کد خبر: ۱۰۹۷۲۹
زمان انتشار: ۰۸:۴۲     ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
استاد دانشگاه اقتصاد تهران گفت: آمریکا در دهه اخیر از از تهدید و تهاجم به نظام و سیاست ایران ناامید و به‌طور جدی به تهدیدات اقتصادی روی آورده است.

به گزارش 598، محمد خوش‌چهره ‌در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: مدیریت زمان مسئله مهمی در شرایط تحریم است.

وی افزود: ارتقا سطح درک شناخت، بصیرت و آگاهی نسبت به شرایط و پدیده‌ها را در این فضای اقتصادی باید بالا برده تا بتوانیم موفق‌تر عمل کنیم.

خوش‌چهره با بیان اینکه سرمایه مردم، سرمایه مهمی است، خاطرنشان کرد: باید در مسیر نیل به اهداف اقتصادی به این باور برسیم که با اعتماد و مشارکت می‌توان با وجود تنگناها عملکرد موفق داشت.

وی تصریح کرد: بزرگ‌ترین سرمایه جمهوری اسلامی، سرمایه اجتماعی مردم و مشارکت حداکثری آنان در فضاهایی چون انتخابات است. 

استاد دانشگاه اقتصاد تهران تاکید کرد: مشارکت و حضور حداکثری با تبلیغات و پند و موعظه ایجاد نمی‌شود بلکه با شفاف‌سازی و صداقت در عملکرد خود را می‌نمایاند.

وی ادامه داد: در شرایط سخت تحریم آگاهی‌سازی عنصر مهمی برای گذران از این پیچ تاریخی تلقی می‌شود که باید با تکیه بر اصل آگاهی و هوشیاری از آن عبور کنیم.

این کارشناس مسائل اقتصادی عنوان کرد: اقتصاد مراحل مختلفی دارد، اقتصاد رقابتی، اقتصاد تقابلی، اقتصاد تهاجمی، اقتصاد تخاصمی و در نهایت منجر به جنگ می‌شود.

وی تاکید کرد: شرایط اقتصادی فعلی کشور شرایط تقابلی متمایل به اقتصاد تهاجمی است که در این شرایط نیازمند مدیریت جدی و دقیق هستیم.

خوش‌چهره ‌گفت: آمریکا در دهه اخیر از از تهدید و تهاجم به نظام و سیاست ایران ناامید و به‌طور جدی به تهدیدات اقتصادی روی آورده است.

استاد دانشگاه اقتصاد تهران بیان کرد: مدیریت درون سازمانی و برون سازمانی یکی از راهکارهایی است که می‌تواند در مدیریت استراتژیک و کلان در تقابل با تحریم‌ها موثر واقع شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها