کد خبر: ۱۱۲۹۶۲
زمان انتشار: ۰۸:۵۱     ۲۳ بهمن ۱۳۹۱
سه سال قبل در چنین روزی (22 بهمن 88) مردم سراسر کشور در راهپیمایی تاریخی 22 بهمن حاضر شدند تا عملا بعد از راهپیمایی 9 دی، دومین تجمع کم سابقه ملت در مبارزه با فتنه گران برگزار شود.

به گزارش 598، رجانیوز به نقل از كتاب روزشمار 8 ماه نبرد مقدس؛ مهم ترین وقایع این روز را از نظر می گذرانید:

* رجانیوز: راهپیمایی مردم ایران در سراسر کشور به مناسبت سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب برگزار شد. جمعیت حاضر در خیابان های سراسر کشور به خصوص پایتخت به حدی بود که شبکه ای. بی. سی آمریکا نیز نتوانست در این باره سکوت کند و با اشاره به اين كه تعداد كمي از مخالفان نظام جمهوري اسلامي ايران نيز به خيابانها آمده بودند، تاكيد كرد كه اين افراد قبل از آن كه بخواهند دست به اقدامي آشوبگرانه بزنند، توسط مردم پراكنده شده و در ميان سيل عظيم جمعيت حاضر در صحنه و حاميان انقلاب اسلامي ايران محو شدند.

* فارس: علیرغم آنکه از روزهای قبل از برگزاری راهپیمایی 22 بهمن شبکه های مختلف خارجی با فراخوان های متعدد خود از مردم خواستند تا با نمادهای سبز در خیابانها حاضر شوند اما کثرت جمعیت مردم در این روز به حدی بود که در هیچ نقطه ای از کشور غیر از مردمی که برای راهپیمایی و تجدید بیعت با رهبر انقلاب در صحنه حاضر شده بودند، گروه دیگری مشاهده نشد. این امر سبب شد تا در روزهای بعد از 22 بهمن رسانه های بیگانه با حمله به یکدیگر به دنبال پیدا کردن مقصر این اتفاق باشند. سایت متعلق به مهاجرانی طی فراخوانی قبل از 22 بهمن به هواداران فرقه سبز، از آنها خواسته بود به صورت ناشناس و بدون استفاده از نمادهای سبز وارد میدان آزادی شوند و سپس با عیان کردن نمادهای سبز خود و سوت زدن به هنگام سخنرانی رییس جمهور اعتراض خود را اعلام کنند که این طرح به نام پروژه «اسب تروا» مشهور گشت اما با حضور میلیونی مردم تهران در این روز و ناپدیدی اقلیتی که مدعی تقلب در انتخابات بود، عملا این طرح و طرح های مشابه دیگر برای برهم زدن نظم عمومی در 22 بهمن با شکست مواجه شد.

 *رجانیوز: مهدی کروبی که از قبل اعلام کرده بود ساعت 10 صبح در میدان صادقیه حاضر خواهد شد، به محض پیاده شدن از ماشین خود در در ساعت 11 در خیابان منتهی به این میدان با خشم مردم حاضر در آنجا مواجه شد، به نحوی که بار دیگر عمامه وی بر زمین افتاد و با کمک محافظین خود مجددا سوار بر ماشین شد و از دست مردم گریخت. بنابر گفته شاهدان عینی، کروبی مجموعا کمتر از 20 ثانیه توانست در جمع مردم حاضر شود و برای حفظ جان خود به سرعت از میان جمعیت که شعارهایی علیه وی سر می دادند فرار کرد.

* فارس: میرحسین موسوی ساعت 11 به قصد حضور در جمع مردم از خيابان رودكي عازم راهپيمايي بود كه پس از مشاهده حضور ميليوني مردم به سمت يكي از كوچه‌هاي اين خيابان به نام بن‌بست مصطفي رفته و در يکي از ساختمانهای آنجا پنهان شد. وي تا ساعت دو و نيم بعد از ظهر در این ساختمان حضور داشت و تيم حفاظتي وي پس از مشاهده خلوتي خيابان‌ها و عدم حضور مردم او را تحت مراقبت شديد با پوشش پارچه اي از كوچه خارج كرده و سوار برخودروها منطقه را ترك كردند.

 * شبکه ایران: «سید محمد خاتمی نیز در تقاطع زنجان- آزادي درصدد ورود به جمع ميليوني مردم بود كه در مواجهه با مردم این محل را ترك كرد. مردم تهران با مشاهده وي با شعار « مرگ بر منافق» خشم و عصبانيت خود را نسبت به وی اعلام کردند»

* فارس: هاشمي رفسنجاني که از تقاطع خيابان فلسطين - انقلاب به جمع راهپيمايان پيوست با شعار راهپیمایان تهرانی مواجه شد: «هاشمی هاشمی، بصیرت بصیرت»

* فارس خبر داد: طبق برآوردهای نهادهای مختلف، بیش از 50 میلیون در سراسر کشور در این جشن ملی در خیابانها حضور پیدا کردند.

* فارس: در قسمتی از قطعنامه پایانی راهپیمایان پایتخت تاکید شد: «ما از برخي خواص كه از حيثيت انقلاب و نظام كسب وجاهت كرده اند، مي خواهيم به تبعيت از مقام معظم رهبري به جاي اتخاذ مواضع غيرشفاف و دوپهلو به صفوف فشرده ملت پيوسته ، با صراحت صف شكنان و اغتشاشگران را محكوم كرده و دين خود را به اسلام و انقلاب ادا كنند. ما از قوه محترم قضائيه انتظار داريم با كمال قاطعيت به جرم سنگين فتنه گراني كه واردكردن خسارات فراوان جاني و مالي به مردم، اتلاف اموال عمومي، سلب امنيت و هتك مقدسات، دشمنان را شاد كرده و بهانه به دست آنها داده اند قاطعانه رسيدگي كرده ، حكم عادلانه اسلام را بدون پروا در حق آنها اجرا و ريشه فساد را براي هميشه بخشكانند»

* پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با صدور پیامی خطاب به ملت ایران از حضور شگفت آفرین مردم قدردانی کردند. در قسمتی از این پیام آمده است: «خسته مباد گامهای استوارتان، سربلند باد پرچم همت و آزادگيتان. درود خدا بر عزم راسخ و بصيرت بي‌همتايتان، كه هميشه درلحظه‌ي نياز، صحنه‌ي رويارويي با بددلان و بدخواهان را عرصه‌ي پيروزي حق ميسازد و نمايشگاهي از عزت و عظمت مي‌آرايد ... آيا سي و يك سال آزمون و خطاي چند دولت متكبّر و زورگو كافي نيست كه آنان را از خواب غفلت بيدار كند و بيهودگي تلاش براي سيطره بر ايران اسلامي را به آنان تفهيم نمايد؟


آيا حضور دهها ميليون انسان بصير و پرانگيزه در جشن سي و يكسالگي انقلاب كافي نيست كه معاندان و فريب‌خوردگان داخلي را كه گاه رياكارانه دم از «مردم» مي‌نند، به خود آورد و راه و خواست مردم را كه همان صراط مستقيم اسلام ناب محمدي صلي‌الله عليه و آله و راه امام بزرگوار است،‌ به آنان نشان دهد؟ دوستان و دشمنان ملت ايران بدانند كه اين ملت راه خود را شناخته و تصميم خود را گرفته است و براي رسيدن به قله پيشرفت و سعادت با تكيه بر خدا و اعتماد به قدرتي كه خداوند به او بخشيده است هر مانعي را از سر راه بر خواهد داشت.»

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها