کد خبر: ۱۱۲۰۳۱
زمان انتشار: ۱۳:۲۸     ۱۷ بهمن ۱۳۹۱
حال در این جشنواره فجر که سنبل انقلاب و اسلام اصیل است شاهد هنرمندانی هستیم که چوب حراج به آرمان های ملت گذاشته اند و قصد خودنمایی به شیوه فستیوال های فشن خارجی دارند و حجاب را مایه ی شرمساری و امی بودن خود می دانند. همان جشنواره ای که زنان خارجی برای حضور در آن، به احترام انقلاب با حجاب وارد می شوند ولی زنان هنرمند ما .....
سی و یکمین دوره جشنواره فجر طبق قرار هر ساله در دهه فجر آغاز بکار کرد و هنرمندان به نمایش خلق آثار و هنرنمائی های خود می پردازند و همراه با جشن انقلاب، جشنی برای هنرمندانِ نه تنها ایران بلکه آزادگان جهان نیز برگزار می شود.

به گزارش 598، با این اوصاف این سئوال مطرح است که فلسفه بوجود آمدن جشنواره بین المللی فجر آن هم در دهه فجر چه بود؟ مگر نه آنکه مسئولان کشور با این کار سعی در نشان دادن عظمت و قدرت انقلاب و اسلام در عرصه های مختلف بویژه سینما بودند؟ براستی آرمان هایی که انقلاب آنرا دنبال می نمود مگر چه بود که مردم در دوران شاه آن را پیدا نمی کردند؟ مگر قبل از انقلاب، اسلام و مسلمان در ایران وجود نداشت؟! پس این اسلامی که انقلابیون از آن سخن می گفتند چه ممیزه ای دارد؟

 آن چیزی که انقلاب به دنبال آن بوده و هست، تحقق اسلام ناب محمدی در همه ابعاد زندگی بشری می باشد، همان اسلامی که شاه و دولتش تنها پوسته ای از  آن را باقی گذاشته بودند که در سال های سلطنت محمدرضا همین پوسته را هم با رفراندوم سفید می خواستند از ملت بگیرند. پاسخ مثبت و قاطع مردم در رفراندوم فروردین 58 به جمهوری اسلامی، در واقع آری به اسلام واقعی و اصیل بود نه فقط نام و پوسته اسلام.

بی شک حجاب یکی از مواردی بود که مردم متدین ایران عمیقا به دنبال ترویج آن در متن جامعه بودند. همان چیزی که حتی با اصالت آریایی ملت عجین بود و مزدوران پهلوی سعی در از بین بردن آن داشتند و شاه با برپایی جشن های دو هزار و پانصد ساله سعی در به لجن مال کردن این ارزش الهی و اصالت آریایی با رویکرد برهنگی پست مدرنتیه غربی داشت.

حال در جشنواره فجر که سنبل انقلاب و اسلام اصیل است شاهد هنرمندانی هستیم که چوب حراج به آرمان های ملت زده اند و قصد خودنمایی به شیوه فستیوال های فشن خارجی دارند و حجاب را مایه ی شرمساری و امی بودن خود می دانند. همان جشنواره ای که زنان خارجی برای حضور در آن، به احترام انقلاب و اسلام با حجاب وارد می شوند ولی زنان هنرمند ما .....

در ادامه عکس هایی از بازیگران داخلی و خارجی حاضر در سی و یکمین دوره جشنواره فجر را از نظر می گذرانیم.

بازیگران خارجی

                                       

                                                                        تصاویر بازیگران ایرانی


براستی بازیگران و سینماگران ایرانی که ادعای مسلمانی دارند در کجای راهند، اصلا این مسیری که در آن قدم گذاشته اند راه است یا بیراهه؟

به گزارش خبرنگار بی باک، وضعیت بد حجابی بانوان هنرمند مسلمان ایران در جشنواره فجر در شرایطی مشهود است، که برخی بانوان غير مسلمان سراسر جهان، 13 بهمن را با بر سر گذاشتن حجاب اسلامی، روز جهانی حجاب اسلامی را گرامی داشتند.


در شرایطی که بسیاری از نخبگان کشور بعد از تاکیدات مقام معظم رهبری بر روی سبک زندگی اسلامی- ایرانی در تکاپوی فرهنگ سازی برای ترویج و تجدید این سبک زندگی هستند، مدیران سینمایی و سینماگران در این راه چه قدمی برداشته اند؟ اصلا مگر می توان از کسانی که خود اعتقادی به این نوع سبک زندگی ندارند انتظار ترویج آن را داشته باشیم؟

مسئولان امر بهتر است قبل از هر اقداماتی از این قبیل، سعی در نهادینه کردن رفتار و منش اسلامی در سینماگران و هنرمندان داشته باشند تا بعدها بتوانند رسانه و سینما را بعنوان غول تبلیغاتی و راه نفوذ به خانواده ها و ذهن ها را به خدمت سبک زندگی اسلامی- ایرانی بگیرند.

منبع: بی باک
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها