کد خبر: ۱۱۷۱۲۶
زمان انتشار: ۰۷:۰۳     ۱۳ اسفند ۱۳۹۱
يك روزنامه صهيونيستي چاپ بوينوس آيرس، با حمله به دولت آرژانتين نوشت رئيس جمهور اين كشور با شطرنج ايران عليه آمريكا همراه شده است.
598 به نقل از کیهان: لاناسيون درباره توافق اخير ايران و آرژانتين براي حل وفصل پرونده جنجالي انفجار مقر يهوديان آميا نوشت: زماني كريستينا كيرشنر رئيس جمهور پيش نويس توافق نامه با ايران را به كنگره آرژانتين فرستاد اظهار كرد «هرگز اجازه نخواهيم داد كه تراژدي آميا [مركز همياري يهوديان] به مانند يك مهره شطرنج بر صفحه منافع استراتژيكي خارجي مان تاثير بگذارد.» تا اين لحظه ارجحيت داشتن ايران در اين بازي شطرنج كاملا مسجل شده است فراموش نكنيد ايرانيان اختراع كننده شطرنج هستند.

اين روزنامه نزديك به لابي صهيونيست ها مي افزايد: 2 سال كه رسيدگي به ماجراي آميا در دستور كار كيرشنر قرار داشت، دوستي با ايالات متحده برقرار بود، ولي نزديكي به ايران باعث شد تا روابط با واشنگتن نيز قطع شود. مذاكرات هكتور تيمرمان با عنايات سوريه به صورت مخفي در 24 ژانويه 2011 در حلب آغاز شد. او براي خشنود كردن ايران مي بايست نيت خيرخواهانه خود را نشان دهد. تيمرمان ضمانت لازمي را كه شركا و مخاطبان جديدش از او طلب كردند به آنها داد؛ او پس از بازگشت به بوئنوس آيرس در يك اقدام عجيب كه در آن زمان درك آن بسيار سخت بود، يك هواپيماي باري ارتش آمريكا را به بهانه جلوگيري از يك سوءقصد مورد تفتيش قرار داد و در آن تجهيزات نظامي كشف كرد. اين اقدام به حكومت جمهوري اسلامي تقديم شد. از آن پس آرژانتين بخاطر منافع خود با ايالات متحده رو در رو قرار گرفت. براي درك اقدام دو فوريتي تيمرمان بايد به صفحه شطرنج منافع جمهوري اسلامي نگاهي بيندازيم. خانم رئيس جمهور با اين اقدام خود خدمت بزرگي به ايران كرده است. روزنامه هاي چاپ تهران پس از اين ماجرا تصريح كردند كه ايران و آرژانتين ضربه محكمي به صهيونيسم زده و امكان بهانه جويي را از آمريكا و اسرائيل سلب كرده اند.

لاناسيون خاطرنشان مي كند: تفاهم با ايران به مثابه پيروزي بخشي از دستگاه دولتي وابسته به كيرشنر به شمار مي رود كه فشار را بر وي وارد كرده اند تا از هرگونه همسويي با غرب در زمينه مسايل دفاعي، امنيتي و اطلاعاتي بپرهيزد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها