کد خبر: ۱۱۶۳۶
زمان انتشار: ۱۳:۱۱     ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۰
یکی از دانشجویان تهرانی که با نمایشگاه های کتاب شهرداری تهران روبرو شده مطالب و حواشی جالبی را از این نمایشگاه به خط نگارش در آورده است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، این نمایشگاه کتاب که شهرداری تهران متولی آن است در میدان های مختلف تهران در حال برگزاری است.

گزارش این دانشجو به شرح زیر است:

مثل هرروز داشتم از دانشگاه به خونه برمی گشتم که روبروی تئاتر شهر کنار درب ورودی متروی ولیعصر یه شلوغی توجه منو جلب کرد رفتم جلو که ببینم قضیه چیه که نوشته ی بالای اون محل کنجکاوی منو برای اینکه بفهمم اون نهاد چه خوراک فرهنگی ای برای مردم تدارک دیده بیشتر جلب کرد.

تمام اینها رو گفتم تا بهتون بگم که امروز با یک نمایشگاه کتاب تدارک دیده شده توسط شهرداری تهران طرفیم.

از مسئول فروش کتاب ها ، برگزار کننده نمایشگاه و نحوه برگذاریش رو سوال کردم که خیلی محتاطانه پاسخ داد که شهرداری با شرکتی قرارداد بسته و این شرکت مسئول برگزاری نمایشگاه های کتاب در سطح شهر تهران است و همینطور اضافه کردند که این نمایشگاه ها بصورت دوره ای در تمام مناطق برگزار میشود.

یکی ازنکاتی که اون فروشنده اشاره کرد این بود که در هر دوره که نمایشگاه انجام میشه کتاب های جدیدی به مجموعه اضافه میشه.

حالا بیایید نگاهی به مجموعه کتاب های عرضه شده بیندازیم.
 
در ابتدای نمایشگاه کتاب های مذهبی قرار داشت که اغلب درباره سیره زندگانی امامان(ع) و پیامبر اکرم (ص) بود. کتاب های مربوط به ماوراء و عالم جنیان هم که از کتاب های همیشگی اینگونه نمایشگاه ها هست بصورت گسترده(8 جلد کتاب مختلف) در این نمایشگاه تدارک دیده شده وجود داشت.

در این بین فقط یک کتاب از نویسندگان برجسته وجود داشت که آن هم کتاب نظام حقوق زن در اسلام از شهید مرتضی مطهری بود.

بخش های دیگر شامل کتاب های حقوق ، طنز ، کامپیوتر بود.

در بخش کتب شعر 4 جلد کتاب از دیوان کامل فروغ فرخزاد که یکی از آنها معلوم بود که از کتاب های بدون مجوز چاپ شده است.

از موارد جالبی که در بین کتاب های تاریخی وجود داشت این بود که یکی کتاب، در کربلا چه گذشت حاج شیخ عباس قمی در بین کتب تاریخی قرار داده شده بود نه در بین کتب مذهبی و دومی این بود که در قسمت تاریخی بیشتر کتب تاریخ خانواده شاه در زمان قبل از انقلاب وجود داشت!

بعد از تمام این بخش ها به بخشی میرسیم که مطمئنا از نظر تدارک دهندگان نمایشگاه بسیار مورد توجه قرار گرفته است و بسیار سعی در پربار کردن این بخش داشته اند که شامل کتاب هایی با موضوعات روانشناسی ، موفقیت، راز زندگی ، عاشقانه و زناشویی بودند .

وجود کتاب های جنسی و زناشویی انقدر قابل توجه بود که بیش از 95 درصد این کتاب ها رو تشکیل می داد.
نوع متن ها و کتاب ها به شدت توجه من را به خودش جلب کرد که باعث بوجود آمدن سوال هایی در ذهن من شد که پاسخ آن ها را فکر کنم باید مسئولان شهرداری پاسخگو باشد.

1.آیا مسئولان شهرداری مطمئن هستند که محصولاتی که شرکت های مختلفی که با آنها قرارداد می بندند به مردم عرضه می کنند مطابق با فرهنگ ایرانی-اسلامی ما است؟

2.آیا فروش کتاب هایی مثل آیین کامیابی و یا آیین دوستیابی(از هرکدام چند نسخه در نمایشگاه موجود بود) از منظر روانشناسان خارجی برای جامعه جوان ما مناسب است؟

3.آیا اصلا در سیستم فروش کتابها به سن خریدار کتاب توجه می شود؟(خودم شاهد بودم که کتابی با نام راز عشق ورزی را به پسری دبیرستانی فروختند)

4.کتابی با عنوان کامل "دختران-پسران ( تلاش – تفاوت – دوستی – خانواده ) که حتی شامل آموزش راه هایی برای جذب جنس مخالف بود برای کدام قشر از جامعه سنی ما مناسب است؟
5.آیا حدود 100 نسخه کتاب زناشویی و عاشقانه برای نمایشگاهی با حجم 500 مورد کتاب مقدار زیادی نیست؟

6.آیا مسئولان خود حاضرند که فرزندانشان هم این کتابها را مطالعه کنند؟

و در آخر این نکته را اشاره می کنیم که اشاعه فرهنگ همیشه باید مورد توجه قرار گیرد اما باید به تمام جنبه و جزئیات آن بشدت توجه کرد چون باید توجه داشت که اشاعه فرهنگ غلط یعنی آتش زدن یک جامعه و اینگونه فردی در آخرت بی شک از خسران دیدگان است .
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۴:۵۶ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۰
بله من هم در جلوی مترو بهارستان وقتی به چادری که بر پا کرده بوند و کتاب می فروختند دیدم که صدای موزیک یک خواننده زن را فروشنده ها بلند کرده بودند و کتاب ها هم همانطور نوشتید پر بود از این چرندیات
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۱ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۰
سازمان فرهنگی شهرداری در غرق شاگردان حلقه کیان است
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها