کد خبر: ۱۱۶۳۸۲
زمان انتشار: ۰۷:۰۰     ۰۹ اسفند ۱۳۹۱
اقدام رسوا و مشترك «كاخ سفيد» و «هاليوود» در اعطاي جايزه به يك فيلم ضعيف ضد ايراني صداي راديو اسرائيل را هم در آورد.
598 به نقل از کیهان: راديو اسرائيل با اشاره به اعطاي چند جايزه اسكار به فيلم آرگو كه به روايت تحريف آميز از تسخير لانه جاسوسي آمريكا در تهران مي پردازد، گفت: اعطاي اين جايزه آن هم توسط ميشل همسر باراك اوباما ايرانيان داخل و خارج را متحد كرد و باعث خشم آنها شد.

راديو اسرائيل افزود؛ فيلم هاليوودي ضدايراني «آرگو» ساخته بن افلك، در آيين اسكار به عنوان بهترين فيلم شناخته شد. اين فيلم روايت سبك سرانه اي از مخفي شدن شش ديپلمات آمريكايي در زمان گروگان گيري سفارت آمريكا در تهران در سال 1358 خورشيدي است. در اقدامي غيرمنتظره و كم سابقه و به دلايلي كه معلوم نيست، خانم ميشل اوباما همسر باراك اوباما از طريق ويدئو كنفرانس از كاخ سفيد برنده شدن فيلم «آرگو» را اعلام كرد.

اين راديو مي گويد: سال گذشته فيلم ايراني «جدايي نادر از سيمين» ساخته اصغر فرهادي برنده اسكار بهترين فيلم خارجي شد و امسال فيلم ضد ايراني «آرگو» موجب خشم بسياري از ايرانيان، حتي مخالفان حكومت حاكم بر ايران شده است. مراسم اسكار و اعطاي جايزه به اين فيلم، كه ايراني هاي بسياري در جهان را خشمگين كرد. اما پايگاه ضدانقلابي گويانيوز در تحليلي نوشت: اين فيلم (آرگو) اگر حتي با ساخت و پرداختي كاملا عالي به روي پرده مي رفت و اين جايزه را از آن خود مي كرد باز ما آن را امري سياسي قلمداد مي كرديم. اگر موقع جايزه گرفتن فيلم اصغر فرهادي با ديده اي منصف به آن مي نگريستيم و هيجان را در اظهارنظر خود دخيل نمي كرديم آن گاه مي توانستيم و حق داشتيم اسكار آرگو را نيز سياسي بدانيم. ولي اكنون پاي مان در تحليل هاي پيشين گير كرده و نفي جايزه آرگو، نفي جايزه جدايي نادر از سيمين نيز خواهد بود(!)

در همين حال پايگاه اينترنتي جهان نيوز در تحليلي خاطرنشان كرد: اسكاري ها سال پيش، زلفشان را با پاپيون اصغر فرهادي گره زدند و ظاهرا ما را در بازي شان بازي دادند و هنوز قند «جدايي» در دل آب مي كرديم كه يك بار ديگر اما به روشي ديگر بازي مان دادند، در همان زمين بازي معروفشان اما حقيقتا نه «آرگو» تحفه اي بود و نه حالا ديگر اين اسكار در نظرمان تحفه است. و چه بد بازي خوردند نادرها و سيمين هايي كه قسم مي خوردند به قداست هنر و اينكه اسكار سياسي نيست.

اين تحليلگر مي افزايد: كن تيلور سفير وقت كانادا در تهران كه خود يك مامور اطلاعاتي غربي بود و ضد انقلاب اسلامي 1357 توطئه مي كرد هم كارگردان و فيلمنامه نويس آرگو را به ساختن فيلمي هاليوودي عاري از حقيقت متهم مي كند و مي گويد: «فيلم از توضيح اينكه ايران انقلاب و طغياني طولاني داشته است، طفره مي رود و مردم (ايران) را طوري شخصيت پردازي مي كند كه انگار هيچ حقي برايشان قائل نيست».
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها