کد خبر: ۱۱۰۱۶
زمان انتشار: ۲۱:۱۶     ۲۳ فروردين ۱۳۹۰
هفته نامه پنجره درباره مواضع سلحشور به عنوان یک کارگردان ارزشی و حامی سینمای دینی، پیرامون وضعیت سینمای ایران و بالاخص اخراجی‌ها 3 و مسعود ده‌نمکی گفت و گویی با وی انجام داده که قسمتهایی از آن را می​خوانید.

- فیلم‌ آقای ده‌نمکی فیلمی است مثل ساخته‌های قبلی‌اش. حالا شاید این بار چاشنی سیاسی‌اش بیشتر باشد و این نظر شخصی اوست و خوب است که به عنوان کارگردان بتواند حرفش را بزند. آیا اگر مسعود ده‌نمکی فیلمی در جهت سلایق آقایان می‌ساخت باز هم اینها دعوا را راه می‌انداختند؟ نه. این نشان می‌دهد که آن​هانمی‌توانند نظر مخالف خودشان را بپذیرند.

- من اعتقاد دارم که سینما را مدیران سینمایی و فرهنگ نمی‌گرداندند، چون این​ها کاره‌ای نیستند معاونت سینمایی و فرهنگی در هیچ کدام از نهادهای فرهنگی و هنری نقش تعیین کننده و اساسی در جهت‌گیری و جناح‌بندی سینما و نوع تفکر حاکم ندارد سینما جریانی است که از آن سوی آب‌ها هدایت می‌شود، این‌ها فقط تلاش می‌کنند تا جایی که از دست‌شان برمی‌آید کاری کنند که این جریان اصلاح شود.

- خیلی از مدیران سینمایی، انسان‌های صالح و مدیری بودند، ولی نه تنها ذره‌ای بر روند موجود فیلمسازی مملکت اثر نگذاشتند که این روند بدتر هم شد به طوری که فیلم‌های دهه 60 به مراتب سالم‌تر از فیلم‌های دهه 80 هستند. این نشان می‌دهد که این مدیران اصلا کاره‌ای نیستند.

-  نوع تفکر ، جبهه‌گیری‌ها و نوع آثاری که آقای ده​نمکی خلق می‌کند نشان می‌دهد که با ما زیاد تفاوت ندارد، اما به هر صورت انسان‌ها کپی همدیگر نیستند که بگوییم ثبت یا سند برابر است یک تفاوت‌هایی در نوع نگاه و سلیقه‌های‌مان وجود دارد ولی این تفاوت‌ها به معنای تفاوت‌های ماهوی نیست سلیقه و نوع برنامه‌ریزی و جهت‌گیری‌مان شاید با هم متفاوت باشد.

- یادتان می‌آید فیلمی ساخته شده بود به نام «مارمولک» این فیلم علنا روحانیت را به تمسخر گرفت و هیچ‌کس هم چیزی به آن فیلم نگفت و اتفاقاً این فیلم هم مثل اخراجی‌ها طنز بود.حتی خیلی از فیلم‌ها ساخته شده که از دولت و حکومت انتقاد کرده‌اند اما کسی به خاطر آن سروصدا ایجاد نکرد.

- کل این کانال از زمان دولت آقای هاشمی رفسنجانی دست جناح چپ بوده است تا اینکه آقای شمقدری آمدند. اصلاح‌طلب‌ها هر فیلمی را که دلشان می‌خواست می‌فرستادند به خارج از کشور و هیچ‌کس نمی‌گفت که چرا این فیلم‌ها فرستاده می‌شود هیچ‌کس خرده نمی گرفت که چرا انقلاب و مردم در این فیلم‌ها مسخره می‌شوند اما حالا همه به مسعود ده‌نمکی می‌گویند چرا این فیلم را ساختی؟

- ما هدف‌مان نقد «اخراجی‌ها3»و «جدایی نادر از سیمین» نیست صحبت جناح‌بندی‌هایی است که در‌خصوص این آثار رخ می‌دهد آقای ده‌نمکی مثل هر کارگردان دیگر در کارهایش قوت و ضعف دارد و من دوست ندارم درباره کار اخیرش نظری بدهم چون نه دلم می‌خواهد که برای این کار تبلیغ کنم و نه می‌خواهم با تکذیب ضدتبلیغی برای آن به حساب بیایم من صحبت سیاسی و جناحی در عرصه فیلمسازی می‌کنم و درباره اخراجی 3 همین بس که جناح مخالف خیلی عصبانی شدند و این فیلم خیلی آنها را آتش زده و صدای‌شان را درآورده و همین برای من ارزشمند است که کسی جناح مخالف و جریان فتنه را اذیت کرده و رنج بدهد همین که این شجاعت را داشته برای من ارزشمند است.

- به نظرم این از اشکالات مسعود ده‌نمکی بود که با هزار و یک دلیل می​خواست اثبات کند که نوع نگاهش به رزمنده‌های جبهه همین است، حتی گاهی زیاده‌روی کرد و کل رزمنده‌های جبهه را لات معرفی کرد. این نگاه غلطی بود به رزمنده‌های ما. او به عنوان یک مسلمان نباید دنبال سلیقه مردم باشد. فیلم‌های آبگوشتی هندی هم پرفروش هستند. فیلم‌های مستهجن هالیوود هم پرفروش‌اند و خیلی بیشتر از فیلم‌های ده‌نمکی تماشاگر دارند. ما باید یاد بگیریم که برای خدمت به خدا و بنده‌های خدا کار کنیم حالا اگر در این وسط از فیلم استقبال هم شد که خدا را شکر اگر هم نشد که اصلا اهمیتی ندارد. ببینید سریال یوسف را بیش از 10 کشور دنیا نمایش دادند و سلحشور نباید گول حجم مخاطب را بخورد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها