه ریزهای مناسبی را جهت برخورد با فرق ضاله از جمله بهائیت به انجام رسانیده اند.
براساس بررسی به عمل آمده توسط کارشناسان این حوزه هیچ مستندی مبنی بر بهائیت گروه کیانا وجود ندارد بلکه گروه مذکور مجوزهای لازم از دستگاه قضایی ، فرمانداری ، بهزیستی و سایر مراجع ذیصلاح را دارا می باشد.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرج براساس اقدامات که مستندات آن قابل ارائه می باشد بیش از 60 ٪ فعالیت های خود را در عرصه های دینی متمرکز نموده و غالب گروههای فرهنگی و هنری ومذهبی شهرستان کرج از حمایتهای این معاونت برخوردار گشته است .
به نظر میرسد درج اخبار غیر مستند از سایتهای خبری که که دارای پیشین انقلابی و مذهبی می باشند و عزیزانی باسابقه ای درخشان و مسئولیت آنها را بر عهده دارند اقدامی است که شاید به جهت اعتماد به خبرنگاران کم تجربه و یا .... بوجود می آید که پیشنهاد می گردد مدیران محترم سایت دقت بیشتری در این خصوص مبذول فرمایند .
گفتنی است یک منبع آگاه طی گفتگویی با رویداد اعلام کرد که این فرقه خطرناک هم اکنون پس از احراز فعالیت های فرقه ای بهائیت متلاشی شده است .

یکی ازین افراد خانمی با نام مهدوی می باشد که از مشهد به البرز آمده و در پوشش فعالیت هایی برای کودکان کار ارتباطات وسیعی را با مجموعه ای از خانه های تیمی بهائیت در ورآورد ، فردیس و مهرشهر برقرار نموده که نشانی های دقیق این منازل در اختیار خبرنگاران رویداد قرار گرفته است.

همینطور برای مدتها فرد مورد اشاره زندگی مجردی و مخفیانه ای را در منازل مختلفی در سطح شهر کرج داشته است که در برخی از موارد نیز از خانه های تحت اجاره ای با نام موسسه یاد شده استفاده کرده و ضمنا بستر ساز برخی از ازدواج های تشکیلاتی میان اعضای فرقه نیز شده است که اطلاعات این اقدامات بنابر رعایت حریم خصوصی افراد هم اکنون منتشر نمی شود.
رسانه هایی همچون جهان نیوز در زمان افشای ارتباط مالی این فرقه و معاونت وقت فرهنگی هنری شهرداری کرج اخباری را منتشر کردند که بلافاصله از سوی شهرداری کرج تکذیب شد و این در حالی بود که اعضای این فرقه در گزارش های سالیانه خود که در وبگاهشان منتشر میکردند به موارد مختلف تعاملشان با معاونت فرهنگی هنری شهرداری کرج اذعان می کردند.
تحرکات زیر از جمله مواردی است که در وبگاه این فرقه بدلیل عدم فیلترینگ هنوز موجود و قابل بیان است و اعضای این فرقه در چنان محافلی با بسترسازی ها آگاهانه یا نااگاهانه از سوی معاونت فرهنگی هنری شهرداری کرج به جذب منابع مالی و انسانی می پرداختند:
• شرکت در جلسات خارج از موسسه شامل شبکه یاری کودکان در تهران، شهرداری کرج و تهران، بهزیستی کرج و استان تهران، اداره اتباع وزارت کشور، یونیسف ایران و...
• -شرکت در نمایشگاه آسیب های اجتماعی شهرداری کرج، امام زاده محمد، 9 الی 15 تیرماه88، برپایی غرفه اطلاع رسانی و نمایشگاه عکس و نقاشی
• برپایی جشن روز جهانی کودک، 16 مهر 88، پارک ایران زمین واقع در عظیمیه کرج با مشارکت اداره فضای سبز شهرداری کرج
• برگزاری سمینار آموزشی مهارت های زندگی در بهمن ماه 88 با همکاری معاونت اجتماعی ناحیه انتظامی استان تهران و معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری کرج و شرکت 50 نفر از دانش آموزان، خانواده ها و داوطلبین
• برگزاری سمینار آموزشی مهارت های زندگی امروز چهارشنبه سمینار گروه کیانا در زمینه آموزش مهارت های زندگی با موضوع برقراری ارتباط موثر برگزار شد. این سمینار که از ساعت 11 تا 12:50 در سالن آمفی تئاتر ابن سینا در محل تالار نژاد فلاح شهرداری کرج برگزار گردید با شرکت 50 نفر از داوطلبان و دانش آموزان بالای 15 سال تشکیل شد.
• گروه اجتماعی کیانا با همکاری اداره ارشاد شهرستان کرج و شهرداری کرج دومین همایش خود را در زمینه اعتیاد و آسیب های روانی کودکان کار در محل فرهنگسرای حافظیه کرج برگزار نمود
• اجتماعی کیانا با همکاری معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری کرج به منظور شناخت و حساس زایی در زمینه کار کودک، اولین سمینار علمی در این زمینه را در تاریخ جمعه 14 تیر ماه 1387 برگزار می نماید
• آسفالت حیاط موسسه با همکاری شهرداری منطقه 5 کرج
• در حالی که در تکذیبیه شهرداری کرج در سال 89 ارتباط با این فرقه بصورت جدی رد می شود در یکی از جمله گزارش کارهای ایشان جلسه مستقیم با معاونت فرهنگی هنری شهرداری کرج عنوان میشود،در این گزارش کار آمده است: دوشنبه دوازدهم دی ماه 90یک اتفاق بسیار خوب افتاد که کیانا آن را به فال نیک گرفته است. معاون محترم فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج، کارشناسان ایشان ومدیرعامل کیانا جناب آقای یزدان پناه، در یک جلسه گرم، دیداری دوستانه با یکدیگر داشتند تا در خصوص برنامه های آتی برای گسترش فعالیتهای مربوط به آموزش و حمایت از کودکان کار و خیابان هماهنگی صورت گیرد.
رویداد آماده است تا اسنادی از تحرکات این گروهک در استان البرز و شهرهای اطراف آن منتشر کند.
گفتنی است برخی عناصر مرتبط با این فرقه در شهرهایی چون شیراز و دماوند در حال انجام فعالیت هایی مشابه هستند که مسئولین امر باید هشیاری های لازم را بعمل آورند تا چنین فجایعی تکرار نشود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
شهروند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۳ - ۳۰ دی ۱۳۹۱
۰
۰
لطفن خبر تكذيبه رويداد را هم در همين راستا منتشر كنيد. نشر اكاذيب هنر نيست! امانتدار باشيد...
پاسخ
مدیر پایگاه
با سلام و احترام.
درست می فرمایید . لطفا لینک تکذیبیه را بفرمایید تا درج گردد.
عضو گروه کیانا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۳ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۱
۰
۰
با سلام
بنده یک مسلمانم و شیعه و سال هاست که با این گروه همکاری دارم و حتی شاهد تلاش های این گروه در انتشار خبر دروغین 2 سال پیش هم بودم که چه جسورانه برای برخورد با دروغگویان تلاش کرد. حالا بعد از 2 سال انتشار دوباره این خبر جز خصومت شخصی و یک عده جاسوسانی که برای رسیدن به منفعتی که کذبیات را منتشر می کنند چه هدفی را دنبال می کنند مگر شما مسلمان نیستید دست بکشید از این قضاوت ها و تهمت های بی اساس
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها