کد خبر: ۱۱۶۹۲۱
زمان انتشار: ۱۲:۲۹     ۱۲ اسفند ۱۳۹۱
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: حملات ناجوانمردانه منافقان و ضدانقلاب به شهید بهشتی یکی از فتنه‌های دهه 60 بود.
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در نهمین یادواره شهید کریمپور و شهدای عملیات کربلای 5 در مسجد الزهرا (س) زاهدان با تبیین شان و جایگاه انبیاء و مقایسه آن با شهدای والامقام اظهار داشت: به نص صریح قرآن، شهیدان در برخورداری از حیات طیبه و تعقیب یک هدف، هم طراز هستند هر چند برخی از آنان نسبت به دیگران برتری دارند.

وی افزود: مسلمانان نسبت به برخی از پیامبران شناخت کاملی ندارند زیرا که از آن‌ها در قرآن بازگو نشده است و فقط تعداد 100 نفر از اسامی پیامبران در احادیث آمده است که ما حتی نسبت به شناخت این تعداد هم جهل بسیار سنگینی داریم.

امام جمعه زاهدان اضافه کرد: در دعای سمات زندگینامه برخی از پیامبران آمده است که ما درک درستی از آن‌ها نداریم و آنچه برای ما قابل فهم و درک است این است که پیامبران نسبت به یکدیگر درجه‌بندی شده‌اند.

سلیمانی ادامه داد: تعداد 124 هزار پیامبر با مدارج و مراتب متفاوت در روی زمین زندگی کردند که برخی از این بزرگان به مقام و درجه‌ای رسیدند که از جانب خداوند مورد خطاب مستقیم قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: برگزیدگان پروردگار در یک درجه و مقام نیستند و این قاعده و قانون برای علما و شهیدان نیز صدق می‌کند.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: هنگامی که از شهدای «عملیات کربلای 5» یاد می‌شود، این سوال در اذهان تداعی می‌شود که آیا همه آن‌ها در یک رتبه و جایگاه قرار دارند یا اینکه هر کدام از شهدا از امتیاز و جایگاه والا و خاصی برخوردار است.

سلیمانی گفت: کسانی که در راه خدا، جان خود را از دست می‌دهند در دنیای آخرت از مقام یکنواخت شهادت برخوردار می‌شوند اما مدارج آن‌ها با یکدیگر متفاوت است.

وی افزود: پیامبران در آخرت براساس لیاقت امتیاز بندی می‌شوند بنابراین شهیدان نیز از این قاعده و قانون مستثنی نیستند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در این رابطه به شهیدان «کربلای حسینی و دیگر امامان شهید» اشاره کرد و بیان داشت: امتیازات شهدا از نیت و خلوص آنان پیداست هر اندازه نیت آدمی پاک‌تر و خلوص بالاتر باشد ارزش عمل هم والاتر است.

سلیمانی در ادامه سخنان خود حملات ناجوانمردانه منافقان و ضد انقلاب به شهید بهشتی را یکی از فتنه‌های دهه 60 عنوان کرد و گفت: در میان امواج سهمگین اتهامات غیر وارد و دور از منطق آن زمان، شهیدانی همچون بهشتی و کریمپور با اخلاص در عمل به دنبال تحقق اهداف انقلاب و آرمان‌های امام راحل بودند.

وی اضافه کرد: هر اندازه فداکاری بیشتر و عزم و اراده جدی‌تر باشد مقام شهید نیز بالاتر خواهد بود.

در پایان این مراسم، یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت به ذکر مصیبت پرداخت.

سردار شهید «حاج محمدحسین کریمپور» دبیر حزب جمهوری اسلامی زاهدان و از یاران وفادار مقام معظم رهبری در ایام تبعید ایشان در ایرانشهر بود که در زمان حیات خود خدمات ارزشمند و جاودانه‌ای را به یادگار گذاشت و رهبری معظم انقلاب از ایشان به عنوان «شهید بهشتی» استان سیستان و بلوچستان یاد کرده‌اند.

این شهید والامقام در اسفند ماه سال 65 در عملیات «کربلای »5 به درجه عظمای شهادت نائل آمد.

این آیین با شکوه با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، بسیجیان و همرزمان شهدا، مسئولان محلی و اقشار مختلف مردم برگزار شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها