کد خبر: ۱۱۶۱۵۰
زمان انتشار: ۱۰:۲۸     ۰۸ اسفند ۱۳۹۱
رئیس جمهور سوریه هر گونه تصمیمی برای استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه مخالفان را رد کرد و طرح این موضوع را بهانه‌ای برای افزایش فشار یا تجاوز به سوریه دانست.
به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس، بشار اسد رئیس جمهور سوریه در گفت‌وگو با تلویزیون آلمان تاکید کرد که سوریه جنگ را آغاز نکرده یا آن را انتخاب نکرده است، بلکه افراد مسلح با سلاح های پیشرفته خود جنگ را آغاز کردند و دولت تنها به آن واکنش نشان داد.
 
وی هر برنامه‌ای برای استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه گروه‌های مسلح را رد کرده و آن را بهانه‌ای برای فشار یا تجاوز به سوریه دانست.
 
اسد ادامه داد: آنها تقریبا تمام انواع سلاح‌هایی که ممکن است با آن در مقابل جهان بایستند را دراختیار دارند، آنها زیر ساخت ها و اماکن عمومی را بر اساس تاکتیکی که دارند، تخریب می‌کنند و هنگامی که آنها از سلاح های سنگین استفاده می کنند، تو هم باید در مقابل آنها به همین صورت پاسخ دهی.
 
بشار اسد در پاسخ به سوالی در مورد احتمال استفاده از سلاح‌های شیمیایی گفت: چگونه می‌توان برای مقابله با گروه‌های تروریستی کوچک که در هر منطقه‌ای منتشر شده‌اند، از سلاح های کشتار جمعی استفاده کرد؟ من اعتقاد دارم که این موضوع به عنوان بهانه ای استفاده می‌شود که احتمالا برای فشار یا تجاوز علیه سوریه مطرح شده است.
 
رئیس جمهور سوریه درباره استقرار سامانه پاتریوت ناتو در ترکیه گفت که این موضوع در راستای سپر موشکی است که آنکارا آن را از سال گذشته آغاز کرده است، اما ترک‌ها چیز زیادی از این موضوع نمی‌گویند، چرا که خیلی از مردم ترکیه دوست ندارند کشورشان بخشی از این برنامه ها باشد. از سوی دیگر رجب طیب اردوغان سعی کرد تا کشور را برای حمایت از سیاست های خود علیه سوریه متحد کند، اما در این کار شکست خورد. اما این موضوع که سوریه به حمله به ترکیه فکر می کند، موضوعی غیر واقعی است.
 
وی در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت خود گفت که این موضوع به ملت سوریه بستگی دارد، این موضوع باید در گفتگوهای ملی مطرح شود و دولت آن را بپذیرد، طبعا من هم چیزی که از این گفتگوها تایید شود را خواهم پذیرفت.
 
بشار اسد در خصوص ابتکار گفت‌وگوها در سوریه توضیح داد که این طرح در صورتی که خشونت‌ها در سوریه متوقف نشود و موج انتقال اموال و سلاح به داخل سوریه متوقف نشود، موفق نخواهد بود.
 
اسد بار دیگر تاکید کرد که هر تصمیمی که در گفت‌وگوهای ملی بین حاکمیت سوریه و مخالفان دولت گرفته شود و دولت سوریه به آن دعوت کند را خواهد پذیرفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها