کد خبر: ۱۱۵۶۱
زمان انتشار: ۰۲:۴۶     ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۰
سخنان ولی امر مسلمین در جمع مردم شیراز بار دیگر دلیلی شد بر مدیریت بی بدیل و کارساز «ولایت فقیه» در نظام جمهوری اسلامی که نمی توان خصوصیات شخصی رهبر معظم انقلاب اسلامی را که موجب این نقش آفرینی و کسب این جایگاه شده است را نادیده گرفت.
چرا که کافی است حضرت ایشان اندکی سخن نگوید و در موارد جزیی اظهار نظر نکند تا که کشور مملو شود از گرداب های خود ساخته ی دوست و دشمن که این یکی ندانسته وآن دیگری دانسته بر آشفتگی آن می افزایند اگر چه این حالت نشانه خامی و کودکی برخی از ماست که بدون توجه به اشارات و اصولی که ایشان ارائه کرده اند در عرصه اقدام به جایی می رویم که معظم له وادار به ورود مستقیم به آن حوزه شود ولی این را نیز می توان به فال نیک گرفت که وقائع اخیراتفاقی بود در مسیر بلوغ ولایت مداری ما.

در یک نظر پیام هایی که از بیانات اخیر ایشان می توان درک کرد به این شرح می باشد:

1 – تلاش های دائم و همه جانبه ی تبلیغی ، سیاسی ، اقتصادی و امنیتی امریکا ودشمنان علیه ایران اسلامي همواره با صخره « ملَت و دولت » برخورد می کند و توصیه ایشان در تحکیم این وحدت :
« آنها دارند رذالت خودشان را ميكنند؛ آنها كوتاه نيامده‌اند. استحكام نظام جمهورى اسلامى موجب شده تيغ آنها كُند شود، بر صخره فرود بيايد. و من ميخواهم بگويم اين حالت صخره‌گون را ملت و دولت عزيز ما حفظ كنند. نگذاريد اختلاف به وجود بيايد. نگذاريد شكاف به وجود بيايد. نگذاريد آنچه را كه دشمن در تبليغات و در خباثتهاى سياسى و تفتينهاى سياسى ميخواهد در مورد كشور ما انجام بدهد، انجام دهد. »

2 – مسئله وزارت اطلاعات و ابقای حجت الاسلام مصلحی :
الف – اصل مسئله برکناری وزیر اطلاعات :
« تفویت مصلحت » و «مصلحت مهمَی مورد غفلت قرار می گیرد.»

ب – علَت ورود ایشان به این حوزه :
« بنده‌ى حقير هم طبق اصول بنا ندارم در كارها و تصميمهاى دولت وارد شوم. خب، مسئوليتها در قانون اساسى مشخص است؛ هر كس مسئوليتى دارد؛ مگر آنجائى كه احساس كنم يك مصلحتى دارد تفويت ميشود؛ مثل اينكه در همين قضيه‌ى اخير اينجورى بود؛ انسان احساس ميكند يك مصلحت بزرگى دارد مورد غفلت قرار ميگيرد، تفويت ميشود؛ خب، انسان وارد ميشود كه جلوى اين تفويت مصلحت را بگيرد.»
ج- بزرگی قضیه :
« قضيه‌اى كه آنچنان هم از اهميت بالائى برخوردار نبود.» ،
« اين، مسئله‌ى مهمى نيست، نظائرش هم اتفاق مى‌افتد. »
د – چه کسانی قضیه اخیر را جنجال کردند ؟!
« مخالفين، دشمنان بيرونى، تريبون‌دارهاى بين‌المللى، بوقهاى تبليغاتى، از همين مسئله استفاده ميكنند براى اينكه فضاى تبليغاتى را شلوغ كنند. »
ه- ادعای « حاکمیت دوگانه » و « رئیس جمهور حرف رهبری را گوش نکرده است . » ؛ « حرف های سست و بی پایه .» است .
و – علَت هجمه تبلیغی دشمنان به بهانه قضیه اخير :
« ببينيد چطور مثل گرگ در كمين نشسته‌اند كه يك بهانه‌اى پيدا كنند، هر جور ميتوانند، حمله كنند. ميدانند كه دولت مشغول تلاش و فعاليت و خدمت است. »
3 – ملاک طرفداری رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم از مسئولان :
« خب، واقعاً در كشور دارد خدمت انجام ميگيرد. هر جا خدمت باشد، هم مردم طرفدار هستند، هم رهبرى طرفدار است. ما كه راجع به شخص قضاوت نميكنيم؛ ما كار را، خط را، جهتگيرى را ملاك و معيار قرار ميدهيم. آنجائى كه كار و خدمت و تلاش هست، حمايت ما هست، حمايت مردم هست. و بحمداللَّه امروز كار دارد انجام ميگيرد. مسئولين دولتى هم حقاً و انصافاً دارند تلاش ميكنند؛ هم اعضاى دولت، هم بخصوص خود رئيس جمهور. اينها شب و روز ندارند؛ من مى‌بينم، من از نزديك شاهدم. اينها دائم مشغول كارند، مشغول خدمت و تلاشند. خب، اينها براى كشور خيلى باارزش است. »
4 – وظایف نیروهای دلسوز در مقابل حمله دشمنان به دولت و جنجال آفرینی آنها به بهانه قضایای اخیر :
« عرض من به عناصر داخلى، به مردم دلسوز، به برادران و خواهرانى كه در داخل با مسائل تبليغاتى سر و كار دارند، اين است كه سعى كنند به اين آشفتگى كمك نكنند. اين كه تحليل بگذارند، يكى از آن طرف، يكى از اين طرف، اين عليه آن، آن عليه اين، براى هيچ و پوچ، چه لزومى دارد؟ »

5 – ایستادگی رهبری بر اصول و در برابر انحرافات :
«رهبرى هم كه بنده‌ى حقير هستم با همه‌ى حقارت، خداى متعال كمك كرده، ما در مواضع صحيحِ خودمان محكم ايستاده‌ايم. تا من زنده هستم، تا من مسئوليت دارم، به حول و قوه‌ى الهى نخواهم گذاشت اين حركت عظيم ملت به سوى آرمانها ذره‌اى منحرف شود.»
6 – لطف الهی تا چه هنگامی شامل ماست ؟
« تا مردم عزيزمان اينجور با شور، با شعور، با بصيرت، با عزم راسخ در ميدان هستند، لطف الهى شامل است؛ اين را بدانيد. تا ما توى ميدان هستيم، سايه‌ى لطف الهى هست. ماها - من يك جور، شما يك جور، آن ديگرى يك جور، چهارمى يك جور - اگر سراغ مسائل شخصى خودمان برويم و اهداف را فراموش كنيم، البته كمك الهى هم كم خواهد شد. »
7 – بی نقص نبودن هیچکدام از مسئولان و رؤسای سه قوه :
« حالا نقص در كار همه‌مان هست؛ بنده هم نقص دارم، رؤساى قوا هم خالى از نقص نيستند، مسئولين هم خالى از نقص نيستند. بايد به خداى متعال پناه ببريم، نقصهاى خودمان را بشناسيم، آنها را كم كنيم؛ در كار عظيم اين ملت بزرگ و اين حركت عظيمى كه اين ملت دارند، گره ايجاد نكنيم.»
( منبع بيانات / پايگاه اطلاع رساني معظم له )

همانطور که گذشت این سخنان حکیمانه دارای نکات مهم و تأمل انگیزی است که دقت پیروان ولایت را می طلبد ولی آنچه كه بيشتر در اين پيام اهميت دارد عبارت است از :

1 – دشمنان بر آنند تا که بر سر یک مسئله ای عادی و يا سوء تدبیری اجرایی القاء حاکمیت دوگانه کنند که رهبرمعظم انقلاب اسلامی در مواقع دیگر نسبت به قوای دیگر نیز اینگونه رویکردها را داشته اند و مثل مسئله « عدم مشروعیت وقف دانشگاه آزاد » - که برخلاف نظر ایشان مجلس رإی داد – ما چنین جنجالی را از رسانه های بیگانه نشنیدیم ولی گویا آنان درصددند با این تهمت بین مردم وبه خصوص بدنه مؤثر حزب الله و دولت فاصله بیاندازند و « سرمایه اجتماعی » دولت را از بین ببرند. در صورتی که معظم له در ملاقاتی که با « جامعه محترم مدرسین » در آخرین روز سفر تاريخي قم داشتند این دولت را فاقد این نوع حاکمیت برخلاف دولت های قبل دانستند. پس به جاست که دولت و دلسوزان حزب اللهی با تدبیر این فاصله را کم کرده و بدانند که همواره باید پشتوانه یکدیگر باشند وهيچكدام بدون ديگري جايگاهي نداريم .
2 – دومین تکلیفی که این سخن صریح برای نخبگان رسانه ای وتحلیل نویس ایجاد می کند این است که به این آشفتگی رسانه ای که دشمنان بر آن می دمند کمک نکرده بلکه آنرا مهار کرده و همانگونه که لحن سخنان رهبر معظممان پیام مهروزی به همراه داشت به ترمیم روابط حزب الله با شخص رئیس جمهور اقدام نماییم و از کارهایی مثل تیتر گذاری های جهتدار که برخی خبرگزاری ها هم مرتکب آن شدند وتذکر گرفتند اصل این سخنان پدرانه را مخدوش نکنیم .
3 - ما نباید با معصوم انگاری افراد به محض اینکه آنان اشتباهی کردند آنانرا از حیث انتفاع انداخته و در صدد ردیابی نفوذ در آنان باشیم بلکه همانطور که رهبریمان فرمودند احتمال نقص در تمام مسئولان بدهیم وتا به رويه و ريزش تبديل نشده است فرصت رفع آنرا هم فراهم کنیم .
4 – يادمان نرود كه ما فتنه 88 كه به فرموده رهبري معظم انقلاب اسلامي نتيجه بيست سال طراحي دقيق بود و هدفي جز سرنگوني نظام جمهوري اسلامي نداشت را به ياري خدا با هم دلي مردم ودولت پشت سر گذاشتيم وهمانطور كه اماممان فرمود : « اگر سراغ مسائل شخصى خودمان برويم و اهداف را فراموش كنيم، البته كمك الهى هم كم خواهد شد.» پنجه كشيدن بر روي رئيس جمهور محترم و يا تخريب مداحان كه اركان مهم هسته هاي حزب الله هستند و ورود برخي از اين بزرگواران در ميدان تقابل و هزينه شدن اين جايگاه با سخناني ناشايست و خداي نكرده حس بي نيازي دولت از اصل خود كه همين هسته هاي حزب الله هستند نتيجه اي جز بازگشت فتنه گران و مدعيان كوته نظري كه با نام اصول گرايي در فتنه 88 پيام تبريك به سران فتنه گر دادند نخواهدداشت. و باز هم حزب الله وتنها رئيس جمهور حزب اللهي كشور هزينه آن خواهد شد وبازگشت طلبكارانه آقازادگاني كه اخيراً حاميان حزب اللهي دولت را در خواب مسئولان قضايي « دجاله و اوباش » مي خوانند را شاهدخواهيم بود و كي شود كه باز براي حزب الله فرصتي فراهم شود . بايد مراقب واسطه هايي كه در اين ميان برآنند بر آتش اين اختلافات بدمند بود و همانطور كه حضرت آقا فرمودند : « دلسوزان سعى كنند به اين آشفتگى كمك نكنند. » و به ياري خدا و عنايت حضرت ولي عصر عليه السلام حزب الله با ديده بان « امين » خويش كه خدا نگهدارش باشد اين فتنه ها را هم پشت سر خواهد گذاشت و باز روسياهي بر فتنه گران خواهد ماند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها