کد خبر: ۱۱۶۷۳۹
زمان انتشار: ۱۳:۱۳     ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی هم اندیشی قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب شب گذشته در مراسم یادواره شهدای جامعه پزشکی، با بیان این‌که خداوند تمام عالم و مخلوقات را برای انسان خلق کرده است، با اشاره به آیه «و لاتحسبن الذین قتلوا فى سبیل الله امواتا، بل احیاء عند ربهم یرزقون» گفت: مفهوم سخن خداوند که می‌فرماید شهدا زنده‌اند، زنده بودن جسم یا روح نیست چراکه جسم آنان مسلما زنده نیست و روح آنان هم مانند روح بقیه اموات زنده است، بنابراین اگر به روح یا بدن باشد، دلیلی برای تخصیص شهدا وجود ندارد.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: ویژگی انسان زنده، تأثیرپذیری و تأثیرگذاری است اما کسی که می‌میرد به علت جدا شدن روح از بدن، توانایی تأثیرپذیری و تأثیرگذاری را از دست می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: تفاوت شهید با میت در این است که خداوند ابزاری مانند بدن را در اختیار شهید قرار می‌دهد تا بتواند تأثیر بگیرد و تأثیر بپذیرد اما دست میت از چنین تأثیری خالی است و به همین دلیل خداوند شهید را جزو زندگان می‌شمارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب با بیان شرایط و وضعیت امروز دنیا، تصریح کرد: بیداری که امروز دنیا را فرا گرفته است، از بیداری ایران نشأت گرفته و دست غارتگران را قطع کرده است؛ آنان با تمام قوا آمده بودند تا ایران را از صفحه زمین بردارند اما به برکت شهدا، دستشان بسته شده است.

وی اظهار داشت: امروز واقعیت‌ها برای تمام ملل دنیا معلوم شده است؛ غارتگران و دشمنان، خودشان را در لایه‌های دروغ پنهان کرده بودند اما آرام آرام در منجلاب خود فرو رفتند و حقایق نمایان شد.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: هدف آمریکا از تحریم فلج کننده در واقع تحریم کشنده است اما به علت عملیات روانی، بار منفی و همچنین بار حقوقی که لفظ کشنده دارد، آن را تحریم فلج کننده نامیدند.

وی با اشاره به آیه شریفه «الْقَوْمِ إِنْ تَکُونُوا تَأْلَمُونَ فَإِنَّهُمْ يَأْلَمُونَ کَما تَأْلَمُونَ وَ تَرْجُونَ مِنَ اللَّهِ ما لا يَرْجُونَ» ابراز داشت: همانطور که وقتی یک نانوا، مغازه خود را به روی اهالی محله ببند، خود نیز فلج می‌شود، آمریکا هم با تحریم مردم ایران، در واقع خود را تحریم کرده است با این تفاوت که مردم ایران خدایی دارند که به زندگی آنان برکت می‌دهد اما دشمن از چنین نعمتی محروم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب گفت: همان‌طور که هواپیمای ۴۵۰ میلیون دلاری که چندین برابر هواپیماهای معمولی قیمت داشت، به علت ضرری که برای شرنشینان داشت به قیمت ۱۰ هزار دلار به فروش رفت، ارزش تمام مخلوقات دنیا به اعتبار انسان است.

وی افزود: خداوند به قول سعدی «هر نفسی که فرو می رود ممدّ حیاتست و چون بر می آید مفرّح ذات پس در هر نفسی دو نعمت موجودست» همه چیز را در این دنیا به صورت رایگان در اختیار انسان گذاشته است اما انسان‌ها‌ توجهی به نعم خداوند ندارند.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: همان‌طور که گندم را در سیلو و گوشت را به وسیله انجماد انبار می‌کنند، تمام نعمت‌های الهی می‌توان انبار و ذخیره کرد اما تنها یک سرمایه وجود دارد که قابل ذخیره سازی و انبار کردن نیست و آن عمر آدمیزاد است.

وی خاطرنشان کرد: اگر انسان‌ها بدانند که چند روز دیگر تا پایان عمر آنان باقی مانده است، دیگر این‌طور زندگی نخواهند کرد و مدل زندگی آنان عوض می‌شود؛ روزی شخصی سرطانی که قرار بود تا چند ماه بعد به رحمت خدا برود، با ما به زیارت خانه خدا آمد؛ رفتار و طریقه عبادت وی با همه ما فرق داشت و هیچگونه توجهی به دنیا نداشت چراکه به مرگ خود یقین کرده بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب اظهار داشت: این عمر که نه قابلیت ذخیره سازی دارد و نه کسی از پایان آن خبر دارد، دو خریدار دارد و هرکدام از آن دو خریدار یک ویژگی و دو صفت دارند؛ ویژگی دنیا در برابر خریدن عمر انسان این است که آرام آرام عمر را می‌گیرد و پاداش می‌دهد و انسان را از این طریق عذاب می‌دهد.

وی با اشاره به دو صفت دنیا در برابر خریدن عمر انسان، ادامه داد: پاداشی که دنیا در برابر عمر انسان می‌دهد، از نظر مکان محدود است چون فضای مشخص و محدودی را تصرف می‌کند و از نظر زمان نیز محدود است چراکه با مرگ انسان تمام پاداش‌هایی که به وی داده بود را پس می‌گیرد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ویژگی و صفات خداوند در برابر خریدن عمر انسان، بیان داشت: خداوند بر خلاف دنیا، عمر انسان را به صورت قسطی خریداری می‌کند اما پاداش وی جاویدان است چراکه هیچگونه محدودیت زمانی و مکانی در عالم آخرت فرض نشده است.

وی گفت: با توجه به مطالب فوق، شهدا با شهادت خود عمر ۱۰۰ ساله را با بهشت جاویدان معاوضه کردند بنابراین آنان با شهادت خود، پیروز از دنیا رفتند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها