کد خبر: ۱۱۳۷۶۲
زمان انتشار: ۱۳:۴۹     ۲۶ بهمن ۱۳۹۱
25 بهمن ماه سالروز دو واقعه تاريخي است، 24 سال قبل در چنين روزي امام خميني (ره) در واكنش به انتشار كتاب آيات شيطاني از سوي سلمان رشدي، حكم مهدور الدم بودن وي را صادر كردند و بعد از آن تاريخ بود كه وي زندگي مخفيانه خود را آغاز كرد. 

به گزارش 598 به نقل از رجانيوز، در همه اين مدت اگرچه وي جان سالم به در برده، اما به قدري زندگي سختي را تجربه كرده است كه در شهريور ماه سال جاري در گفتگو با بي بي سي اعلام كرد: "من يك مرد مرده هستم، احساس خوبي ندارم، دچار بيماري كلوستروفوبيا (ترس از فضاي تنگ و محصور) شده ام كه برايم بسيار دردآور است."

اما 25 بهمن سال 89 نيز يك حاوي يك پيام تاريخي ديگر است. در اين روز و در حالي كه تنها 3 روز از راهپيمايي عظيم ملت در 22 بهمن مي گذشت، ميرحسين موسوي و مهدي كروبي با دعوت از اراذل و اوباش هودار خود، از آنها خواستند تا به خيابان ها آمده و به راهپيمايي بپردازند.

در اين ميان، آنچه حائز اهميت بود رفتار وحشيانه و شعارهاي تند و ضدانقلابي كساني بود كه با گذشت نزديك به دو سال از انتخابات دهم رياست جمهوري، مدعي تقلب در انتخابات بودند؛ بگونه اي كه شعارهاي آنان در اين روز ديگر رنگ و بوي اعتراض به نتيجه انتخابات را نداشت و با نشانه گيري اصل نظام جمهوري اسلامي و ولايت فقيه، پرده از ماهيت اين جريان بر مي داشت.

از سوي ديگر، بنا بر آنچه كه از سوي موسوي و كروبي اعلام شد، مبناي راهپيمايي سبزها در اين روز  الهام گيري از قيام هاي منطقه بود! آنها مدعي بودند چرا زماني كه مردم مصر و تونس توانستند عليه نظام حاكم خود قيام كنند، مردم ايران دست به چنين كاري نزنند؟ و اين در حالي بود كه عليرغم فراخوان هاي گسترده سران فتنه براي تجمع در 25 بهمن، نهايتا حدود 10 هزار نفر از اوباش خياباني حد فاصل ميدان انقلاب تا نواب، با آتش زدن سطل هاي زباله و سنگ پراكني به نيروي انتظامي و بسيج، چندساعتي عبور و مرور مردم پايتخت را مختل كردند.

اين، همه ي توان جرياني بود كه مي خواست با الگو گيري از قيام هاي منطقه عليه ديكتاتورهاي امريكايي؛ عليه تنها نظام سياسي مستقل جهان كه بيش از سه دهه برابر استكبار و امريكا مقاومت كرده است، بشورد اما نتيجه نهايي اين اقدام، مفتضح شدن بيش از پيش اين جريان خود فروخته و ضد ملي بود.

بعد از اين واقعه بود كه بسياري از ساكتين فتنه نيز به صراحت عليه سران فتنه و پياده نظام آنها اعلام موضع كردند. به عبارت ديگر حجم اقدامات خيانت آميز اين جريان بعد از 25 بهمن 89 به حدي آشكار شد كه اكبر هاشمي رفسنجاني نيز بعد از مدتها زبان به سخن گشود و گفت:

"باید همه اقشار جامعه به قانون احترام بگذارند و هر اقدامی که با قانون مطابقت نداشته باشد ضربه‌زننده به مملکت و خود انسان و به فتوای امام راحل(ره) حرام است ...ما باید با درایت و وحدت کامل در برابر توطئه‌های قدرت‌های بیگانه متحد باشیم."

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: در تمام دوران پس از انقلاب اسلامی، همواره مورد هجوم امواج منفی رسانه های استکباری قرار داشته ایم چرا که آنان با انقلاب، اسلام و ملت ایران که منافع استعماری آنان را به خطر انداختند، مسئله دارند.

هم چنين محسن رضايي دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام 25 بهمن را یک خیانت غیرقابل بخشش دانست و گفت: "اعتراضات سال گذشته علیه مسئولان بود ولی حوادث این روزها علیه نظام است و سکوت در مقابل آن قابل قبول نیست." 

هر چند اين سخن رضايي نيز كه اعتراضات سال 88 را متوجه مسئولين مي دانست و شعارهاي فتنه گران در روز عاشوراي 88 عليه نظام جمهوري اسلامي و ولايت فقيه را فراموش كرده بود، معنا دار بود اما وي در ادامه در اظهاراتي صريح تر گفت:

" آیا درست است که ما بنشینیم و تظاهرات علیه جمهوری اسلامی ایران برگزار کنند؟ آیا آنقدر عده ای نمی فهمند که 25 بهمن حادثه ای در جهت منویات آمریکایی هاست؟ آیا شعور سیاسی برخی از فعالان سیاسی اینقدر نیست که بفهمند این حرکات 100 درصد در جهت اهداف دشمنان ملت ایران است؟ آیا متوجه نمی شوند که غربی ها این حرکات را طراحی کرده اند؟"

علي اكبر ناطق نوري نيز از ديگر كساني بود كه سكوت خود را بعد از مدتها شكست و گفت:  "اقدام عده ای در ایجاد فتنه و تخریب در روز 25 بهمن غیرقانونی ، غیرشرعی و شرم آور بوده و به شدت محکوم است."

وي افزود: "قوه قضائیه باید براساس قانون و عدالت اسلامی با مسببان این حادثه شرم آور و ضد انقلابی برخورد قاطع کند. این عده متاسفانه در حساس ترین شرایط منطقه خاورمیانه ، روز 25 بهمن دست به کاری ضدانقلابی زدند و خوراک تبلیغاتی برای دشمنان اسلام و انقلاب فراهم کردند اما دشمنان بدانند که ملت ما مثل 32 سال اخیر پای انقلاب ، اسلام ، ارمانهای امام ، رهبری و ولایت فقیه ایستاده است و همگان سخن امام را فراموش نمی کنند که می گفت اگر می خواهید کشورتان اسیب نبیند دست از ولایت فقیه برندارید."

علي لاريجاني نيز در اين باره اظهار داشت: "شما می دانستید که راهپیمایی 22 بهمن ملت ایران برای تقویت اراده ملت ها در پیگیری نهضت های آزادی بخش، مهم و ضروری بود، ولی آمریکا در پی راهپیمایی های تصنعی بود که اراده ملت های در حال انقلاب را سست کند و متأسفانه شما وسیله این حرکت شدید."

و در نهايت حسن روحاني در واكنش به افتضاح سران فتنه در اين روز اعلام داشت: "حرکت 25 بهمن گروهي فريب خورده کاملاً محکوم است و قوه قضاييه بايد براساس وظايف ذاتي خود نسبت به اين حرکت ضدانقلابي اقدام کند."

وي افزود: "حرکت ضداسلامي و ضد ملي 25 بهمن از يک سو مي خواست فرياد قاطعانه ملت ايران در روز 22 بهمن را تحت الشعاع قرار داد و از سوي ديگر وسيله اي براي انحراف افکار مردم منطقه از دشمنان اصلي يعني آمريکا و رژيم صهيونيستي و شکست اخير آنان گردد."

بعد از اين اتفاق بود كه باراك اوباما، هيلاري كلينتون، كاترين اشتون و مقامات انگليس، كانادا و ... به اعلام حمايت از آشوبگران پرداختند.

همچنين بعد از خواسته هاي مكرر مردم سراسر كشور بعد از اين واقعه و بيانيه هاي جداگانه موسوي و كروبي در حمايت از آشوبهاي 25 بهمن، سرانجام ميرحسين موسوي و مهدي كروبي در حصر خانگي قرار گرفتند.

اين در حالي بود كه از مدتها قبل از حصر سران فتنه، هواداران آنها با شعارهايي مانند "موسوي دستگير بشه، ايران قيامت ميشه" و "كروبي دستگير بشه، ايران قيامت ميشه" سعي داشتند هزينه برخورد نظام با سران فتنه را بالا ببرند اما در عمل به علت نداشتن پايگاه اجتماعي حداقلي، نتوانستند دست به هيچ اقدامي بزنند و اين روزها كه 2 سال از حصر خانگي 2 عنصر ياد شده مي گذرد، پياده نظام اين جريان هر از چندگاهي  تنها با حضور مجازي در رسانه هاي ضد انقلاب، به بيان ادعاهاي تكراري و پوسيده خود مي پردازد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
جمال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۱ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
۰
۱
احسنت استفاده کردم
پاسخ
آسادیوس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۰ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۲
۰
۰
اگه الان زنده بود همایتش میکردم (شیطونو دستکم نگیرین)ازطرف گروه شیطان پرستان
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها