کد خبر: ۱۱۸۰۴
زمان انتشار: ۱۸:۰۱     ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰
وحید یامین پور که در جمع دانشجویان صحبت می کرد، گفت: دوره اصلاحات، دوره سرشكستگي و فلاكت پيام انقلاب اسلامي بوده است و همه جنبش‌هاي بيدار جهان به اين فكر افتادند كه انقلاب از اهداف خود دست برداشته است، چون تعابيري مانند آزادي، جامعه مدني و جامعه دموكراسي همه صحبت‌هاي امام را پوچ كرد، ولي در سال‌هاي بعد به شكل شايسته‌اي احيا شد، ولي ما هنوز شرمنده آن دوره هستيم.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، همایش "انقلاب از ما چه می خواهد؟" به همت بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مرکز گلپایگان، عصر روز پنج شنبه در سالن ارشاد شهرستان گلپایگان واقع در پارک 17 تن برگزار شد و وحید یامین پور به سخنرانی پرداخت.

وی در جمع دانشجویان دانشگاه‌هاي گلپايگان گفت: انقلاب اسلامي ايران در سال 1357 تحول سياسي و يك تغيير در ساختار قدرت و عرصه نخبگان نيست، بلكه يك اتفاق تاريخي است و عمق و اهميت آن را فقط كساني متوجه مي‌شوند، كه احساس خطر مي‌كنند.

وي افزود: آمريكا و بلوك غرب و حتي اتحاد شوروي و كمونيسم به‌ شدت روي مسئله ايران و موفقيت‌ها و پيشرفت‌هاي به‌ دست آمده احساس خطر و به‌ طور جدي وضعيت كشور ما را رصد مي‌كنند.

مدرس دانشگاه امام صادق(ع) ادامه داد: تنها نقطه مورد توافق بلوك شرق و غرب طي 70 سال اخير و جنگ سرد، مسئله نابودي جمهوري اسلامي ايران بوده است، وگرنه در بقيه مسائل و جريان‌هاي سياسي و فكري، اين دو بلوك با هم درگيري و اختلاف داشته‌اند.

يامين‌پور اظهار داشت: انقلاب اسلامي يك اتفاق از جنس ديگر است، يعني نه از جنس بلوك شرق و نه از جنس بلوك غرب است، انقلاب ايران در محل خاصي از دنيا كه محل استراتژيك ذخاير انرژي است، روي داده و شعار نه شرقي و نه غربي، نظم دو قطبي بودن جهان را به چالش كشيده است.

وي خاطرنشان كرد: اين دو قطب بزرگ دنيا با هر وسيله‌اي مي‌خواستند اين انقلاب را در نطفه خفه كنند و از نشر و نشت آن به ديگر كشورها جلوگيري كنند و در جنگ تحميلي عراق عليه ما به همان اندازه كه از هواپيماها و مهمات شوروي بهره بردند كه از تجهيزات و تسليحات آلمان و فرانسه نيز استفاده كردند و همه در خدمت نابودي انقلاب ما برآمدند و اين امر نشان‌دهنده اين است كه انقلاب ما يك درگيري سياسي و اقتصادي نيست.

وي يادآور شد: در زمان كمي انقلاب ما به همه كشورها صادر شد و ادبيات حضرت امام (ره) نه محدود به ايران و جهان تشيع است و نه به جهان اسلام تعلق دارد، بلكه ادبيات حضرت امام (ره) ادبيات مبارزه است و در اين مبارزه شريك همه مبارزان جهان است و دايره اين مبارزه به قدري گسترده است كه همه ايده‌هاي ضد امپراليسم را در بر مي‌گيرد.

وي با اشاره به ادبيات حضرت امام (ره) تصريح كرد: پيام انقلاب، قيام مستضعفين عليه مستكبرين بود و اين شعار كاملا در ذهن مخاطبانش نشست و احساس همگرايي بين آنها به‌وجود آورد و سبب سر درگمي جبهه باطل شد و امام راحل نخستين كسي بود كه دو قطبي بودن حق و باطل را طراحي كرد.

مدير كل مطالعات فرهنگي مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: امام (ره) در اوايل سال 60 فرمودند: «ما انقلاب اسلامي را به سراسر دنيا صادر كرده‌ايم» و حال طبق نظرسنجي هاي ملي كه در كشور مصر صورت گرفته بيش از 86 درصد مردم خواهان جمهوري اسلامي مصر هستند، امروز فرزندان بالغ شده انقلاب ما در خيابان‌هاي مصر، تونس، بحرين و يمن هستند و فقط فقدان رهبري مقتدر در اين كشورها مشهود است.

يامين‌پور افزود: تنها كسي كه فروپاشي بلوك شرق و غرب را پيش‌بيني كرده بود، حضرت امام بود، فروپاشي كمونيسم بيشتر به يك معجزه شباهت داشت.

وي گفت: بعد از سال 1979 آمريكا رقيب اصلي خودش را در عرصه‌هاي بين‌المللي نابود شده ديد و از همين رو بد مستي و عربده‌كشي را آغاز و دكترين جديد نظام تك قطبي و نظم نوين جهاني را ابداع كرد.

مدرس دانشگاه امام صادق(ع) تاكيد كرد: طراحي آمريكا در نظم نوين جهاني بصورتي بود كه ادعا مي‌كرد كه جهان مانند دهكده‌اي است كه تنها يك كدخدا دارد و تمام حاكميت‌هاي سياسي بايد با قواعد اين كدخدا تنظيم شود، همه دنيا بر اين امر گردن نهادند به‌جز يك خانواده و اين خانواده ايران است كه اين نظم نوين را زير پا مي‌گذارد و اجازه تسلط هيچ كشوري بر خانواده‌اش را نمي‌دهد.

يامين‌پور تاكيد كرد: آمريكا دشمن ابلهي نيست و غرب هم دقيق است و مي‌داند اگر بخواهد بر كشوري تسلط پيدا كند بهترين كار تعويض سبك زندگي و ايجاد نگرش آمريكايي است.

وي در بخش ديگري از سخنانش تصريح كرد: بنا به فرمايش امام راحل اگر آمريكا ما را تحريم كند ما قوي‌تر خواهيم شد، آمريكا نمي‌تواند در ما نفوذ پيدا كند و اين خود ما هستيم كه ريشه‌هاي انقلاب را مي‌جوييم و از بين مي‌بريم، كار دشمن، دشمني كردن است و اين امر طبيعي است.

يامين‌پور گفت: اگر جنگ نبود ما به سال 1370 هم نمي‌رسيديم و اين وحدت و همبستگي بين ما ايجاد نمي‌شد و نقش ولايت و احساس خودكفايي و اعتماد به نفس در ما ايجاد نمي‌شد و براي فروپاشي انقلاب فقط يك بني صدر كافي بود.

* انقلاب ايران يك حادثه كوچك سياسي نيست

وي در ادامه به فتنه 88 اشاره كرد و عنوان كرد: فتنه 88 اتفاق بزرگي بود ولي نه براي يك انقلاب سي ساله؛ ما در طي اين سال‌ها 25 خرداد 60 را ديديم كه چگونه صدها هزار منافق به خيابان‌ها آمدند، ولي هيچ‌ وقت 9 دي بوجود نيامد.

وي خاطرنشان كرد: انقلاب اسلامي ايران يك حادثه سبك سياسي نيست كه با يك حادثه از بين برود، انقلاب راه خودش را پيدا كرده و روي خط ولايت مي‌چرخد و اگر شخصي هم ريزش كرد، لطمه‌اي به انقلاب وارد نخواهد شد.

يامين‌پور تصريح كرد: هر فتنه از فتنه ديگر قوي‌تر است و اين سنت الهي است كه مي‌فرمايد اگر خواستيد جامعه سياسي الهي برپا كنيد بلاها يكي پس از ديگري نازل مي‌شود.

وي همچنين به مسائل فتنه 88 اشاره كرد و گفت: در اين فتنه كساني به عدالت و حقانيت جمهوري اسلامي شك كردند كه صحابه امام و از مجمع تشخيص مصلحت و مسئولان كشور بودند، شك و ترديدها جدي است و بايد شاهد اتفاقات سهمگين‌تري باشيم، چون درگيري پايان ناپذير است.

اين فعال سياسي به حوادث سال88 نيز اشاره كرد و عنوان داشت: فتنه يعني آزمايش، يعني به نقطه‌اي مي‌رسيم كه نمي‌دانيم حق و باطل كدام است و تشخيص دشوار است، بعد از تشخيص حق بايد پايش بايستيم، انقلاب از ما چيز زيادي نمي‌خواهد، انقلاب مي‌گويد اگر ادعاي انقلاب داريم بايد در حفظ آن نيز كوشا باشيم تا اين پرچم به‌دست منجي عالم بشريت حضرت امام عصر(عج) برسد.

* دوره اصلاحات، دوره سرشكستگي و فلاكت پيام انقلاب اسلامي بوده است

مدرس دانشگاه امام صادق(ع) خاطرنشان كرد: در چند سال اخير اين جور نبوده كه تمام سازو كارهاي رسمي حاكميت مطابق با راه و روش امام (ره) و ولايت فقيه پيش رفته باشد، يكي از درگيري‌هاي اصلي ما پس از انقلاب، درگيري با حاكميت و دولت‌ها بوده و دشمن هم از همين نقطه ضعف سو استفاده كرده است.

يامين‌پور تاكيد كرد: دوره اصلاحات، دوره سرشكستگي و فلاكت پيام انقلاب اسلامي بوده است و همه جنبش‌هاي بيدار جهان به اين فكر افتادند كه انقلاب از اهداف خود دست برداشته است، چون تعابيري مانند آزادي، جامعه مدني و جامعه دموكراسي همه صحبت‌هاي امام را پوچ كرد، ولي در سال‌هاي بعد به شكل شايسته‌اي احيا شد، ولي ما هنوز شرمنده آن دوره هستيم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها