يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۱۲۶۷
زمان انتشار: ۱۴:۱۸     ۲۹ فروردين ۱۳۹۰
اقدام تامل برانگیز سازمان تبلیغات اسلامی:
در اقدام نسنجیده اداره کل تبلیغات اسلامی قم دست به تهیه 50 هزار مهر سنگی برای جایگزین کردن مهرهای فرسوده در مساجد نموده است. حجت الاسلام حسینی، هدف از این اقدام را احیای تربت های فراموش شده و جلوگیری از انتقال بیماری های واگیردار به ویژه بیماری های پوستی که از طریق مهرهای گلی و تربتی منتقل می شود، ذکر کرده است!

به گزارش سرویس مذهبی پایگاه 598، روز بیست و دوم فروردین ماه، خبری از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، به نقل از حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالقاسم حسینی، مسئول امور مساجد تبلیغات اسلامی استان قم، مبنی بر تهیه 50 هزار مهر سنگی برای جایگزین کردن مهرهای فرسوده در مساجد قم در خبرگزاری های مختلف منتشر شد.

 

در این خبر، حجت الاسلام حسینی، هدف از این اقدام را احیای تربت های فراموش شده و جلوگیری از انتقال بیماری های واگیردار به ویژه بیماری های پوستی که از طریق مهرهای گلی و تربتی منتقل می شود، ذکر کرده است!

 

این اقدام نسنجیده اداره کل تبلیغات اسلامی قم با در نظر گرفتن صحت خبر و با توجه به این مساله که یک روحانی مسئول در یک اداره دینی اقدام به این کار کرده است، جای بسی تعجب و تاسف دارد.

 

در حالی که روایات بسیار متعددی از بزرگان دین، پیرامون اهمیت و جایگاه تربت امام حسین(ع) از شفای بیماری های لاعلاج گرفته تا ثواب بی مقدار نماز خو اندن با آن با اسناد بسیار معتبر علمی ذکر شده است، این اقدام با چه هدف خیری انجام می شود؟

 

هیچ کدام از اهداف ذکر شده این مسئول برای اجرای این هدف نه علمی است و نه اسلامی بلکه به نوعی می توان آن را حرکتی بر ضد فرهنگ تشیع و اسلام ناب ذکر کرد.

 

نکته اول آنکه تا به حال چند بیماری پوستی به واسطه نمازخواندن با مهر تربت به مراکز علمی و بهداشتی کشور و حتی جهان گزارش شده است که این مسوول به راحتی آن را مغایر با اصول بهداشتی می داند؟

 

نکته دوم آنکه اگر بیماری پوستی از طریق مهر تربت امام حسین(ع) که ائمه هدی(ع) آن را شفای هر درد بی درمان ذکر کرده اند، منتقل شود، از طریق سنگ نیز سرایت می کند زیرا به مروز زمان این سنگ ها دارای منافذ ریزی خواهند شد که جایگاه ویروس ها و باکتری های و میکروب ها می شود.

 

نکته سوم در این خصوص را می توان در عاقبت این کار ذکر کرد؛ اگر این اقدام نسنجیده در استان قم انجام شود و 50 هزار مهر سنگی به مساجد قم اعم از شهری و حتی سر راهی اهدا شود می توان به هر مسجد نزدیک به 150 مهر اهداکرد که با توجه به رایگان بودن و شاید شکیل بودن، جای مهرهای تربت امام حسین(ع) را به مرور بگیرد.

 

مساله بعدی آن که اگر این بدعت از قم آغاز شود و به مرور در سطح کشور فراگیر شود، چه کسی مسئول آن خواهد شد؟ آیا مدیران تبلیغات اسلامی آن روز با صرف میلیاردها تومان اعتبار فرهنگی می توانند جلوی یک عادت بد را بگیرند؟

 

سجده بر مهر به ویژه مهر تربت، از اعتقادات پیروان مکتب امام حسین(ع) و امام صادق(ع) است و اگر این سجده بر سنگ به یک عادت تبدیل شود، آن موقع شاید در سال های آینده مساجد را سنگ فرش کرده و به جای مهر از سنگ های زیر پا برای سجده استفاده کرد که تازه آن روز به جایگاه نماز برادران اهل تسنن و دوستان وهابی خواهیم رسید.

 

بهتر است مدیران دینی در کشور بیشتر به کارهای جاری و عقب ماندگی ها فرهنگی و ساماندهی به فعالیت هایی که سال ها است دچار بی سامانی است بپردازند و از روی بی کاری و بی حوصلگی این گونه طرح هایی که تنها به تسریع در دست یابی به اهداف وهابیت جهانی کمک می کند را مطرح و اجرا نکنند.

 

البته مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم با ذکر این مساله که این طرح تنها در مساجد سرراهی انجام می شود و قرارنیست تربت امام حسین(ع) از مساجد جمع آوری بشود، این مساله را تا حدودی کم رنگ جلوه داد، در حالی که اگر یک مدیر سطح اول در این اداره خبر از اهدای 50 هزار مهر سنگی می زند نمی تواند تنها مساجد سرراهی را شامل شود. دوم اینکه به طور کلی این بدعت، بدعت ناثوابی است که قطعا دشمنان اهل بیت(ع) را سرخوش خواهد کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۷
در انتظار بررسی: ۵
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۷ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۰
۰
۳
این آقا احتمالاً سرشو جای دیگه گذاشته که خارشک و بیماری پوستی گرفته .
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۸ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۰
۴
۰
كي گفته كه مهرهاي تو مساجد همگي تربت هستند . خودتان بهتر مي دانيد كه بسيار اندكند مهرهايي كه خاك تربت دارند و اتفاقا اين سنگها بهتر از مهرهاي شكسته و كثيفي هستند كه هم اكنون در بسيار از مساجد خصوصا مساجد شهر قم وجود دارد هستند . توصيا ميكنم نمازهايتان را در مساجد بخوانيد تا وضعيت مهرهاي موجود را ببينيد!!!
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۲ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۰
۳
۰
سلام این چه توجیهی شما دارین
اولا خاک تربتی که به ما میرسه خاک تربته امام حسینه؟
ثانیا سجده بر خیلی چیزها مشکلی نداره
کاسه داغتر از آش شدین ها
از شما و سایتهای اصول گرای افراطی بیزار شدم
پاسخ
ناشناس
-
۱۶:۴۷ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۰
۱
۱
(IP:192.168.2.10)بهتره در انتقال اخبار توجه بیشتری کنید. من به خبر اصلی این آقای حسینی توجه کردم ایشون اصلا هدف از این کارشو احیای تربیت های فراموش شده نگفته بود، بلکه نهاد تهیه کننده این مهرها رو ستاد احیای تربت های فراموش شده عنوان کرده بود. کمی حیا کنید و خجالت بکشید. فکر می کنید با این کارتون از اصولگرایی حمایت می کنید؟ از بس قشری نگری کردید سوتی هم دادید!
پاسخ
ناشناس
-
۱۶:۵۱ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۰
۱
۰
IP:192.168.2.10 / باز کسی تاحالا یه خبرنگار می تونه در مسائل دینی اظهار نظر کنه؟ خوب بود در این مورد از لااقل یک طلبه تازه وارد حوزه شده سئوال می کرد که این کارها بدعته؟! به نظر من کار شما بدعته که با این مخرفات خودتون رو سرگرم کردید.
پاسخ
ناشناس
-
۱۶:۵۳ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۰
۰
۰
IP:192.168.2.10 / اگه قرار باشه یه کار خوب هم انجام بشه و وضعیت مساجد از این بی در و پیکری نجات پیدا کنه، شما و امثال شما که معلوم نیست از کجا آبشخور می کنید مخالف هستید. من خواستم با شما تماس بگیرم ولی تلفن شما قطع بود. فقط کافیه یه کمی به خودتون بیایید و به ملت رحم کنید.
پاسخ
ناشناس
-
۱۷:۰۴ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۰
۱
۰
IP:192.168.2.10 / آخه آدم خوش فهم. به قول بنده خدا، کی گفته که تمام مهرهای مساجد تربیت امام حسین هستند. اگه اینطور بود که تمام خاک کربلا به ایران منتقل می شد.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۰ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۰
۰
۰
مگه جایگزین کردن مُهرهای نو با مُهرهای کثیف چقدر هزینه داره ؟
خادم مسجد رو مسئول این کار کنند تا هر چند وقت یکبار مهرهای مستعمل را تعویض نماید.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۹ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۰
۰
۰
واقعا حوزه علمیه چه کرده!!!
پاسخ
ناشناس
-
۱۰:۴۹ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۰
۰
۰
به اين دوستي كه گفته اشكال نداره بهش بگيد يا درتحليل خبر مشكل داري يا اصلا خبر را بادقت نخواندي.مديران سايت به نكته قابل تاملي اشاره كردنند،وآن آينده اين تغيير وكشيده شدن اين بدعت به نفع وهابيت،چون استكبار به خصوص وهابيت ساليانه ميلياردها دلار هزينه ميكنند تا بتوانند لااقل اگر شده حتي سر سوزني از باورهاي شيعه را ازبين ببرند.تشكر ميكنم ازاين دقت ظريف شما فعالان598
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۰ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۰
۱
۰
خسته نباشید!
کاری با تحلیل های انجام شده در این باره ندارم اما خبرتون از بیخ کذبه!!متاسفانه به همین شکل هم در هیئات قم پخش شده!
حقیقتش اینه که یه نفر می ره دفتر جناب آقای حسینی (بنده از نزدیک ایشون رو میشناسم و به سلیم النفس بودن ایشون در تصمیم گیری ها ، اعتقاد دارم) می پرسه : از نظر شرعی چه حکمی داره؟ ایشون هم می گن شرعا بدون اشکال است.(مگه غیراز اینه!؟)
بعد به شکل پیشنهادی به دیگر مساجد ابلاغ میشه. بعدش نه به این عنوان که مهرهای تربت برداشته بشن! بلکه مهرهای سنگی هم "اضافه" بشه!! که این مطلب با فرمایشات شما کاملا متناقضه..
ضمنا در مرحله ای که میخواستن عملیش کنن، دیگر مسئولین اداره مذکور از این کار جلوگیری کردند.
امیدوارم بزرگنمایی هاتون برای رضای خدا باشه ! نه اینکه چون خبرش می تونه داغ باشه!!!
اطلاعات بیشترو از خود آقای حسینی بگیرید(این سید ، اینقدر متواضع هستند که کاملا صادقانه جوابتونو بدن)
پاسخ
ناشناس
Sweden
۰۱:۳۲ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۰
۱
۰
مگر سجده بر سنگ از نظر شیعیان مشکلی داره؟ دیگه نباید به خاطر مستحب و مکروه همه رو به صلّابه کشید.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۰
۱
۰
ما به کجا داریم میریم. خدا رو ول کردیم به سنگ و خاک چسبیدیم.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۲ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۰
البته بصورت موردی اشکال نداره
اما اگه بخواد نهادینه بشه و بصورت گسترده و هدفمند استفاده بشه،نتیجه خوبی نداره و باعث کنار گذاشتن تربت میشه (که تأثیر معنوی آن و استحباب نماز با آن بر کسی پوشیده نیست.)
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۸ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۰
۲
۰
بسم الله
اگه رساله مرجع تقلیدت رو بخونی می بینی که اشیایی که می شه به اونا سجده کرد فقط تربت کربلا نیست
دوما توضیح بده بدونیم بدعت اصلا یعنی چی که شما این کار رو بدعت می دونین به فرض مهر های تربت جمع بشه که سجده بر اونا مستحبه کی گفته این بدعته؟ دوما چرا قیاس مع الفارغ می کنید سجده بر سنگ چه ربطی به وهابیت داره؟مگه مضمون آیه قرآن نیست که از پیامبر خدا جلو نزنید؟حتما می خایید این هم به صهیونیسم و فتنه سبزو آمریکا ربط بدین؟امان جهلو بی سوادی تو که نمی دونی بدعت چیه چرا حرف می زنی؟امان از بصیرت شما که فکر سنگ و خاک هم هستید!!!
پاسخ
حسین
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۸ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
۰
۰
مهرسنگی قابل شستشو هست.و برای وسواسی ها خوبه.ترجیحا از تربت استفاده شود بهتر است
پاسخ
علی
Australia
۰۶:۰۳ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۷
۱
۰
سلام
بنده بعنوان امام جماعت یکی از مساجد واقعا متاسفم از مطلبی که بیان فرمودین،
نماز و سجده و قیام و ... فقط برای رضای خداوند هست؛ و خود خداوند سجده بر مهر سنگ را می پذیرد و قبول دارد اونوقت شما داعی دار بدعت شده اید!
سلیقه خودتون را مقدم بر احکام الهی گرفتید!
ای کاش لااقل نظر علما و مراجع محترم رو میخوندین که سجده بر مهر سنگی اشکال ندارد و صحیح هست.
تربت امام حسین علیه السلام است که آن آثار وبرکات عجیب را دارد ، نه هر مهری که از کربلا یا از ...می آید و به اسم تربت فروخته میشود...
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها