کد خبر: ۱۱۳۲۶
زمان انتشار: ۱۲:۴۶     ۳۰ فروردين ۱۳۹۰
مردم اردن:«صرف ميليون ها دلار روي لباس، کفش و جواهرات ملکه اردن،درحالي است که ما براي خوردن تنها نان و چاي داريم.»
به‌گزارش جام نيوز روزنامه لا گاستا،چاپ اسپانيا،طي مقاله اي به مقايسه فرح ديبا،همسر محمدرضا پهلوي،با رانيا،همسرپادشاه اردن پرداخت و نوشت:« اين دو ملکه هر دو در زمان خود به عنوان "بانوي خاورميانه" شناخته مي شدند. فرح ديبا، پيراسته و زيبا، تحصيلکرده در رشته معماري [دانشگاه پاريس]، و رانيا، فارغ التحصيل رشته مديريت بازرگاني از دانشگاه آمريکايي قاهره و رشته مديريت از دانشگاه ژنو، هر دو نقش پل ارتباطي ميان غرب و کشورشان را ايفا مي کردند.»
نوسينده مقاله در ادامه به خرجهاي گزاف ملکه اردن از بودجه دولتي پرداخت و افزود:« لباس هاي رانيا صرفاً توسط خياط هاي مشهور دوخته مي شود و هريک بين 12 تا 18 هزار يورو ارزش دارند. تولد 40 سالگي او در حضور 600 مدعو در بيابان "وادي رم" در جنوب اردن برگزار شد و اين درحالي بود که مردم کشور از داشتن برق محروم اند.»
وي در ادامه در رابطه با ولخرجيهاي فرح ديبا نوشت:« جالب اينجاست که روند سرنگوني و خروج محمدرضا پهلوي و همسرش از ايران پس از برگزاري جشن هاي 2500 ساله در تخت جمشيد سرعت گرفت. براي اين جشن پنج هزار بطري شامپاين گران قيمت خريده شد و اليزابت آردن معتقد بود که خط توليد اين شامپاين ها منحصربه فرد بوده و يونيفرم گارسون ها توسط خياطي "لان ون" در پاريس توليد شده بود. تمامي گيلاس ها براي اين مراسم توسط شرکت "باکارا" ساخته شده بود و "ماکسيم" پاريس نيز وظيفه سرو غذا را به عهده داشته است،همچنين اقدامات فرح و توجهات او باعث غني شدن درباريان شد.»
اين روزنامه نوشت:«ملکه اردن پس از بارها عمل جراحي بيني، لب، و تزريق بوتوکس به کل صورت، اکنون تبديل به ستاره اي شده که مورد مؤاخده مردم است.»
سرنوشت مصيبت بار فرح ديبا اکنون درحال رقم خوردن براي ملکه اردن است که امروز بيش از هر زمان ديگري در موضع تبعيد قرار دارد. اگر شرايط بدين ترتيب پيش رود، ملکه راينا براي رعايت مصالح پادشاهي اردن مجبور خواهد بود فرزندان و همسر خود را ترک کند و سرنوشت غم انگير فرح ديبا، ملکه اي با چشمان غمبار را، دنبال کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها