کد خبر: ۱۱۲۵۳۹
زمان انتشار: ۰۰:۵۴     ۲۰ بهمن ۱۳۹۱
رحيمي:
معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر لزوم حراست و صیانت از قانون اساسی کشور گفت: متاسفانه گاهی اوقات رئیس جمهور برای جابجایی فردی دچار مشکل می‌شود درحالی که این یکی از اختیارات مسلم رئیس جمهور است که از سوی ملت به او داده شد.
به گزارش 598 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت؛ "محمدرضا رحیمی" ظهر امروز (پنجشنبه) در مراسم «اختتامیه نخستین نمایشگاه دستاوردهای نظام اسلامی در پرتو قانون اساسی» با تبریک دهه مبارک فجر و سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی اظهار داشت: قانون اساسی مترقی ایران که مبتنی بر قرآن و اسلام است، هدیه‌ای از سوی انقلاب اسلامی برای ملت ایران است که توسط حضرت امام (ره) به دست این ملت رسید.

رحیمی با بیان اینکه قرآن و قانون اساسی اهمیت ویژه ای برای ملت ایران دارند، خاطرنشان کرد: هیچ ملتی نیست که چنین پشتوانه‌های مستحکمی داشته باشد و بر ما واجب است که با همه وجود از آن مراقبت کنیم، چراکه اگر قرآن و شریعت و قانون اساسی که متصل به وحی الهی هستند را از ما بگیرند، تهی شده و پشتوانه خود را از دست خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه در 30 اصل از اصول قانون اساسی به اختیارات رئیس جمهور، دستگاه‌های اجرایی و وزرا پرداخته شده، تصریح کرد: هیچ سازمان یا ارگانی وجود ندارد که در قانون اساسی این‌قدر بدان توجه شده باشد، اما متاسفانه گاهی اوقات رئیس جمهور برای جابجایی فردی دچار مشکل می‌شود درحالی که این یکی از اختیارات مسلم رئیس جمهور است که از سوی ملت به او داده شده است.

رحیمی در ادامه از همه حقوقدانان دعوت کرد در دفاع از قانون اساسی دست به قلم شوند و با نوشتن مقالات نسبت به تبیین هر اصل از قانون اساسی کشور اقدام کنند تا برخی افراد نتوانند در آن خللی ایجاد کنند.

وی همچنین از "حجت‌الاسلام والمسلمین میرتاج‌الدینی" معاون رئیس جمهور در اجرای قانون اساسی و دست‌اندرکاران برپایی اولین نمایشگاه دستاوردهای نظام اسلامی در پرتو قانون اساسی تقدیر و تشکر کرد و گفت: این نمایشگاه اقدامی بزرگ و مهم بود که توانست دستاوردهای مطلوبی را نیز به همراه داشته باشد.

گفتني است، در این مراسم با حضور معاون اول رئیس جمهور، از دستگاه‌های برتر شرکت‌کننده در این نمایشگاه با اهداء تندیس و لوح تقدیر، قدردانی شد.

همچنين بیانیه کمیته ارزیابی اولین نمایشگاه دستاوردهای دولت در اجرای قانون اساسی نیز در این مراسم قرائت شد و معاون رئیس جمهور در اجرای قانون اساسی و معاون حقوقی رئیس جمهور نیز پیش از سخنان رحیمی به ایراد سخنرانی پرداختند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها