کد خبر: ۱۱۸۶۳۵
زمان انتشار: ۱۲:۲۱     ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
خروج اعتراض آمیز نمایندگان آمریکا کانادا و استرالیا زمانی اتفاق افتاد که نماینده آمریکا در آژانس بین المللی انرژی اتمی در واکنش به سخنان نماینده کشورمان، جلسه دیروز شورای حکام آژانس را ترک کرد. در سخنان خود موضوع نسل کشی رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی را مطرح کرد.
598 به نقل از صراط، منابع دیپلماتیک حاضر در این نشست که بدون حضور خبرنگاران برگزار شد، اعلام کردند علاوه بر نماینده آمریکا نمایندگان کانادا و استرالیا نیز در واکنش به سخنان علی اصغر سلطانیه محل اجلاس را ترک کردند.
بنابراین گزارش خروج اعتراض آمیز نمایندگان آمریکا کانادا و استرالیا زمانی اتفاق افتاد که دکتر سلطانیه در سخنان خود موضوع نسل کشی رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی را مطرح کرد.
این در حالی است که ساعتی پیش از سخنان نماینده کشورمان در جلسه دیروز شورای حکام آژانس، نماینده آمریکا در این نشست ایران را به فریبکاری و ایجاد تاخیر و وقت کشی در حصول توافقات هسته ایی متهم کرده بود.
در جلسه روز گذشته شورای حکام آژانس ، علی اصغر سلطانیه نماینده کشورمان با اشاره به کار شکنی کشورهای غربی و آزانس بین المللی انرژی اتمی ادعاهای مطرح شده علیه برنامه صلح آمیز هسته ایی کشور  را بی اساس توصیف کرد و مسولیت ناکامی و تاخیر در حصول توافق هسته ایی را متوجه آمریکا و کشورهای غربی دانست.    
سلطانیه با اشاره به اینکه تاکنون هیچ مدرکی دال بر انحراف برنامه اتمی کشورمان به سمت مقاصد نظامی یافت نشده است اضافه کرد:سلاح هسته ایی هیچ جایگاهی در دکترین دفاعی ایران ندارد.
گفتنی است حصول توافق اولیه در مذاکرات هسته ایی قزاقستان بین ایران و گروه 1+5 خشم و ناراحتی صهیونیستها را در پی داشته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها