کد خبر: ۱۱۵۹۶۵
زمان انتشار: ۰۷:۰۰     ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
به گزارش 598 به نقل از کیهان: راه اندازي يك حلقه مافيايي از سوي اعوان و انصار رضا ربع پهلوي با اعتراض گروه هاي اپوزيسيون مواجه شد.

برخي سلطنت طلبان همكار رضا پهلوي از جمله شهريار آهي و رضا خادم طي يك سال گذشته تلاش كردند با جمع كردن چند تن از چپ هاي بريده و مدعي ليبرال دموكراسي، گروهكي موسوم به «اتحاد براي دموكراسي» را به واسطه چند ملاقات در بروكسل و استكهلم و پراگ راه اندازي كرده و آن را نماينده اپوزيسيون جا بزنند. اين شعبده بازي با اعتراض گروه هاي قديمي تر مواجه شده است.

نويسنده پايگاه اينترنتي اخبار روز وابسته به گروهك موسوم به اتحاد جمهوري خواهان در واكنش به فعاليت هاي مباشرين رضا پهلوي مي نويسد: ماه گذشته از طرف «اتحاد براي دموكراسي» دو سند منتشر شد. لازم است سوال كنم كه : 1-آيا كنفرانس استكهلم را بايست محل زايش اين تشكل دانست؟ اگر پاسخ مثبت است. 2- آيا در اين كنفرانس شكل تشكيلاتي اين تشكل نيز مشخص گرديد؟ براساس موازين شناخته شده، هر تشكلي مشروعيت خويش را از دو طريق به رسميت شناخته شدن از طرف ارگانهاي ذيربط قانوني و همچنين اعضا و طرفداران خويش كسب مي نمايد. از آنجا كه اين اتحاد در شرايط غيرمتعارف و خارج از بستر جغرافيايي فعاليت عملي خويش شكل گرفته يا مي گيرد پس از دو طريق فوق «صرفا» اعضا و هواداران باقي مي ماند از آنجا كه اين اتحاد در روند حركتي خود از استكهلم به بروكسل و از بروكسل به پراگ دچار تغييرات گشته و من تماشاگر در هر كنفرانس عده اي خاص را مشاهده كرده ام، پس اگر سهوي در اين ميان است تماما ناشي از رفتار غيرشفاف گردانندگان اين اتحاد است نه از تماشاگر. گردانندگاني كه سعي نموده و مي نمايند تماشاگر را به تماشاي نمايشي از پيش پردازش شده ببرند، نه آنكه آنان را در پردازش اين نمايش شركت دهند. چرا!؟

اين نوشته مي افزايد: ايرانيان حق دارند بدانند 1- هيئت موسس اين اتحاد چه كساني هستند؟ 2- هزينه هاي مترتب بر آن از كدام محل تأمين مي گردد؟ 3- «شوراي سياستگذاري» اين اتحاد از چه كساني تشكيل شده است؟ و آنها از طرف كدام مرجع انتخاب گشته اند. با اين مقدمه، نگاه ما بر همان پاراگراف اول «دو سند» منتشره يخ مي زند!

اخبار روز در ادامه نوشت: ما نيازمند هيچ آقا بالاسري حتي در شكل مدرن آن نيستيم! ما به هيچ فرد يا گروهي كه از بالاي سر ما بخواهد به رتق و فتق امور بپردازد اعتماد نداريم. چرا از ما مي ترسيد و ما را نادان و خود را همه چي دان فرض مي كنيد.

حال شما بگوئيد «اتحاد براي دموكراسي در ايران» چيست؟ تشكل، انستيتو، انجمن يا آن گونه كه در متن آمده، «نهاد»ي در بهترين حالت در قد و قامت «بي بي سي»، «صداي آمريكا» يا كانال تلويزيوني «من و تو» با كمي آب و رنگ؟

اين نوشته در سالگرد كودتاي انگليسي سوم اسفند 1299 و روي كار آوردن رضا پالاني منتشر شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها