کد خبر: ۱۱۰۰۱
زمان انتشار: ۱۷:۳۴     ۲۳ فروردين ۱۳۹۰
ذکر برخي از روايات ضعيف السند(هرچند بخش قابل توجهي از روايات فيلم قوي السند مي باشد )، بيان برخي شواهد غير برهاني به عنوان دليل، کم رنگ بودن احتمال بعضي از تعيين مصداق‌ها از اموري هستند که از جانب منتقدان دلسوز مطرح شده‌ و درست به نظر مي رسد.
به گزارش سرویس فرهنگی - اجتماعی بی باک، گروه مبشران ظهور که مستند جنجالیشان اعتراض بسیاری از بزرگان دینی و سیاسی داخل و خارج را به همراه داشته است تا اینکه  کار به جایی کشید که سایت این گروه روز گذشته مسدود گردید و خبر از تشکیل پرونده قضائی شان به میان آمده است، برای تلطیف اوضاع و جلوگیری از اعتراضات بیشتر علیه رویه غلط، مشکوک و نادرست خود، طی بیانیه ای اشتباهات خود را پذیرفته است و البته همچنان اصرار دارند که کارشان کاملا مردمی بوده و هیچ غرض سیاسی در پشت پرده این فیلم نمی باشد.

متن این بیانیه که نسخه ای از آن به بی باک ارسال شده است بدین شرح می باشد:

چند ماهيست که تحولات منطقه توجه بيش از پيش عموم منتظران را به موضوع مهدويت و نزديک بودن زمان ظهور جلب کرده است. ما که از پيش مهم‌ترين دليل نزديک بودن ظهور را تحقق انقلاب اسلامي ايران مي‌دانستيم و بنابر اشارات و تصريحات اميد بخش حضرت امام و مقام معظم رهبري تحقق فرج شريف امام زمان ع را نزديک مي‌دانستيم، مانند هر منتظر مطلعي از علائم آخرالزمان، به مطالعه و بررسي حوادث پرداختيم و نتيجه بررسي‌هاي خود را در سي‌دي ظهور بسيار نزديک است در اختيار مردم عزيز مسلمان ايران قرار داديم.

صراحت لهجه ما در بيان نتيجه مطالعاتمان و برخي شرايط سياسي و غير سياسي کشور موجب شد انتقادات منطقي و غير منطقي و نيز حملات گسترده‌اي عليه اين حرکت سراسر لبريز از اشتياق صورت بگيرد. دو موج متضاد استقبال و حمايت بي‌نظير و چشمگير مردمي و موج نقد، مخالفت و تخريب شديد در برابر اين فيلم مستند شکل گرفته و متاسفانه به سمت تهمتهاي ناروا پيش رفته است؛ تا جايي که از برخي تريبونهاي عمومي آشکارا تخطئه مي‌شود.

گروه فرهنگي مبشران ظهور بعنوان تهيه کننده اين فيلم مستند جهت اطلاع افکار عمومي موارد زير را اعلام مي‌دارد:

1- اعضاء و همراهان اين گروه فرهنگي از اقشار مختلف مردم بوده و از شيفتگان حقيقت نوراني ولايت فقيه و وجود مبارک ولي امر مسلمين و همچون اکثريت مردم بصير، حامي دولت مکتبي مي‌باشند.

2- گروه فرهنگي مبشران ظهور بارها اعتقاد و ارادت خود را به عموم روحانيون و علماي بزرگ شيعي مخصوصا بزرگواراني که با درخشش خود در فتنه‌هاي گذشته نداي " اين عمار" نائب امام زمان(عج) را پاسخ گفتند، ابراز داشته و اعتقاد دارد که روحانيت انقلابي و در خط ولايت، نقش عظيمي در ايجاد و حفظ انقلاب و زمينه سازي براي نهضت جهاني اسلام دارد.

3- ما براي چندمين بار اعلام مي‌داريم که گروهي مستقل و مردمي هستيم و هيچ ارتباطي با هيچ يک از شخصيت‌ها و گروه‌هاي پنهان و پيداي سياسي نداريم، اتهام وابستگي به افراد خاص، اتهام نارواي دوستان بي‌انصاف و دشمنان مغرض است که علي‌رغم فرمايشات ولي امر مسلمين مبني بر فرعي بودن برخي مباحث، به مسئله اول اين گروه‌ها تبديل شده است. اصولا ما پرداختن به اين مسئله جنجالي فرعي که مخالف نظر آقاست را نادرست مي‌دانيم.

4- ما ضمن استقبال از نقد منصفانه، برخي از انتقادات نسبت به اين فيلم را وارد دانسته و مي‌پذيريم که مي‌بايد قبل از انتشار مستند، از نظرات برخي از محققين و بزرگان بيشتر استفاده مي کرديم ، ذکر برخي از روايات ضعيف السند(هرچند بخش قابل توجهي از روايات فيلم قوي السند مي باشد )، بيان برخي شواهد غير برهاني به عنوان دليل، کم رنگ بودن احتمال بعضي از تعيين مصداق‌ها از اموري هستند که از جانب منتقدان دلسوز مطرح شده‌ و درست به نظر مي رسد.

5- سعي ما بر آن بوده است که تطبيق مصاديق را به عنوان احتمال بيان کنيم و در جاي جاي سي‌دي به آن اشاره نموده‌ايم لکن به دليل بيان هنرمندانه و متناسب بافضاي فيلم سازي ، برخي از منتقدين نتيجه برآمده از فيلم را اينچنين نمي‌دانند و ظاهرا سي‌دي در شيوه بيان دچار اين اشکال نيز مي‌باشد.

6- گروه فرهنگي مبشران ظهور ضمن ابراز تاسف از رواج تهمتهايي بدون سند و مدرک مانند وابستگي سياسي و دريافت پولهاي کلان، انتظار دارد که مدعيان اين تهمتها در برابر افکار عمومي و يا مراکز رسمي به ارائه اسناد ناداشته خود بپردازند تا به روشني حق و باطل آشکار گردد.

7- ما بارها در زمينه هزينه اين فيلم مستند شفاف سازي کرده‌ايم و براي آگاهي دوستان غيرمطلع يا عزيزاني که تحت تاثيراخبار نادرست قرارگرفته‌اند بار ديگر نيز اطلاع رساني مي‌کنيم، 7 ميليون تومان هزينه توليد بوده و حدود 8 ميليون تومان نيزهزينه توزيع 85 هزار سي دي مي باشد (هزينه بخشي از سي‌دي‌ها دريافت شده است) منبع مالي و سيستم توزيع اين فيلم، اعضاي مبشران ظهورند که از اقشار مختلف مردم بوده و در سراسر کشور پراکنده‌اند.

8- برخي از منتقدان به طور کلي نزديک بودن ظهور را انکار کرده و هر نوع بررسي و تطبيقي را بدون هيچ‌گونه دليل و برهاني مردود مي‌دانند که نمي‌توان چنين مطالبي را قبول کرد ، خصوصا اينکه رويه بزرگان ديني در گذشته و عصر حاضر چنين نبوده و تطبيق احتمالي محققانه مورد توافق بسياري از آنان بوده است.

9- ما (بدون آنکه وقت خاصي معين کنيم) اعتقاد داريم انشاءالله در آينده‌اي بسيار نزديک،و با تحقق نشانه‌ها و تحولات بزرگ، ظهور تحقق پيدا خواهد کرد. و براي دوستاني که اکنون با اين حقيقت بزرگ مقابله مي‌کنند چيزي جز خسران باقي نخواهد ماند.

10- در شرايطي كه انواع مكاتب انحرافي داخلي و وارداتي روح پاك جوانان اين مرزو بوم را آماج حملات خود قرار داده است، آيا علماي زمان شناس نبايد با تحليل شرايط موجود در عالم ، دلها و انديشه‌ها را براي نزديکي ظهور رهبري نمايند؟ اين همه سر و صدا نشان از مطالبه‌اي حقيقي در جامعه دارد كه بايد مجامع علمي بر اساس ديدگاه‌هاي حضرت امام و مقام معظم رهبري و علماء انقلابي به بحث درباره آمادگي عالم براي ظهور حضرت اقدام نمايند و تشنگان معارف مهدوي و شيعيان منتظر ظهور را سيراب کنند.

11 - لازم مي‌دانيم که از بزرگان روحاني و غيرروحاني و برجستگان عرصه مهدوي که علي رغم وجود اين همجه سنگين و فضاي تهمت و توهين با شجاعت مثال زدني از فيلم مستند و مباحث مطرح شده در آن استقبال کرده و نقدها و نظرات خويش را نيز براي بهتر شدن اين مباحث بيان فرمودند ، تشکر کنيم.

12- ما ضمن ابراز ارادت مجدد خود به محضر علماء و بزرگان، آمادگي خود را براي حضور و توضيح شفاهي پيرامون مطالب مبهم، سئوالات و نقدها و شنيدن نصايح اين بزرگوارن اعلام مي‌داريم.

13- گروه فرهنگي مبشران ظهور در نهايت حاکم شدن روح برادري، مهرباني و اتحاد به همراه نقد سازنده و دوري از فضاي تهمت و تحقير و دروغ را وظيفه و تکليف همه منتظران راستين ظهور يوسف زهرا(عج) دانسته و به منظور دست يابي به اين امر واجب، تمام تلاش خود را خواهد کرد.

به اميد ظهور مبارک منجي عالم بشريت که انشاءالله بسيار نزديک است.
گروه فرهنگي مبشران ظهور
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۸ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۰
۰
۰
اميدوارم خدا خيرتان دهد روي خيلي ها تاثير مثبت گذاشتين و حداقل بيدار كردين
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۴ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۰
۰
۰
نمی دونم چرا یکدفعه به یاد ماجرای ابوموسی اشعری افتادم،،
به قول معروف:
دشمن دانا بلندت میکند/
بر زمینت می زند نادان دوست
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۶ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۰
۰
۰
ظهور بسيارنزديكترازان چيزي است كه فكرش رابكنيد ميدونيد چرا؟
نورحق شروع به تابيدن گرفته و شماهاازشدت نورمهدي فاطمه توان وياراي ديدن جلوه اش رو نداريد چراكه مثل ماهي داخل آب هنوزقدراب رو نميدونيد بلكه بايد تشنگي بچشيد تامعني حرفاي من را درك كنيد به قول استادعرفان علامه حسن زاده آملي ظهورخيلي وقته حادث گشته وما دربطن ان قرارداريم و الان بنده ميفهمم كه امام زمان چقدرمظلومه كه توكشورشيعه اي كه امنيت واقتصادش ازصدقه سري ايشان ميباشد شما اصحاب رسانه به راحتي ظهور حضرتش رو به تاخيرميندازيد اتفاقامابايدتلاش كنيم كه ايشان هرچه زودترتشريف بيارندنه اينكه ...
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها