کد خبر: ۱۱۱۶۲۰
زمان انتشار: ۱۰:۱۷     ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
بر اثر جاری شدن سیلاب در مناطق غربی افغانستان و در ولایت‌های «هرات» و «بادغیس» خسارت‌های سنگین جانی و مالی به مردم این مناطق وارد شده است.

به گزارش فارس، به دلیل ریزش بارش باران‌های سیل‌آسا در طول 24 ساعت گذشته، سیلاب ولایت‌های هرات و بادغیس را در نوردید.

بر اثر این وقوع سیل در ولایت‌های غربی افغانستان دست‌کم 10 تن کشته و زخمی شده و منازل مسکونی هزار خانواده آسیب جدی دیده است.

مقامات هرات و بادغیس در این خصوص اعلام کردند: این آمار ابتدایی خسارت‌های وارد شده به مردم است و آمار دقیق تا اوایل هفته آینده اعلام خواهد شد.

«داوودشاه صبا» والی هرات در این زمینه گفت: طوفان و ریزش باران‌های سیل‌آسا یکی از اهالی ولسوالی منطقه «پشتون زرغون» را از پای در آورد و نزدیک به هزار منزل مسکونی را در مناطق «چشت»، «انجیل»، «گذره»، «اوبه»، «کشک کهنه»، «کهسان»، «غوریان» و «شیندند» ویران کرده است.

به گفته والی هرات، غیر استاندارد بودن منازل مسکونی، ساخت خانه‌های مخروبه در کنار رودخانه‌ها و استفاده از مصالح ساختمانی غیر استاندارد از جمله علل اصلی خسارت‌ها هستند.

در همین حال گزارش‌ها از ولایت بادغیس حاکی از آن است که در شهر «قلعه نو» مرکز این ولایت بر اثر فرو ریختن سقف یک واحد مسکونی 2 تن از اعضای یک خانواده کشته و 3 تن دیگر زخمی شدند.

«حمید مبارز حمیدی» رئیس اداره مبارزه با حوادث طبیعی در غرب افغانستان در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرد: تیم های امدادرسان این اداره به کمک مؤسسات خارجی در ولایات هرات و بادغیس، در حال کمک رسانی به آسیب دیدگان سیلاب‌های شب گذشته هستند.

وی تصریح کرد تلاش‌ها برای جلوگیری از آسیب دیدن بیشتر مردم در حال جریان است.

بارش‌های اخیر در طول چند سال اخیر این شدیدترین بارش در غرب افغانستان است، که تلفات جانی و خسارت‌های مالی زیادی را به دنبال داشته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها