کد خبر: ۱۱۱۸۶۹
زمان انتشار: ۰۱:۱۵     ۱۷ بهمن ۱۳۹۱
واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان و مربیان در پنسیلوانیا ایالات‌متحده که 48 سرنشین داشت، 34 زخمی برجای گذاشت.
 به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  در واژگونی اتوبوسی که دانش‌آموزان دبیرستانی را از ایالت پنسیلوانیا به ایالت بوستون جا‌به‌جا می‌کرد، 34 نفر به‌طور جدی آسیب دیدند که حال 4 نفر آنها به شدت وخیم گزارش شده است.

برخی قربانیان این حادثه بیش از یک ساعت در اتوبوس زندانی بودند. به گزارش پلیس ماساچوست سرنشینان این اتوبوس دانش‌آموزانی بودند که در حال بازگشت از بازدید دانشگاه «هاروارد» بودند.


 مأموران آتش‌نشانی پنسیلوانیا در حال خارج‌کردن دانش‌آموزان مجروح

این اتوبوس هنگامی که از جاده شهری «سرباز» به سمت فیلادلفیا باز می‌گشت ساعت 19:30 بر اثر سقوط از پل واژگون شد.

بنا بر گزارش اورژانس بوستون از 34 نفری که در واژگونی اتوبوس زخمی شدند، حال 3 نفر به شدت وخیم است و یک نفر با کمک‌های پزشکی- حیاتی زنده مانده است.

نیروهای امدادی به سختی توانستند، مجروحان حادثه را از اتوبوس خارج کنند زیرا اتوبوس دانش‌آموزان بر اثر واژگونی به شدت آسیب دیده بود به‌طوری که در قسمت جلوی اتوبوس بر اثر فشار زیاد، سقف اتوبوس تا صندلی راننده و بخش میانی آن به سمت عقب جمع شده بود.

بنا بر علام وب‌سایت آتش نشانی پنسیلوانیا آخرین مصدوم در ساعت 21 شب و پس از یک ساعت و نیم زندانی شدن در اتوبوس نجات پیدا کرد.

مسئولان ترابری ایالت ماساچوست برای کمک به قربانیان و همچنین نجات به در راه ماندگان که ساعت‌ها در محاصره هوای زیر صفر و یخبندان بودند، اتوبوس دیگری را فرستادند. در رابطه با چگونگی وقوع حادثه مقامات پلیس ماساچوست اعلام کردند که علت اصلی واژگونی اتوبوس بی‌توجهی راننده به قوانین راه و بی‌اطلاعی از شرایط جاده بوده است.

جاده شهری «سرباز» که مسیر عبوری کوچکی در امتداد رودخانه «چارلز» است و دانشگاه‌ هاروارد و دانشگاه بوستون را به شاهراه اصلی متصل می‌کند، برای عبور وسایل نقلیه سنگین طراحی نشده و عبور وسایل نقلیه سنگین از آنها ممنوع است.

"ری تالمدج"، رئیس شرکتی که دبیرستان دانش‌آموزان از آن اتوبوس کرایه کرده بود، گفت: «راننده توسط پلیس بازجویی شده است. مطمئنا او در مورد محدودیت‌های جاده اطلاعی نداشته و این حادثه بر اثر همین بی اطلاعی صورت گرفته است.»

دانشگاه ‌هاروارد نیز بلافاصله بعد از حادثه در وب‌سایت خود نوشت: «هدف مسئولان از برقراری این تور علمی- تفریحی، بازدید دانش‌آموزان از دانشگاه‌ هاروارد، نشست و گفت‌وگوی آنها با هیأت علمی این دانشگاه به همراه چند برنامه تفریحی و آموزشی بود که همه دست‌اندرکاران قصد داشتند تمام لحظات این اردو برای دانش‌آموزان شاد و آموزنده باشد اما سهل‌انگاری راننده نه‌تنها برنامه مسئولان و اردوی دانش‌آموزان را از بین برد بلکه باعث شد تا جان تعداد زیادی از دانش‌آموزان به خطر بیفتد.»

پلیس ایالتی پس از تحقیق و بازجویی، راننده اتوبوس را متهم به بی‌توجهی به قوانین رانندگی و بی‌اعتنایی به تابلوی منع‌کننده وسایل نقلیه سنگین کرد، زیرا علائم هشداردهنده زیادی در ابتدای جاده و برای وسایل نقلیه سنگین وجود دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها