کد خبر: ۱۱۳۵۵۹
زمان انتشار: ۱۲:۳۰     ۲۵ بهمن ۱۳۹۱
نماینده مردم تفت و میبد در خانه ملت از رواج بداخلاقی‌های از صحن مجلس تا راهپیمایی قم انتقاد کرد.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سید جلال یحیی‌زاده در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس گفت: مردم شریف، شجاع، بصیر، انقلابی، مومن و ولایتمدار ایران اسلامی در سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حماسه فراموش ناشدنی را خلق کردند.

وی افزود: ملت قهرمان ایران کرامت، عظمت، سلحشوری و وظیفه شناسی و موقعیت شناسی خود را بیشتر از همیشه به رخ دشمنان کشید، حضور باشکوه ملت پس از تحریم‌های به اصطلاح فلج کننده دشمنان نشان دهنده عظم راسخ این ملت در مبارزه با استکبار و صهیونیست‌ها و آمریکا بود؛ ملت خداجوی ایران در این روز هوشمندانه پاسخی کوبنده و واقعاً فلج کننده را به دشمنان داد.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حضور این مردم یک آری بزرگ به اسلام، رهبری و شهدا و یک نه بزرگ و قاطع به دشمنان و یک رفراندوم علیه مذاکره با آمریکا بود، ملت سیاس و هوشیار نشان داد بهتر و سریعتر از ما مسئولان به ماهیت دروغین پیشنهاد مذاکره با آمریکا پی‌برده است.

وی اظهار داشت: اینجانب به نوبه خود صمیمانه از یکایک ملت سربلند ایران بویژه مردم استان یزد و بلاخص مردم تفت و میبد برپایی این حماسه بیاد ماندنی سپاسگذاری می‌گنم و تأکید می‌کنم باید قدرشناس این مردم بود و به مشکلات آنها بویژه در بحث گرانی، تورم و بیکاری به طور جدی‌تر پرداخته شود و در برابر اینهمه فداکاری و ایثارگری و تعهد ملت بر زانو زد و بر زمین افتاد و خدا را سجده کرد.

یحیی‌زاده خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران که در سی‌و چهار سال گذشته همواره با تهدید، تحریم و انواع جنگ پیدا و پنهان دشمنان مواجه بوده است به مدد الهی در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی، سیاسی، هنری، ورزشی، صنعتی و معنوی به قله‌های رفیعی صعود کرده است، احراز جایگاه نخست علمی منطقه و دوازدهم جهان، کسب رتبه هفدهم اقتصادی جهان، دستیابی به رتبه اول نانو در خاورمیانه و بیستم جهان، و ... از جمله این موارد است و اینها نمونه‌های اندک از هزاران اتفاق مبارکی است که در این سی و چهارسال در سرزمین شهیدان به وقوع پیوسته است.

وی افزود: مهمتر از همه این دستاوردها احیای مجدد اسلام در ایران و جهان و وقوع موج بیداری اسلامی با الهام از انقلاب اسلامی، توسعه، تعمیق و تحکیم روحیه ایثار و شهادت طلبی بویژه در هشت‌سال دفاع مقدس و... از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی است که همه این دستاوردهای مادی و معنوی زیر سایه بزرگترین دستاوردهای انقلاب یعنی استقلال،آزادی و جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است، البته باید اعتراف کرد که در زمینه فرهنگی و اخلاقی به هیچ وجه نتوانستیم همپای علم، فناوری، صنعت و تولید پیشرفت کنیم.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رواج بداخلاقی‌ها حتی در مراسم بزرگی همانند راهپیمایی 22 بهمن آنهم در حرم کریمه اهل‌بیت و یا در صحن علنی مجلس و پشت تریبون ملی و علنی اشاعه دروغ، بدحجابی و بی عفتی علنی حرص و آز عرض، هجوم، اهتکار و گران فروشی، دعوای علنی در بین بعضی از مسئولان بر سر قدرت، جنگ حزب‌ها و تشکل‌های حتی همسو در رقابت‌های سیاسی، افشاگری‌ها و پرده دری‌های غیر شرعی، قانون گریزی، عدم رعایت حقوق افراد در رسانه‌ها و اینترنت، عدم انضباط کاری، بیداد ربا و افزایش طلاق، نداشتن سبک زندگی اسلامی خود شاهدی بر این مدعاست.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) خطاب به نمایندگان فرمودند من امیدوارم که مجلس، یک مجلس اسلامی و مجلس عبادت باشد و نه مجلسی که خدای ناکرده در آن معصیت واقع شود و در آن به دیگران اهانت کند و رهبر معظم انقلاب نیز می‌فرماید مجلس مهمترین مظهر مردم سالاری دینی است، بنابر این اینجا مرکز،قله و به تعبیری ویترین مجمع نظام اسلامی استکه جلوی چشم قرار دارد؛ مجلس مایه‌ آرامش برای مردم است، مایه تشدد آراء و مایه‌تشنج نیست.

عضو کمیسیون مجلس اضافه کرد: آنچه در 15 بهمن یکشنبه سیاه مجلس اتفاق افتاد در شأن این نظام نبود و هرگز در شأن رئیس جمهور، مجلس و ملت نیز نیست، ای کاش در جلسه علنی رئیس جمهور محترم ان مطالب را مطرح نمی‌کرد و ای کاش در ارائه پاسخ نیز در حد ضرورت و با متانت بیشتر اکتفا می‌شد، در همین جا از ریاست محترم قوه قضائیه درخواست می‌کنم با مقصران و تهیه کنندگان آن فیلم طبق مقررات برخورد کنند و چنانچه محتوای فیلم صحت داشت متهمان در آن فیلم نیز که به بدترین شکل، حیثیت و آبروی روسای دو قوه را لگدمال نمودند مجازات کنند.

یحیی‌زاده اظهار داشت: البته آن واقعه روز استیضاح با همه زشتی نشان داد که مردم باید به سلامت کار قوا در ایران اعتماد کنند زیرا قرار نیست تحت هیچ شرایطی هیچ‌یک از قوا دچار ملاحظات شده و از مچ‌گیری در موضوعی حتی اگر ثابت نشده باشد و در حد احتمال باشد چشم‌پوشی کنند به هرحال کشور ما در شرایط فعلی بیش و پیش‌از توسعه اقتصادی و سیاسی نیازمند به توسعه اخلاقی‌است.

نماینده مردم تفت و میبد در خانه ملت ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سال 89 برای اولین بار موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند و از آن پس در چند سال گذشته بارها بر آن تأکید کردند، متأسفانه این موضوع مهم در این شرایط تحریم همه‌جانبه اقتصادی کمتر مورد توجه قرار گرفته و حتی به یک گفتمان تبدیل نشده که تقریباً فراموش شده است.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یک استراتژی رشد و توسعه است، این استراتژی مناسب‌ترین استراتژی در شرایط فشارها و تحریم‌های خارجی است در این اقتصاد مهمترین مولفه مردمی کردن اقتصاد و مشارکت مردم در مالکیت و مدیریت بنگاه‌های اقتصادی است و کاهش وابستگی به نفت رکن مهم دیگر این اقتصاد است که در شرایط فعلی تحریم گسترده و همه جانبه برای نیل به این مقصود لطف قوی الهی است.

عضو کمیسیون مجلس اضافه کرد: استفاده از تولید داخلی و حمایت واقعی و جدّی از تولید و مدیریت مصرف و پرهیز از اصراف از بخش‌های مهم دیگر این استراتژی اقتصادی است، آیا برای این استراتژی نقشه‌راهی تهیه کرده‌اید، آیا در برنامه ریزی‌ها دقت و ثبات داشته اید؟ آیا وزارت امور خارجه دیپلماسی نوین مبتنی بر اقتصاد مقاومتی را ترسیم کرده است؟، آیا اجرای شتابزده فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها بدون اجرای کامل مرحله اول و بدون اصلاح و تصحیح آن در این زمان و در اقتصاد جایی دارد؟ آیا تنزل 5 رتبه‌ای در سهولت انجام کسب و کار و قرار گرفتن در رتبه 145 جهانی از میان 185 کشور و بیستم منطقه نشان از اقتصاد مقاومتی است یا دلیل بر خودتحریمی و تحریم داخلی؟

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش‌های مختلف از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و رفع آنها شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها