کد خبر: ۱۱۴۵۸۲
زمان انتشار: ۱۲:۴۶     ۳۰ بهمن ۱۳۹۱
شماره ۲۹ و ۳۰ ماهنامه زمانه؛
سرویس اندیشه دینی پایگاه 598، شماره بيست و نهم و سی‌ام دوره جديد ماهنامه زمانه (نامه انديشه، فرهنگ و ادبيات) به همت كانون انديشه جوان منتشر شد.

«جامعه‌ای از مدرسين» عنوان سومين كتاب ضميمه زمانه است كه تلاش كرده تا اولاً از منظر نسل‌های مختلف انديشمندان حوزوی به بررسی عملكرد گذشته جامعه بپردازد و رويكردهای فكری ادوار آن را تبيين كند. ثانياً از منظر برخی ديگر از انديشمندان به اين سؤال پاسخ دهد كه راهبردهای آينده اين مجموعه بايد در چه افقی ترسيم شود و نگاه‌های نقادانه چه خلأهايی را در حركت جامعه مدرسين گوشزد ‌كنند. در اين كتاب ضميمه، مطالبی از صاحب‌نظرانی چون آيت‌الله محمدتقی مصباح‌يزدی، ابوالقاسم عليدوست، محمد واعظ‌زاده خراسانی، عبدالمجيد علی‌الادرج، محمدصادق كوشكی و محمد ناصری، آمده است.

پرونده مهم اين شماره به بررسی ديدگاه‌های مختلف علم دينی پرداخته است و در صفحات علم دينی ديدگاه‌های چهره‌های متعددی چون رضا داوری اردكانی، حميد پارسانيا، سعيد زيباكلام، يوسف اباذری، داوود فيرحی، بيژن عبدالكريمی و گزارشی از ميزگردی با حضور علی‌اكبر رشاد و سيد محمدمهدی ميرباقری منعكس شده است.

بخش پر مخاطب جهان اسلام اين شماره به شيعيان جعفری با نگاهی به باورها و وضعيت شيعيان تركيه، اختصاص پيدا كرده است. در صفحات پرونده شيعيان جعفری علاوه بر پرداختن به اين پرسش كه «آيا علويان تركيه شيعه هستند؟» با موضوعاتی همچون تأملی در الگوی اسلام تركيه، برگزاری متفاوت مراسم روز عاشورا در شهر استانبول و توسعه سال‌های اخير تركيه از منظر رهبران شيعيان، روبرو می‌شويم.

ششمين درس‌گفتار استاد محسن اراكی در مورد «اسلام و علم الاجتماع»، گفتگوی ويژه با موسی حقانی، نويسنده و پژوهشگر تاريخ با بررسی سير تاريخی ممنوعيت حجاب، بررسی اين مسئله كه «چرا و چگونه بايد بر انفعال و بی‌برنامگی در برابر جنگ نرم غلبه كنيم؟» با شهريار زرشناس در بخش تك‌نگاشت مجله، صفحات آغازين اين شماره را به خود اختصاص داده‌اند.

يادآور می‌شود شماره 29 و 30 «زمانه‌» از دوره جديد اين نشريه (پياپی 116 و 117) در 84 صفحه، به همراه 64 صفحه كتاب ضميمه، با مدير مسئولی محمدرحيم عيوضی و سردبيری علی رمضانی، منتشر ‌شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها