کد خبر: ۱۱۲۷۴۲
زمان انتشار: ۱۲:۱۰     ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
سخن گفتن امريكا از مذاكره همزمان با ادامه فشار و تهديد حركتي حيله گرانه است و ملت بصير و پر استقامت ايران روز 22 بهمن متحد و كوبنده به ميدان مي‌آيد /کدام خسارت را در طول تاریخ و به خصوص 60 سال گذشته جبران کرده اید و بابت آن عذرخواهی کرده اید که حالا حرف شما را باور کنیم؟
سخن گفتن امريكا از مذاكره همزمان با ادامه فشار و تهديد حركتي حيله گرانه است و ملت بصير و پر استقامت ايران روز 22 بهمن متحد و كوبنده به ميدان مي‌آيد.



به گزارش بولتن نیوز، این بیانات حضرت آيت الله خامنه اي به خیال پردازی های آمریکا و افراد ساده لوحی است  که گمان می کنند شرایط برای مذاکره آماده است و آمریکایی ها می خواهند کوتاه بیایند!
مقام معظم رهبری  روز پنج شنبه، در ديدار فرماندهان، همافران و ديگر پرسنل نيروي هوايي ارتش، با اشاره به سخنان امريكايي ها مبني بر اينكه توپ در زمين ايران است خاطرنشان كردند: توپ در زمين شماست. چرا كه شما بايد پاسخگو باشيد كه آيا سخن گفتن از مذاكره همزمان با ادامه فشار و تهديد، ‌اصولاً معنايي دارد؟ استمرار فشارهاي گوناگون و تهديدات 34 ساله امريكا نشان دهنده فقدان حسن نيت امريكااست و ملت ایران با هوشياري در مقابل حركتهاي حيله گيرانه مرعوب نمی شود.ملت عزيز، بصير و پر استقامت ايران روز 22 بهمن متحد و كوبنده به ميدان مي آيد و در حركتي ملي و انقلابي، بار ديگر توطئه دشمن را براي جدا كردن مردم از نظام و انقلاب، ناكام مي سازد.

براساس باید توجه داشت که این حرکت ها علیه جمهوری اسلامی و همچنین تحریم ها را آمریکا شروع کرده و در چند سال گذشته، با ادعاهای مختلف، فشار بر ملت ایران را افزایش داده است و لذا این آمریکاست که ابتدا باید حسن نیت خود را از طریق لغو تحریم های گسترده اعلام کند و بابت رفتارهای گذشته پوزش بخواهد.
آمریکایی ها در این امور معمولا 30 تا 40 سال عقب هستند و 40 سال بعد به اشتباهات خود اعتراف می کنند و وقتی نتیجه مورد نظر خود را در منطقه نمی بینند و یا اثردخالت های خود در منطقه، ایران و کشورهای همسایه، خاورمیانه و فلسطین و... را برعکس آن چه تصور می کرده اند، مشاهده می کنند، تازه اعتراف می کنند که سیاستمداران آنها در گذشته اشتباه کرده اند.
نمونه این گونه دخالت های نامطلوب که اثرات آنها صدها سال بر منطقه و جهان اثرگذار بوده است، دخالت آمریکا در کودتای 28 مرداد 1332 است، که در زمان وزرات مادلین آلبرایت به آن اعتراف کردند که آمریکا در کودتا علیه دولت دکتر مصدق بد عمل کرده و به ایران خسارت وارد کرده است.

اکنون نیز آمریکا از طریق تحریم های گسترده، فشار علیه ملت ایران را افزایش داده و این تحریم ها برخلاف آن چه ادعا می کنند حتی موجب شده که واردات دارو از آمریکا و اروپا نیز کاهش یابد.
براساس اعلام وزارت بازرگانی و موسسات بین المللی که در روزهای اخیر منتشرشده، واردات دارو از آمریکا به نصف مقدار قبل کاهش یافته است و این در شرایطی است که آمریکا اعلام می کند ما حاضریم تسهیلات و مجوزهایی برای صادرات دارو به ایران ارائه دهیم. اما عملا چیز دیگری اتفاق افتاده و ملت ایران و بیماران و نیازمندان به این داروها، هدف این تحریم های مستقیم آمریکا قرار گرفته اند.
بنابراین، بسیاری از سیاستمداران و رسانه های غرب و آمریکا، از حالا متوجه این اشتباه آمریکا شده اند که این مسیر نه تنها مشکلی را از روابط بین دوکشور حل نمی کند بلکه اتفاقا اثر عکس دارد و وملت ایران و ملت های منطقه را برای تحقق خواسته هایشان استوارتر از قبل کرده است.
در افغانستان و پاکستان نیز بسیاری نگران آن هستند که آتشی که آمریکا بین طالبان و گروه های سیاسی و مسلح منطقه با دولت های این کشورها ایجاد کرده، با خروج نیروهای آمریکایی تشدید شود و صلح مورد نظر تحقق نیابد و اختلافات بیشتر شود.
براین اساس، می توان دریافت که آمریکا در سطحی گسترده با مداخله و سیاست های اشتباه، همواره نه تنها مشکل را حل نکرده بلکه آتش جنگ و کشتار و بمب گذاری و اختلاف را در عراق، فلسطین اشغالی، افغانستان و پاکستان و ... افزایش داده است.
کارشناسان برمبنای سخنان مقام معظم رهبری، معتقدند که آمریکا تا دیرنشده باید در مورد ایران نیز اشتباهات خود را اصلاح کند زیرا هرگونه افزایش فشار و دخالت های بیشتر، مشکلات را برای ملت های منطقه و ایران و خود آمریکا بیشتر می کند.

به عبارت دیگر، توپ در زمین آمریکاست، زیرا ایران خواسته ای به حق دارد و آن دست یابی به انرژی صلح آمیز هسته ای است که برمبنای فتوای رهبری و نظرات مسوولان نظام جمهوری اسلامی، هیچگاه هدفی جز فناوری و فعالیت صلح آمیز نداشته و ندارد و آمریکا با ایجاد تحریم و فشار و جلسات متعدد، تنها به دنبال ایجاد شرایط سخت برای ایران است.
و لذا این آمریکاست که برای مذاکره با ایران باید تحریم ها را لغو کند و ادعاهای خود مبنی بر تلاش ایران برای دست یابی به بمب و سلاح هسته ای را کنار بگذارد و با پذیرش اشتباهات خود مانند60 سال پیش در کودتای 28 مرداد، یکبار برای همیشه بپذیرد که دخالت در امور یک کشور مستقل که برای خود حقوقی طبق عرف بین المللی قائل است، هیچ نتیجه ای در بر نخواهد داشت.



آمریکایی ها باید به این پرسش اساسی پاسخ  بدهند که کدام خسارت را جبران کرده اند و کدام هزینه سنگین علیه ملت ایران در کودتای 28 مرداد، حکومت پهلوی، تلاش علیه انقلاب اسلامی، جنگ ایران و عراق، تحریم اقتصادی، کمک به مخالفان نظام جمهوری اسلامی و.... را جبران کرده اند که حالا ادعا می کنند توپ در زمین ایران است؟!
آیا این خسارت ها و دخالت ها را حداقل در عرف سیاست خارجی، پذیرفته اند و بابت آن عذرخواهی کره اند که حالا می گویند توپ در زمین ایران است.
آمریکایی ها اتفاقا برعکس عمل کرده اند و توپ را به دست کشورهای حامی خود در شورای امنیت داده اند و دائم صوت می زنند که ایران بازی را شروع کند در حالی که اصلا توپی در زمین بازی نیست و هر چه هست ادعایی است که انها مطرح می کنند و داور مسابقه نیز کشورهای حامی واتحادیه اروپاست وبه جای مذاکره در چارچوب آژانس به عنوان داور بازی، و چارچوب زمین بازی، کار را امنیتی کرده و با گفتن عبارت همه چیز روی میز است و گزینه نظامی روی میز است، دائم اعلام می کنند که می خواهند مذاکره کنند اما در عمل فشار بیشتر، تحریم های بیشتر، فشار به مردم و اقتصاد ایران را دنبال کرده اند و برای خودسفارت خانه مجازی ایجاد می کنند.
این در حالی است که در هیچ موردی تلاش نمی کنند که حقوق یک کشور مستقل با نام ایران را محترم بشمارند.
این چگونه بازی بین المللی است که توپ در دست شماست و اعلام می کنید که در زمین ایران است و داور آن را خود مشخص کرده اید و شورای امنیت و تهدید نظامی را کنار دست خود گذاشته اید و با نشان دادن چماق می گویید بیاید دو جانبه مذاکره کنیم.
این رفتار نه تنها حیله گرانه است بلکه هیچ یک از شاخص های یک مذاکره عادلانه، بی طرفانه و همراه با احترام به خواسته ها و حقوق ایران را در برندارد و تا زمانی که آمریکا خسارت هایی که به ملت ایران وارد کرده را مطرح و بابت آن عذرخواهی نکند و شرایط اولیه را به جا نیاورد و بدون پیش شرط و با لغو تمام تحریم ها، صادقانه در میز مذاکره ننشیند، همواره حیله گرانه رفتار کرده و پاسخ ملت ایران در 22 بهمن کوبنده تر از هر سال خواهد بود.

رهبر انقلاب توطئه هاي مختلف دشمنان از جمله كودتا، تحريك نظامي،‌حمايت همه جانبه از دشمن مهاجم، معارضه سخت، معارضه نرم، فشارهاي مضاعف امپراطوري خبيث رسانه اي و تحريم هاي شديد و روزافزون را يادآوري كردند و افزودند: آنها در سه دهه اخير هرچه در چنته داشته اند بكار گرفته اند تا ملت را نااميد و به اسلام و جمهوري اسلامي بدبين كنند و از صحنه خارج سازند اما به فضل الهي، مردم شادابتر، فعالتر و وفادارتر شده اند.
ايشان با اشاره به سخنان بعضي از مسئولين امريكايي مبني بر تشديد تحريم ها براي رو در رو قرار دادن مردم با نظام اسلامي تأكيد كردند: ملت، هميشه و بخصوص در راهپيمايي 22 بهمن هر سال،‌ جواب اين حرفها را داده است و امسال نيز خواهد داد.
حضرت آيت الله خامنه اي بصيرت و بيداري را رمز موفقيت در مقابل بيگانگان برشمردند و افزودند: مردم با هوشياري و بصيرت عمومي، دست امريكايي ها و صهيونيستها را در هر حركتي، بخوبي مي خوانند و در رفتار و مواضع خود دچار خطا نمي شوند و اين واقعيت، حُسن عظيم ملي است.
رهبر انقلاب با اشاره به طرح مجدد و مكرر آمادگي براي مذاكره با ايران در سخنان اخير مقامات امريكا افزودند: اين حرف البته تازگي ندارد و آنها در مقاطع مختلف، آن را تكرار كرده اند و ملت ايران در هر بار با توجه به اقدامات عملي امريكايي ها، درباره سخنان آنها قضاوت كرده است.

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به سخنان امريكايي ها مبني بر اينكه توپ در زمين ايران است خاطرنشان كردند: توپ در زمين شماست. چرا كه شما بايد پاسخگو باشيد كه آيا سخن گفتن از مذاكره همزمان با ادامه فشار و تهديد، ‌اصولاً معنايي دارد؟مذاكره براي اثبات حسن نيت است، شما از سر سوءنيت دهها كار انجام مي دهيد و بعد به زبان مي گوييد مذاكره! آيا ملت ايران مي تواند باور كند كه شما حسن نيت داريد؟ البته نياز آنها به مذاكره را درك مي كنيم چون سياست خاورميانه اي امريكاييها دچار شكست شده و آنها براي ترميم اين شكست نياز دارند برگ برنده اي رو كنند.
ايشان كشاندن جمهوري اسلاميِ انقلابيِ مردمي به پاي ميز مذاكره را برگ برنده مورد نياز امريكايي ها خواندند و افزودند: آنها مي خواهند به دنيا بگويند حسن نيت دارند اما كسي حسن نيتي نمي بيند.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به پيشنهاد 4 سال قبل امريكا براي مذاكره خاطرنشان كردند: همان موقع تأكيد شد كه ما پيش داوري و قضاوت نمي كنيم و منتظريم عمل آنها را ببينيم اما در اين چهار سال جز ادامه توطئه ها، كمك به فتنه گران و حمايت از تروريستهايي كه دانشمندان ملت ايران را ترور كردند چيزي مشاهده نشد.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: شما به قول خودتان تحريم هاي فلج كننده مي گذاريد تا ملت را فلج كنيد آيا اين نشان دهنده حسن نيت است يا سوء نيت؟
رهبر انقلاب افزودند: مذاكره هنگامي معنا پيدا مي كند كه دو طرف با حسن نيت، با شرايط برابر و بدون قصد فريب گفتگو كنند به همين علت «مذاكره براي مذاكره»، «مذاكره به صورت تاكتيكي» و پيشنهاد مذاكره براي فروختن ژست ابرقدرتي به دنيا، حركتي حيله گرانه است.
حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند: من ديپلمات نيستم، انقلابيم به همين علت صريح، صادقانه و قاطعانه حرف مي زنم: پيشنهاد مذاكره وقتي معنا دارد كه طرف حسن نيت خود را نشان دهد.
ايشان به امريكايي ها خاطرنشان كردند: اسلحه را مقابل ملت ايران مي گيريد و مي گوييد يا مذاكره يا شليك مي كنيم! اما بدانيد فشار و مذاكره با هم سازگار نيست و ملت مرعوب اين چيزها نخواهد شد.
رهبر انقلاب با انتقاد از عده اي ساده لوح يا داراي غرض كه از پيشنهاد امريكا ابراز خوشحالي مي كنند افزودند: مذاكره با امريكا مشكلي را حل نمي كند چرا كه آنها در 60 سال اخير به هيچيك از وعده هاي خود عمل نكرده اند.
سازماندهي كودتاي 28 مرداد عليه دكتر مصدق آن هم در حاليكه او به امريكاييها اعتماد كرده بود و حمايت مستمر از حكومت ظالمانه و مستبد پهلوي، دو نمونه اي بود كه حضرت آيت الله خامنه اي در تبيين رفتار امريكايي ها در قبال ايرانيان، مورد اشاره قرار دادند.
ايشان افزودند: بعد از انقلاب هم در برهه اي، مسئولان از روي خوش بيني به امريكاييها اعتماد كردند اما آنها ايران را محور شرارت خواندند و به ملت ايران اهانتي بزرگ كردند.
رهبر انقلاب در جمع بندي اين بخش از سخنانشان افزودند: با توجه به اين سوابق و با توجه به واقعيات، تأكيد مي كنيم مذاكره و فشار دو راه جداگانه هستند و ملت ايران قبول نمي كند كه زير فشار و تهديد با تهديد كننده مذاكره كند.
ايشان افزودند: هركسي بخواهد سلطه امريكا را مجدداً برقرار كند و براي جلب رضايت امريكايي ها از منافع ملي، پيشرفت كشور و استقلال ملي صرفنظر كند ملت گريبان او را مي گيرد و بنده هم اگر خلاف اين خواست عمومي حركت كنم مورد اعتراض مردم واقع مي شوم.
حضرت آيت الله خامنه اي ملت ايران را اهل حلم و مسالمت خواندند و افزودند: ما با هر كشوري كه عليه ايران توطئه نداشته است مذاكره و ارتباط داشته ايم و اين مسئله را در خدمت منافع ملي مي دانيم.
رهبر انقلاب، حركت عظيم مردم ايران را حركتي در جهت تأمين منافع «ايران، امت اسلامي و جامعه بشري» خواندند و افزودند: اين ملت به ياري حق، امت اسلامي را به اوج افتخار مي رساند.
ايشان حفظ بصيرت و اتحاد را زمينه ساز ادامه عزت و پيشرفت ملي دانستند و با انتقاد از برخي بداخلاقي هاي اخير افزودند: مسئولان بايد مصالح كشور را حفظ كنند
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها