کد خبر: ۱۱۱۴۴۳
زمان انتشار: ۲۳:۲۹     ۱۵ بهمن ۱۳۹۱
سرمربي تيم ملي فوتبال کشورمان اگر چه تغيير محسوسي در فوتبال ما ايجاد نکرد اما برخي نکات حرفه اي فوتبال را خوب آموخت.
به گزارش 598 به نقل از گروه ورزش باشگاه خبرنگاران، اين موضوع که با حضور کي روش در فوتبال کشورمان قرار بود رويه بازي تيم ملي عوض شود اما در طول مدت حضور اين مربي پرتغالي هيچ چيز تغيير نکرد.

نه تنها نوع بازي ملي پوشان همان فوتبال احساسي را به نمايش مي گذارد بلکه در نتيجه هم سواي آن بردهاي کذائي در مقابل ماداگاسکار، تاجيکستان و...ديگر صاحب نامان فوتبال جهان، دو برد مقابل کره جنوبي و ازبکستان آن هم با آن شرايط قبلا هم در فوتيال ما اتفاق افتاده بود که البته اثري از کارلوس کي روش و تاثيرات وي در اين بردها نديديم.

در طول مدت حضور کي روش در فوتبال کشورمان تاثيرپذيري وي از فوتبال ما بيشتر از اثرگذاريش در آن بوده است.

در مورد اين ادعا و دليل فني اش کارشناسان نظرات بيشماري داده اند و با استناد به بازي هاي انجام شده مدعي هستند که تيم ملي نه در نتيجه و نه در نوع بازي تغيير زيادي نداشته و بعضا نتايج ضعيفي را بدست آورده که در خور فوتبال ما نيست .

اما در مورد تاثيرپذيري کي روش از فوتبال ما و مسائل حاشيه اي آن همين بس است که گهگاه حرف هائي که مي زند را تکذيب مي کند و يا برخي ها را متهم به ندانم کاري و دست آخر هم از سر مربيان داخلي مي نالد که اگر همکاري مي کردند وضع ما بهتر از اين بود.

اين دستاويزها اگر چه فضا را براي انتقادها کمي تنگ مي کند، اما کي روش که مدعي است 33 سال تجربه اش را به ايران آورده است اگر خودش را زير ذره بين ببرد آنطرف ماجرا منصفانه چه خواهد ديد؟

پاي تيم ملي فوتبال کشورمان در ميان است و اين تيم آنقدر بزرگ است که دهان ها را بسته نگه دارد اما در مورد تکذيب برخي حرف هاي کي روش در اين برهه از زمان با توجه به حساسيت هاي تيم ملي نمي توان همه مسائل را عنوان کرد اما ما در مورد مصاحبه اخير سر مربي تيم ملي بارها عنوان کرديم که حرف هاي وي بدون هيچ گونه دخل و تصرف در اين رسانه منتشر شده است و خوشبختانه اين مصاحبه به صورت ضبط شده و تصويري بوده و امکان تغيير در آن وجود ندارد .

کي روش آنطور که ما مي خواستيم در فوتبال ما تاثير گذار نبود اما خوشحاليم که در فوتبال ما برخي ريزه کاري ها را از همان ابتدا آموخت تا براي آينده اگر در آسيا!! مشغول به کار شد و از ايران رفت بتواند با اين تجربه روزهاي آينده را بهتر سپري کند.

اما آيا تقصير را گردن ديگران انداختن، تکذيب، کمبود امکانات، عدم همکاري باشگاه ها، کم کاري فدراسيون و غيره و غيره آينده درخشاني را براي کي روش رقم مي زند!

از ما نشنيده بگيريد اما اميدواريم کي روش هم همانند دستياران سابقش به حاشيه خليج فارس نقل مکان نکند چرا که آنجا اين نازها خريدار ندارد و بعد از چند نتيجه بد براحتي خوردن آب پرتقال وي را راهي پرتغال مي کنند.

تيم ملي فوتبال کشورمان مي بايست چهارشنبه اين هفته در مقابل تيم لبنان قرار بگيرد و او اين بازي را از مرحله مقدماتي جام ملت هاي آْسيا برگزار کند که اميدواريم اين بار بتوانيم لبنان را شکست دهيم چرا که باخت به لبنان هم از همان تغييرات حرفه اي است که کي روش در تيم ملي انجام داده است! که اميدواريم ديگر تکرار نشود.

باشد تا تکليف تيم ملي براي صعود به جام جهاني روشن شود بعد از آن قطعا رسانه هاي آگاه ورزشي کشور بيشتر در اين باره خواهند گفت و مسائل را به خوبي آناليز مي کنند.

و اما نکاتي در مورد مصاحبه باشگاه خبرنگاران با سر مربي تيم ملي فوتبال؛

1 - مصاحبه ما با کارلوس کی روش به صورت تصویری ضبط شد و قسمت های مختلف آن بارها از بخش های مختلف خبری تلویزیون از جمله مجله خبری در تاریخ 5 بهمن 1391 و 8 بهمن 1391 و شبکه خبر در تاریخ 9 بهمن 1391 و همچنین بخش های دیگری از آن در برنامه نود دوشنبه شب 9 بهمن 1391 پخش شد.

2- خلاصه مهمترین صحبتهای کی روش به ویژه در خصوص پیش بینی وی از شهرآورد 76 به صورت مکتوب در سایت باشگاه خبرنگاران در تاریخ چهارشنبه 4 بهمن 1391 منتشر شد.


3- مصاحبه کامل کارلوس کی روش با باشگاه خبرنگاران  بدون هیچ گونه اعمال نظری در تاریخ شنبه 7 بهمن 1391 منتشر شد و حتی در آن به مدت زمان گفتگو که یک ساعت و نیم طول کشید اشاره شده است.


4- پس از انتشار مصاحبه واکنش های مختلفی از برخی افراد از جمله امیر قلعه نوعی نسبت به آن نشان داده شد و به نوعی صحبتهای کی روش در خصوص کیفیت لیگ را به بازی استقلال و پرسپولیس ربط دادند اما در این مصاحبه هیچ اشاره ای به کیفیت پایین شهرآورد نشده است زیرا اين گفتگو، دو روز قبل از برگزاری شهرآورد انجام شده است.


در پایان یک بار دیگر برای تیم ملی کشورمان در بازی های آینده آرزوی موفقیت و پیروزی می کنیم و امیدواریم تیم ملی کشورمان به عنوان یکی از تیم های صعود کننده به جام جهانی باشد اما توقع ما از سرمربی تیم ملی این است که نسبت به اتفاقات رخ داده در اطراف خود و تیم ملی به ویژه افرادی که طرز برخورد و عملکردشان برای همه روشن است توجه بیشتری داشته باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها