کد خبر: ۱۱۲۴۰۳
زمان انتشار: ۱۰:۵۷     ۱۹ بهمن ۱۳۹۱
سخنان احمدی‌نژاد در مصر درباره رژیم صهیونیستی، بازتاب انتشار جزییات کسب اطلاعات پهپاد آمریکایی، ادعاهای جدید وزارت اطلاعات و امنیت کانادا درباره ایران و انتظار روسیه از مذاکرات هسته‌ای ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
سخنان احمدی‌نژاد در مصر درباره رژیم صهیونیستی، بازتاب انتشار جزییات کسب اطلاعات پهپاد آمریکایی، ادعاهای جدید وزارت اطلاعات و امنیت کانادا درباره ایران و انتظار روسیه از مذاکرات هسته‌ای ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، امروز نیز بخشی از مطالب مطبوعات جهان درباره ایران، به متن و حواشی حضور احمدی‌نژاد در مصر و سخنان وی در این کشور اختصاص دارد. در این رابطه، روزنامه «تایمز اسرائیل» با انتشار مطلبی به نقل از احمدی‌نژاد می‌نویسد، ایران یک کشور هسته‌ای است، اما به رژیم اسرائیل حمله نخواهد کرد.

این روزنامه با اشاره به سخنان احمدی‌نژاد در مصاحبه با روزنامه مصری‌الاهرام می‌نویسد، به گفته وی، هرچند صهیونیست‌ها نیت حمله به ایران را در سر دارند، ایران برنامه‌ای برای حمله به آن‌ها ندارد، زیرا اساس سیستمش دفاعی است. تایمز اسرائیل بخش‌های دیگری از سخنان احمدی‌نژاد را نیز مورد توجه قرار داده، از جمله این که تأکید کرده ایران یک کشور صنعتی و نیز دارای قابلیت‌های هسته‌ای و هوا ـ فضاست.

اما پخش مستندی درباره شکار پهپاد آمریکایی و چگونگی دستیابی به اطلاعات آن، از جمله اخباری است که در میان برخی مطبوعات و رسانه‌های جهانی بازتاب یافته است.

«راشا تودی» در این باره می‌نویسد ایران برای نخستین بار شواهدی را در معرض نمایش گذاشته که نشان می‌دهد این کشور توانسته برخی اطلاعات ذخیره شده در پهپاد آمریکایی را که در دسامبر ۲۰۱۱ شکار شده بود، به دست آورد.

این روزنامه اشاره می‌کند که پیشتر و در ماه مارس، مقامات نظامی ایران اشاره کرده بودند که اطلاعات این پهپاد را رمزگشایی کرده‌اند، اما تاکنون شواهدی در این زمینه ارائه نشده بود. این شبکه خبری، جالب‌ترین موضوع مربوط به این پهپاد را آن می‌داند که نیروهای ایرانی بدون شلیک به سمت آن، توانستند هدایتش را در اختیار بگیرند و به این ترتیب، به اطلاعات ذخیره شده در آن آسیبی وارد نشده است.

روزنامه «نشنال پست» کانادا، در مطلبی اقدام به انتشار گزارشی تهیه شده از سوی سازمان اطلاعات و امنیت این کشور کرده که در آن، ادعاهایی علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح شده است.

در این رابطه و در شرایطی که موضوع اتهام زنی به حزب الله لبنان بر سر ماجرای انفجار اتوبوس اسرائیلی در بلغارستان بالا گرفته، نشنال پست می‌نویسد یک گزارش محرمانه اطلاعاتی کانادا که چند ماه پیش از این واقعه منتشر شده بود، هشدار می‌داد که حزب الله لبنان یک گروه تروریستی است که حمایت و پشتیبانی چشمگیری از ایران و سوریه دریافت می‌کند.

در این گزارش آمده به جز حمایت مالی، ایران آموزش و تجهیزات نظامی نیز در اختیار حزب‌الله قرار می‌دهد. در حقیقت، این گزارش درصدد اثبات ادعای همراهی ایران در واقعه انفجار مذکور بوده است.

در ‌‌نهایت، روزنامه «نیشن» پاکستان به موضوع ابراز امیدواری روسیه برای حصول پیشرفت در مذاکرات آتی هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ پرداخته است. به باور این روزنامه، روسیه با اعلام این موضوع که انتظار دارد شاهد «پیشرفت جدی» در مذاکرات ماه آینده با ایران باشد، در حقیقت اقدام به اعمال فشار بر ایران کرده است. نیشن به اظهارات سرگئی ریابکف، معاون وزیر خارجه روسیه اشاره کرده که گفته بود، ایران و قدرت‌های جهانی از آخرین دور مذاکرات تاکنون هیچ پیشرفتی نداشته‌اند و این پیشرفت باید در مذاکرات جدید که در قزاقستان برگزار می‌شود، حاصل شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۰ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۱
۰
۰
آقایان کانادایی؛ کاناداتون گرم نشه؟ حزب الله تنها از حقوق حقه ملت لبنان دفاع میکند همانگونه که اسرائیل هر تروری را که انجام میدهد به جهت تثبیت حاکمیت خود و ملتش بیان‌میکند این حق را هم برای حزب الله و مردم لبنان قائل باشید دیگه !! یک بام و دو هوا که نمیشه!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها