کد خبر: ۱۰۷۴۲۴
زمان انتشار: ۰۱:۵۷     ۲۹ دی ۱۳۹۱
رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی گفت: 64 درصد پرونده‌های کلاهبرداری از طریق پیامک صورت می‌گیرد.

  قنبر مداحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: مردم به پیام‌های واهی مثل برنده شدن در قرعه‌کشی‌های همراه اول و امثال  آن توجه نکنند؛ این روش از جمله روش‌های کلاهبرداری است که برخی از طریق عملیات بانکی کارت به کارت کلاهبرداری می‌کنند و این موضوع افزایش شدید دارد، به طوری که 64 درصد پرونده‌های کلاهبرداری را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: در سال‌جاری در استان 81 درصد وقوع جرایم مربوط به انواع سرقت‌ها، 13 درصد جعل و کلاهبرداری و 6 درصد جرایم خشن از جمله قتل و سرقت مسلحانه بوده است.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: 70 درصد سرقت‌ها، 85 درصد جرایم خشن، 89 درصد جرایم جعل و کلاهبرداری در استان کشف شده است.

وی تصریح کرد: 82.8 درصد جرایم در چهار شهرستان تبریز، مرند، مراغه و میانه صورت گرفته که 83.4 درصد آن کشف شده است و بقیه وقوع و کشف جرایم مربوط به 15 شهرستان دیگر استان بوده است.

مداحی افزود: از نظر وقوع جرم 67.6 درصد جرایم در شهر تبریز، 6.8 درصد در مراغه، 4.8 درصد در مرند و  4.7درصد در میانه اتفاق افتاده است.

وی افزود: 69.3 درصد جرایم در شهر تبریز، 5.6 درصد در مراغه، 3.8 درصد جرایم در مرند و 4.7 درصد جرایم در میانه کشف شده است.

* کشف 72 درصد سرقت‌ها در آذربایجان‌شرقی

مداحی با بیان اینکه 72 درصد سرقت‌ها در استان آذربایجان‌شرقی کشف شده است، اظهار کرد: متأسفانه وقوع سرقت‌های خرد درصد قابل توجهی افزایش دارد.

وی عنوان کرد: سرقت‌های منازل، مغازه، طلافروشی، محموله، دخل‌زنی و جیب‌بری در 9 ماهه امسال کاهش داشته و بعضی جرایم مثل سرقت خودرو، موتورسیکلت و کیف‌قابی افزایش را نشان می‌دهند.

مداحی بیان داشت: 81 درصد جرایم وقوعی در استان آذربایجان‌شرقی مربوط به انواع سرقت‌ها، 13 درصد جرایم وقوعی به جرایم جعل و کلاهبرداری و شش درصد جرایم مربوط به جرایم خشن است.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی در پایان یادآور شد: 70 درصد سرقت‌ها، 85 درصد جرایم خشن و 89 درصد جرایم جعل و کلاهبرداری در 9 ماهه امسال در استان آذربایجان شرقی کشف شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها