کد خبر: ۱۱۴۸۳۲
زمان انتشار: ۱۱:۵۰     ۰۱ اسفند ۱۳۹۱
هادی نوروزی که یکشنبه در بازی حساس پرسپولیس و سپاهان، کاپیتان سرخپوشان بود و گل 3 امتیازی بازی را زد، قبل از آن‌که فوتبالیست شود، کشتی می‌گرفت و یکی از قهرمانان کشتی ایران بود.

به گزارش 598 به نقل از جام ورزشي؛ هادی نوروزی که حالا ستاره پرسپولیس است، اگر چند سال قبل و پس از نایب‌قهرمانی در رقابت های کشتی‌آزاد جوانان کشور، کشتی را رها نمی‌کرد و سراغ فوتبال نمی‌آمد، هیچ بعید نبود الان عضو تیم‌ملی کشتی آزاد ایران در رقابت های جام‌جهانی تهران باشد.


گلزنی هادی نوروزی در بازی حساس پرسپولیس و سپاهان و همزمانی تقریبی این اتفاق با برگزاری جام جهانی کشتی فرنگی و آزاد در تهران، بهانه‌ای شد تا نگاهی کوتاه به گذشته هادی نوروزی بیاندازیم.


نوروزی که در مازندران و زیرنظر نادر ناظری، سرمربی سابق تیم‌ملی عراق و مربی فعلی تیم‌ملی کشتی آزاد کشورمان تمرین می‌کرد و یکی از نفرات برگزیده کشتی مازندران بود، بعد از آن‌که دو دوره متوالی نایب‌قهرمان جوانان کشور شد و به دوبنده تیم‌ملی نرسید، با ناظری مشورت کرد و سراغ فوتبال رفت. او به گفته نادر ناظری ژن قهرمانی دارد و اگر به جای فوتبال، تنیس یا هر رشته ورزشی دیگری را هم انتخاب می‌کرد، باز به سطح اول آن ورزش می‌رسید. نوروزی از کشتی به فوتبال آمد تا حالا یکی از ستاره‌های پرسپولیس باشد. نادر ناظری می‌گوید: «هادی اگر کشتی را ادامه می‌داد، حتما به تیم‌ملی می‌رسید. او در وزن خودش فقط یک رقیب قدرتمند داشت و باتوجه به این نکته که از نظر سن و سال از رقیب خود کوچک‌تر بود، می‌توانست در رده‌های سنی بالاتر از نوجوانان و جوانان، فاصله‌اش را جبران کند و نفر اول تیم‌ملی شود اما به حدی در فوتبال، سرعت، تکنیک و تبحر داشت که مربیان قائمشهری بعد از دو نایب‌قهرمانی متوالی در کشتی سراغش آمدند و مسیر زندگی ورزشی‌اش را تغییر دادند. آن زمان با من هم مشورت کرد و وقتی اشتیاق و علاقه‌اش به فوتبالیست شدن را دیدم، مخالفت نکردم. حقیقتش احساس کردم این پسر که ژن قهرمانی دارد، در هر رشته‌ای موفق می‌شود و باتوجه به شرایط مالی فوتبال، می‌تواند آینده خود را تضمین کند.»


این روزها هادی نوروزی در پرسپولیس می‌درخشد و مربی سازنده‌اش در کشتی (نادر ناظری) هم به عنوان عضو کادرفنی تیم‌ملی کشتی آزاد آماده حضور در جام‌جهانی می‌شود. نوروزی و ناظری هنوز هم با یکدیگر در ارتباط هستند.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها