کد خبر: ۱۱۸۳۱۴
زمان انتشار: ۱۱:۵۸     ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
یکی از نمایندگان پارلمانی جریان صدر، سفر قریب‌الوقوع وزیر خارجه آمریکا به عراق را محکوم و اعلام کرد که سفر مقامات آمریکایی به این کشور، پیامدهای منفی برای روند سیاسی عراق دارد.

به گزارش598، خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «نهرین نت»، «محمد الخفاجی» نماینده فراکسیون پارلمانی «الاحرار» وابسته به جریان صدر عراق، آمریکا را به ایفای نقش در شعله‌ور کردن آتش بحران میان گروه‌های سیاسی این کشور، متهم و اعلام کرد که بحران‌های خاورمیانه نتیجه دخالت‌های آمریکا است.

وی سفر قریب‌الوقوع «جان کری» وزیر خارجه آمریکا به عراق را روتینی و عادی توصیف کرد که در آن هیچ راهکار ریشه‌ای و حقیقی ارائه نخواهد شد زیرا آنچه که عراق اکنون از آن رنج می‌برد، یک امر داخلی است و دولت عراق صاحب راهکار اصلی است.

این نماینده عراقی از دولت خواست که از دخالت‌های خارجی کمک نگیرد. زیارت‌های دوره‌ای برخی شخصیت‌های برجسته آمریکا به عراق دارای پیامدهای منفی برای پرونده سیاسی عراق خواهد بود.

وی از برخی گروه‌های سیاسی عراق که به سفر کری به عراق دل بسته‌اند گفت: آنها معتقدند که این سفر مایه امید برای برون‌رفت از بحران کنونی کشور است. غافل از اینکه آمریکا و کسانی که در سایه آن فعالیت می‌کنند، خود دلیل اصلی بحران کنونی کشور هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها