کد خبر: ۱۱۱۱۲۱
زمان انتشار: ۱۳:۳۱     ۱۴ بهمن ۱۳۹۱
به گزارش پایگاه 598 احمد امیر آبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی درگفتگو با خبرنگار هم اندیشی پیرامون عدم ارائه به موقع لایحه بودجه ازسوی دولت به مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه به اینکه تنها ۴۵روز به پایان سال باقی مانده است  وتا این لحظه لایحه بودجه تقدیم مجس نشده است احتمال دارد لایحه به صورت یک دوازدهم ارائه شود.

وی با بیان اینکه دولت درجلسات مشترک برخی از دلایل عدم ارائه بودجه سال ۹۲کل کشور را بیان کرده است  اظهار داشت: دولت بیشتر منتظر است تا تکلیف فروش نفت مشخص شود.

عضوکمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه  یکی دیگر ازدلایل دولت در عدم ارائه بودجه کل کشور درسال ۹۲بحث هدفمندی یارانه هاست ادامه داد: دولت  بر اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها اصرار دارد و مایل است این امر در بودجه سال آینده  لحاظ شود.

وی  همچنین با اشاره به کمک قبل از شب عید به مردم اضافه کرد: نظر مجلس این است که این کمک به صورت غیر نقدی ارائه شود ولی دولت به دلیل ساز وکار ضعیف توزیع اصرار دارد که این مبلغ به صورت نقدی به مردم داده شود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره گرانی های اخیر در برخی اقلام تاکید کرد : دلیل بسیاری از این گرانی به سازوکار ضعیف نظارت دولت وسازمان حمایت از مصرف کنندگان برمیگردد.

عضوکمیسیون برنامه وبودجه مجلس با بیان اینکه کمک نقدی به مردم دراین ایام موجب افزایش نقدینگی بین ۶تا۷ هزار میلیاردی درجامعه می شود ادامه داد:این افزایش نقدینگی باعث بالارفتن قیمت ها خواهد شد.

امیر آبادی ضمن اشاره به شیوه توزیع یارانه و احتمال حذف یارانه افراد خارج از کشور و طبقات بالا اقتصادی گفت: یکی از راههای کمک به اقشار کم درآمد افزایش دریافتی این گروهها ازیارانه ها با حذف یارانه اقشار پردرآمد است.

وی بابیان اینکه یارانه افراد ساکن خارج از کشور واعضای هیئت مدیره ها و افراد پر درآمد باید قطع شود خاطر نشان کرد: شناسایی اقشار کم درآمد جامعه ازطریق سازمان تامین اجتماعی و سازمان بهزیستی و کمیته امداد مسئله چندان سختی نیست و دولت می تواند این امر را به راحتی انجام دهد.

نماینده مردم قم درمجلس شورای اسلامی با اشاره به بالا رفتن غیر منطقی قیمت خودور در چند روز اخیر گفت: این افزایش قیمت ها ربطی به تحریم ها وافزایش قیمت ارز ندارد وبیشتر متوجه ضعف نظارتی دولت است.

امیر آبادی بابیان اینکه نباید مردم ناامنی اقتصادی را درجامعه احساس بکنندادامه داد: دولت باید مانع جنگ روانی صورت گرفته توسط عده ای شود.

احمد امیر آبادی فراهانی درپایان درپاسخ به سوال خبرنگار هم اندیشی درباره سفرهای خارجی برخی نمایندگان درایام نوروز گفت: در شرایط فعلی مردم، اینگونه سفرها هیچ ضرورتی ندارد و باید ازآن سفرها پرهیز کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها