کد خبر: ۱۰۷۸۷۱
زمان انتشار: ۱۲:۳۵     ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
داور بازنشسته فوتبال گفت: حق‌وردی، فغانی و ترکی شأن قضاوت را زیر سؤال بردند.

به گارش 598، علی خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس اظهار داشت: این که دپارتمان داوری نام 6 گزینه داوری را اعلام کرده، تاثیر منفی بر روی قضاوت این افراد داشته است و این مسئله به هیچ عنوان یک کار کارشناسی شده نیست. فغانی، ترکی،‌مظفری‌زاده، حق‌وردی، احمد صالحی و محسن قهرمانی گزینه‌های اعلام شده برای قضاوت دربی هستند.

وی ادامه داد: به قضاوت این داوران نگاه کنید. فغانی در بازی پرسپولیس و صبا برای صبا پنالتی نگرفت. در دیدار استقلال و مس محسن ترکی هند والیبالی امیرحسین صادقی را پنالتی اعلام نکرد. تورج حق‌ورودی در دیدار پرسپولیس و داماش به گونه‌ای سوت زد که همه دنیا فهمیدند او نمی‌خواهد به بازیکنان پرسپولیس کارت زرد نشان دهد و در واقع نوعی معامله انجام داد زیرا مهدوی را باید از داماش اخراج می کرد و به دروازه‌بان داماش هم که خطای پنالتی کرده بود، اخطار نداد.

خسروی تصریح کرد: این نحوه قضاوت شرافت داوری را زیر سؤال می‌برد. همه داوران از داوران درجه سه گرفته تا داور 45 ساله دوست دارند که در دربی قضاوت کند و آن را جزو خاطرات و افتخاراتش بداند اما این درست نیست که داوری به خاطر کسب افتخار شأن و شرافت داوری را زیر سؤال ببرد.

این داور بازنشسته با اشاره به قضاوت داوران نسل قبل گفت: در گذشته چنین وضعی نبود. همین حسین عسگری که اکنون دشمن من است در دیدار پرسپولیس و شاهین به محسن عاشوری کارت زرد نشان داد و این بازیکن دربی را از دست داد. آن زمان داورها برای کسب افتخار لباس مقدس داوری را زیر سؤال نمی‌بردند.

خسروی با اشاره به اینکه برخی می‌گویند داوران نباید لباس قرمز و آبی بپوشند، گفت: این تفکر، تفکر عصر حجری است زیرا در رنگ‌های مورد نظر فیفا داوران می‌توانند لباس قرمز و آبی هم بپوشند. خود من اولین کسی بودم که در سال 1382 و در بازی استقلال و پیکان پیراهن قرمز پوشیدم. در دیدار پرسپولیس هم در سال 1383 رنگ آبی پوشیدم بنابر این چنین تفکری غلط است. همانطور که گفته می‌شود داوران باید فوتبال بازی کرده باشند. آیا مورینیو یک بازیکن درجه یک بوده است؟ پس داوران هم نباید برای آنکه داوران خوبی باشند، فوتبالیست خوبی بوده باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها