کد خبر: ۱۱۱۹۵۵
زمان انتشار: ۱۰:۴۲     ۱۷ بهمن ۱۳۹۱
پنجمین روز سینمای رسانه سی و یکمین جشنواره فیلم فجر یک روز خاص برای اهالی این حوزه بود،اکران آخرین ساخته مازیار میری با بازی شهاب حسینی و نگار جواهریان باعث شد کاخ جشنواره از ساعت ابتدایی روز پنجم ترافیک قابل توجهی از اهالی سینما را مشاهده کند، از دیگر نکات قابل توجه روز چنجم اکران فوق العاده فیلم "تنهای تنهای تنها" ساخته احسان عبدی پور بود که به گفته بسیاری از منتقدان این فیلم یکی از بهترین ساخته‌های جشنواره سی و یکم بود.
استقبال ویژه از حوض نقاشی
 
با وجود این که در بیشتر اکران‌های نوبت صبح سالن اصلی برج میلاد به زحمت ظرفیت سالن نمایش تکمیل می‌شد، استقبال زیاد از فیلم "حوض نقاشی" باعث شد پیدا کردم صندلی خالی برای تماشای این فیلم برای برخی منتقدان سخت شود،برخی افراد که نتوانستند برای تماشای این فیلم صندلی پیدا کنند ترجیح دادند به جای رفتن به بالکن روی زمین بنشینند و از طبقه اول فیلم را تماشا کنند.
 
 
 غیبت شهاب حسینی و نگار جواهریان
 
پس از اکران فیلم "حوض نقاشی" بسیاری از کسانی که در سالن حضور داشتند به دنبال بازیگران اصلی ان فیلم بودند اما کسی شهاب حسینی و نگار جواهریان را پیدا نکرد، به همین دلیل اکثر این افراد به سالن نشست خبری مراجعه کردند که ازدحام قابل توجه این افراد در سالن نشست خبری باعث شد خیلی زود طرفیت این سالن تکمیل شود و مسوولان اجرایی درهای سالن نشست خبری را ببندند. 
 
جنجال در راهروهای برج میلاد
 
اعتراض خبرنگاران بیرون مانده از سانل نشسن خبری باعث شد دقایقی فضای برح میلاد متشنج شود،عوامل اجرایی برج میلاد که درهای سالن نشست خبری را بسته بودند خطاب به خبرنگاران بسیار زیادی که پشت در سالن نشست خبری ایستاده بودند می‌گفتند برای ما خبر مهم نیست برای ما ظرفیت سالن مهم است که باید رعایت شود! پس از دقایقی جر و بحث بر سر ورود خبرنگاران به داخل سالن مشکل حل شد و با بیرون آمدن کسانی که حق ورود به سالن نشست خبری را نداشتند خبرنگاران موفق شدند در این نشست حضور پیدا کنند.
 
سرما خوردگی و مشغله علت غیبت‌ ستاره‌ها
 
محمدرضا شهیدی فرد مجری نشست‌های خبری جشنواره سی و یکم فیلم فجر دقایقی پس از شروع حلسه نقد و بررسی فیلم" حوض نقاشی" از طرف مازیار میری اعلام کرد شهاب حسینی بابت حضور در ضبط یک فیلم سینمایی از همه عذرخواهی کردند، که پس از این مطلب مازیار میری گفت خانم جواهریان هم به دلیل سرماخوردگی شدید نتوانتستند در این مراسم شرکت کنند که من و آقای شهیدی فرد مشترکا پیام عذرخواهی این دوستان را به شما منتقل کردیم.
 
کنایه شهیدی فرد به اتفاقات حاشیه‌ای روز چهارم
 
مازیار میری که یک روز پر استرس را پشت سر گذاشته بود، در گفت و گو با خبرنگاران صراحتا اعلام کرد که از اکران در کاخ جشنواره واهمه داشتم که این مطلب را برای آقای شهیدی فرد توضیحح دادم اما خوشحالم که این مساله بدون دغدغه به پایان رسید، پس از این جمله بود که شهیدی فرد گفت شانس آوردید روز یکشنبه نوبت اکران  شما نبود چون این روز هم برای من هم برای مردم ایران یک روز خاص بود؛ حتما می‌دانید که چه خبر بوده؟!
 
مردم از این همه اختلاف خسته شدند
 
محمدی، تهیه کننده فیلم مازیار میری با رد موضوع تبانی با مدیران حوزه هنری اعلام کرد امیدوارم مشکل موجود میان شورای صنفی نمایش و مسوولان حوزه هنری حل و فصل شود، همانگونه که انتظار دارم مسوولان محترم در مجلس و دولت به جا دامن زدن به اختلافات به فکر حل مشکلات مردم باشند و به توصیه های خاص مقام معظم رهبری توجه کنند. باور کنید مردم از این همه اختلافات بیهوده خسته شدند.
 
"خاکستر و برف" فیلمی پر حاشیه
 
دومین فیلم روز پنجم که در کاخ جشنواره اکران شد متعلق به روح الله سهرابی بود، "خاکستر و برف" به دلیل ضعف‌های فراوان مورد انتقاد اهالی سینما قرار گرفت به گونه‌ای که در نشست خبری این فیلم و برنامه‌های زنده رادیو و تلوزیون منتقدان مطالب تند را در خصوص ضعف‌های این فیلم بیان کردند اما با وجود این اتفاق سهرابی معتقد بود که این انتقادها معنا و مفهوم درستی ندارد چونن ساخته او یکی از فیلم‌های خوب جشنواره بوده است. 
 
 
وقتی نقش اول مرد  15 کیلو کم کرد!
 
یکی از مسائلی که در نشست خبری "خاکستر و برف" مطرح شد موضوع کاهش وزن بازیگر نقش اول این فیلم بود، سهرابی خطاب به منتقدان اعلام کرد که کامبیز دیرباز به دلیل حضور در این فیلم پانزده کیلو وزن کم کرد که این مساله برای وی مشکلاتی را به وجود آورد.دیرباز نیر با تائید این موضوع خطاب به خبرنگاران گفت:" خیلی سخت است آدم وزن کم کند." 
 
تنهای تنهای تنها؛ شگفتی ساز جشنواره
 
یکی از پر سر و صدا ترین فیلم‌های روز پنجم ساخته احسان عبدی پور با نام" تنهای تنهای تنها" بود این فیلم جزو فیلم‌هایی بود که کسی انتظار موفقیت آن را نداشت اما با اکران این فیلم بسیاری از منتقدان تا پایان فیلم در سالن باقی ماندند تا داستان این فیلم را دنبال کنند،موفقیت فیلم زمانی بود که تیتراژ پایانی روی پرده رفت، منتقدان سینما از شروع تیتراژ پایانی تا انتهای آن ایستاده برای عوامل سازنده فیلم دست زدند تا مشخص شود این فیلم یکی از شگفتی سازان جشنواره سی و یکم لقب گیرد.
 
 
شگفتی سازی با 220 میلیون
 
«علیرضا فرهومند» بازیگر نوجوان و«احسان عبدی‌پور» کارگردان فیلم تنهای تنهای تنها بارها با تشویق و خنده خبرنگاران و عکاسان مواجه شدند و پس از چند جلسه پر تنش خبری فضای خوشایندی را برای حاضران رقم زد.
 
در بخشی از این نشست خبری تهیه کننده فیلم "ادریس عبدی پور" درباره بودجه فیلم گفت: این فیلم محصول مرکز صدا و سیمای بوشهر است و کل بودجه آن 220 میلیون تومان است. ذکر خاطره‌ای خاص از نوع انتخاب بازیگر اول توسط عبدی پور باعث شد دقایقی تمام سالن از شدت خوشحالی بخندند.
 
جمع آوری امضا برای نمایش یک فیلم
 
این فیلم که آخرین ساخته روح الله حجازی است، به دلیل مشکلات ممیزی وارد بخش مسابقه جشنواره فجر نشد و حتی مسئولان ارشاد اجازه نمایش آن را در بخش غیر رقابتی این دوره از جشنواره صادر نکردند.
 
با توجه به این موضوع دیروز تعدادی از نمایندگان اهالی رسانه و منتقدان با امضای نامه ای از دبیر جشنواره درخواست کردند که یک سانس را به نمایش این فیلم اختصاص دهند. اما با این وجود دبیر جشنواره‌ فیلم فجر همچنین درباره‌ درخواست اصحاب رسانه و منتقدان برای نمایش «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» در برج میلاد تصریح کرد: با توجه به اینکه جدول نمایش‌ها را بسته‌ایم، نمی‌توانیم این فیلم را که به هر دلیلی در هیچ‌کدام از بخش‌های جشنواره پذیرفته نشده است، به جدول نمایش اضافه کنیم. ان‌شاءاله دوستان، «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» را در اکران مشاهده ‌کنند.
 
دوباره موسیقی "دزدان دریایی کارائیب" در یک مراسم رسمی
 
استفاده از موسیقی هانس زیمر در فیلم «دزدان دریایی کاراییب» در این مراسم هم قابل توجه بود البته استفاده از بخشی از موسیقی فیلم سینمایی «دزدان دریایی کاراییب» در مراسم‌ها و برنامه‌های سینمایی مختلف تقریبا به امری رایج بدل شده است، اگرچه این موسیقی می‌تواند مناسب مراسم‌های افتتاحیه و اختتامیه باشد، اما در هر صورت به نظر می‌رسد، فیلم‌های سینمایی ایرانی، موسیقی‌هایی خوبی را برای جایگزین کردن آن در اختیار دارد، اگرچه شاید استفاده از این موسیقی به خودی خود ضعف محسوب نشود.
 
شایعه اجرای اختامیه توسط علی ضیا
 
گفته می‌شود عوامل اجرایی جشنواره فیلم فجر از هم اکنون به دنبال انتخاب مجری مراسم اختتامیه جشنواره سی و یکم هستند، دیشب در برج میلاد شایعه شد که مدیران جشنواره با "علی ضیا" مجری صدا و سیما وارد مذکاره شدند اما این شایعه از سوی هیچ مقام رسمی تائید نشد! حال باید دید ایا واقعا قرار است این اتفاق روی بدهد یا این که.....
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها