کد خبر: ۱۱۴۴۴۵
زمان انتشار: ۰۸:۵۳     ۳۰ بهمن ۱۳۹۱
مدیر مرکز تحقیقات و طراحی حجاب ریحانة‌النبی گفت: طرح خوش حجابی با هدف تثبیت حجاب دختران 7 الی 14 سال با آموزش، مشاوره و تماس تلفنی، در آینده‌ای نزدیک در شهرهای توریستی اجرا می‌شود.
به گزارش 598 به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام محمد مهدی ابراهیم‌پور در دیدار با آیت‌الله سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) ضمن گزارشی از فعالیت‌های این مرکز گفت: مرکز تحقیقات و طراحی حجاب ریحانة النبی با نگاه عفاف و حجاب از سال 1384 به طور غیر رسمی در تهران و از سال 1387 به طور رسمی با ایجاد یک ستاد مرکزی در استان قم فعالیت خود را آغاز کرد.

 
وی اضافه کرد: این طرح با اجرای خواهران طلبه با عنوان طرح «حجاب ریحانة النبی» که با اثر بخشی در مدارس مختلف و در شهرهای ارومیه ، اصفهان، شیراز، ساری و کاشان عملیاتی شده است؛ در سال گذشته 120 مدرسه را در سطح کشور تحت پوشش خود قرار داده است.

 
ابراهیم‌پور با اشاره به استقبال دانش آموزان از این طرح افزود: حدود 50 درصد دانش آموزان بعد از اجرای فعالیت‌ها، حجاب برتر، یعنی چادر را انتخاب کرده‌اند و فضای خوبی برای استفاده از چادر در مدارس منتخب به وجود آمد.

 
مدیر مرکز تحقیقات و طراحی حجاب ریحانة النبی در ادامه تصریح کرد: اجرای محل این طرح، آسیب پذیرترین نقاط هر شهر بود و خواهران طلبه با رویکرد فرهنگی هر شهر، فعالیت‌های خود را آغاز کردند.

 
وی درباره محورهای اصلی فعالیت مرکز تحقیقات و طراحی حجاب ریحانة النبی گفت: محورهای اصلی فعالیت این مرکز تدریس موضوع حجاب به وسیله مربیان، اجرای مسابقات فرهنگی، ورزشی و هنری و تبلیغ چهره به چهره خواهران طلبه می‌باشد.

 
ابراهیم‌پور با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع از سوی این مرکز برای ترغیب بیشتر دانش آموزان در حفظ حجاب تصریح کرد: جشن حجاب، آئین چادرگذاری در جشن‌ها، انتخاب برترین‌های حجاب و برگزاری راهپیمایی حافظان حجاب در مناطق اجرای طرح از دیگر برنامه‌های مرکز تحقیقات و طراحی حجاب ریحانةالنبی است.

 
وی با اشاره به اجرای طرح خوش حجابی خاطرنشان کرد: طرح خوش حجابی با هدف تثبیت حجاب دختران 7 الی 14 سال با آموزش، مشاوره و تماس تلفنی انجام می‌شود که این طرح برای اجرای ملی، به ویژه در شهرهای توریستی در حال آماده سازی است که امید آن می‌رود در آینده‌ای نزدیک اجرا شود.

 
مدیر مرکز تحقیقات و طراحی حجاب ریحانة النبی در پایان تاکید کرد: توسعه این طرح در سطح کشور، ایجاد پایگاه خبری حجاب و تولید محصولات فرهنگی از دیگر برنامه‌های این مرکز می‌باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها