کد خبر: ۱۰۷۴۵۷
زمان انتشار: ۱۱:۳۳     ۲۹ دی ۱۳۹۱
دولت با توجه به بافت جغرافیایی استان خوزستان و با هدف توزیع بهینه و عادلانه خدمات، با ایجاد 13 شهر جدید در استان خوزستان موافقت کرد.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ،همجنین براساس مصوبه دولت دهستان‌های اسماعیله جنوبی، عنبر، ذیلایی، جره، ماماتین، رستم آباد، سه تلون، دربسیه و بخش های اسماعیله، غیزانیه، میان آب، عنبر، رود زرد، سلطان آباد، دارخوین ایجاد می‌شود.

هیات وزیران بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده 13 قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری مصوب سال 1362 تصویب کرد، در بخش مرکزی، روستاهای الهایی و قلعه سحر با یکدیگر ادغام و به شهر تبدیل شده و به عنوان شهر الهایی نام گذاری می‌شود.

بر این اساس، روستای گلگیر مرکز بخش گلگیر به شهر تبدیل و به عنوان شهر گلگیر و روستای خروسی جنوبی مرکز بخش خنافره به شهر تبدیل و به عنوان شهر خنافره نام گذاری می‌شود.

همچنین روستای کوت سیدنعیم از توابع بخش مرکزی به شهر تبدیل و به عنوان شهر کوت سیدنعیم شناخته شده و روستای ابوحمیظه از توابع بخش مرکزی نیز به شهر تبدیل و به عنوان شهر ابوحمیظه شناخته می‌شود.

بر اساس مصوبه دولت، روستای منصوریه از توابع بخش مرکزی به شهر تبدیل و به عنوان شهر منصوریه شناخته می شود.

همچنین روستای مشهد، مرکز بخش تشان پس از ادغام با روستاهای قاید فتح‌الله، چهاردهی عسکر، چهاردهی سهراب ده ابراهیم، شهرک طالقانی، تل کهنه، آبلش، گلزار و مسیری از توابع همین بخش به شهر تبدیل و به عنوان شهر تشان نا م گذاری می‌شود. و دهستان‌های اسماعیله جنوبی، عنبر، ذیلایی، جره، ماماتین، رستم آباد، سه تلون، دربسیه و بخش های اسماعیله، غیزانیه، میان آب، عنبر، رود زرد، سلطان آباد، دارخوین ایجاد می‌شود.

بر این اساس، خط مرزی بین شهرستان‌های بندرماهشهر و هندیجان نیز ایجاد می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها