کد خبر: ۱۱۲۰۳
زمان انتشار: ۱۳:۳۹     ۲۸ فروردين ۱۳۹۰
به گفته سخنگوي کميسيون فرهنگي مجلس، طبق برنامه ريزي صدا و سيما تا دو ماه آينده حداقل 50 شبکه تلويزيوني به شبکه هاي رسانه ملي اضافه خواهند شد.

ستار هدايت خواه سخنگوي کميسيون فرهنگي مجلس در گفت وگو با فارس با بيان اينکه مجلس به دنبال راه هاي ايجابي براي مقابله با ماهواره است، افزود: طبق برنامه ريزي هايي که از سوي صدا و سيما به عمل آمده است تا دو ماه آينده حداقل 50 شبکه تلويزيوني به شبکه هاي رسانه ملي اضافه خواهند شد.

وي افزود: تمامي شبکه هاي استاني کشور همراه با شبکه هاي سالم ماهواره اي و شبکه هاي ايراني که از طريق گيرنده هاي ماهواره اي قابل دريافت است بعد از دو ماه به شبکه هاي تلويزيوني افزوده خواهد شد.

هدايت خواه با بيان اينکه صدا و سيما سيستم ديجيتالي خود را در آينده نزديک فعال خواهد کرد، افزود: بعد از ديجيتالي شدن سيستم صدا و سيما نسبت به کاهش بسيار شديد استقبال از شبکه هاي ماهواره اي اميدوار خواهيم بود.

سخنگوي کميسيون فرهنگي مجلس گفت: بعد از ديجيتالي شدن سيستم صدا و سيما و افزايش حداقل 50 شبکه به شبکه هاي تلويزيوني ديگر هيچ توجيهي براي استفاده از گيرنده هاي ماهواره اي وجود نخواهد داشت.

انتقاد از عدم قاطعيت  در مقابله با فروشندگان ماهواره
رئيس فراکسيون روحانيون مجلس هم با بيان اينکه دولت بايد از نيروي انتظامي براي مقابله با فروشندگان ماهواره حمايت کند اظهار داشت: نيروي انتظامي بايد تنها به انجام وظيفه قانوني خود فکر کند.

حجت الاسلام محمدتقي رهبر با اشاره تلاش شبکه هاي ماهواره اي براي به فساد کشيدن جامعه گفت که سکوت در برابر گسترش گيرنده هاي ماهواره اي خيانت به ملت ايران و انقلاب اسلامي است.

وي با بيان اينکه «هرچه فرياد داشتيم سر داديم اما کسي صدايمان را نشنيد»، افزود: امروز جامعه اسلامي ما با بلوغ زودرس و افزايش سن ازدواج مواجه است و اين دو پديده شوم ماحصل تاثيرات ماهواره در کشور است؛ اين وسيله به قدري در کشور زياد شده که گويا خريد و فروش آن هيچ ممنوعيت قانوني ندارد.

حجت الاسلام حسن ملک محمدي هم از آنچه عدم قاطعيت دولت براي مقابله با گيرنده هاي ماهواره اي خواند به شدت انتقاد کرد و گفت: دولت بايد به اصول و ارزش هاي انقلاب اسلامي در مبارزه و مقابله با گيرنده هاي ماهواره اي پايبند باشد.

اين عضو کميسيون فرهنگي مجلس با بيان اينکه گيرنده هاي ماهواره اي به راحتي در کشور فروخته مي شود و هيچکس توجهي به غيرقانوني بودن آن نمي کند، افزود: مجلس شوراي اسلامي به عنوان نهاد قانونگذاري کشور بايد از اهرم نظارتي خود براي پاسداري از قوانين استفاده کند. قانون ممنوعيت ماهواره اکنون از سوي مسئولان اجرايي کشور به درستي اجرا نمي شود و مجلس نبايد در اين باره سکوت کند.

حجت الاسلام سيد مصطفي ذوالقدر نماينده مردم بندرعباس نيز با انتقاد از افزايش گيرنده هاي ماهواره اي در کشور، گفت: مجلس نيازي به تصويب قانون جديد براي مقابله با ماهواره ندارد و اين دولت است که بايد به قانون ممنوعيت استفاده از گيرنده هاي ماهواره اي عمل کند.

وي با بيان اينکه ناهنجاري هاي اخلاقي اجتماعي کشور حاصل استفاده از ماهواره است، تصريح کرد: نيروي انتظامي براي برخورد با ماهواره ها بايد بدون توجه به هجمه هاي سياسي تنها به وظيفه خود عمل کند، چهره هاي سياسي هم بايد بدانند که حق دخالت در امور نيروي انتظامي را ندارند.

ذوالقدر با بيان اينکه شبکه هاي ماهواره اي به جنگ نرم با ملت ايران آمده اند، گفت: نمي توان در برابر گيرنده هاي ماهواره اي که همانند تجهيزات نظامي عليه ملت ايران و ارزش هاي انقلاب اسلامي وارد شده است، سکوت کرد. بنابراين از نيروي انتظامي انتظار داريم که به وظيفه قانوني خود عمل کند.

وي در پايان گفت که مجلس شوراي اسلامي در صورت عدم برخورد دستگاه هاي اجرايي با فروشندگان گيرنده هاي ماهواره اي، حق خود را براي برخورد محفوظ خواهد دانست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها