کد خبر: ۱۱۹۲۹۸
زمان انتشار: ۱۲:۵۶     ۲۰ اسفند ۱۳۹۱
عموهای فیتیله‌ای که این روزها بی‌صبرانه منتظرند تا دوباره مقابل دوربین بیایند و بچه‌ها را شاد کنند، از حضورشان روی آنتن شبکه دو ابراز آمادگی می‌کنند و می‌گویند ما حاضریم و هر زمانی که اعلام کنند به روی آنتن می‌آییم تا دوباره با بچه‌ها همراه شویم.

آنها در گفت‌وگویی که با ایسنا داشتند، پیشنهادشان در حوزه کودک به شبکه تماشا را اینگونه مطرح کردند: تهیه‌ی برنامه‌های مُفرح در حوزه کودک، بازپخش برنامه‌های قدیمی کودک و داشتن کنداکتوری شیک می‌تواند به موفقیت این شبکه بیشتر کمک کند.

علی فروتن، حمید گلی و محمد مسلمی - عموهای فیتیله‌ای - در گفت‌وگویی که با خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، انجام دادند با اعتقاد بر اینکه شبکه تماشا می‌تواند جایی هم برای بچه‌ها داشته باشد، یک‌سری پیشنهادات جدیدی به این شبکه ارائه دادند که متن کامل نظراتشان به شرح زیر است:

فیتیله

** بچه‌ها باید در همه‌ شبکه‌ها خوراک داشته باشند

علی فروتن - بازیگر پیشکسوت برنامه «فیتیله» - با بیان اینکه شبکه تماشا می‌تواند جایی هم برای کودکان داشته باشد به خبرنگار ایسنا گفت: به هر حال بچه‌ها در تمامی کانال‌های تلویزیون سرک می‌کشند؛ ضمن اینکه ما هیچ شبکه‌ای را به شکل فی‌النفسه برای آن‌ها قرار نداده‌ایم و به آن‌ها نگفته‌ایم که این کانال متعلق به شماست. بنابراین فکر می‌کنم بد نباشد اگر کودکان جایی در تمامی شبکه‌ها از جمله تماشا داشته باشند. چرا که کودکان ما خوراک می‌خواهند و جا دارد که تمامی شبکه‌ها نسبت به این اقدام گام بردارند.

وی افزود: در حال حاضر تلویزیون تولید آنچنان مُصّری در حوزه برنامه‌های کودک جدید ندارد، در حالی که تولیدات برنامه‌های جدید موجب پیشرفت برنامه‌های کودک می‌شود.

فروتن پیشنهادش به شبکه تماشا را اینگونه عنوان می‌کند: باید کمی دست نگه داریم و ببینیم که این شبکه چه تعریفی برای خود دارد، اگر قرار باشد حوزه کودک را هم در خود جای دهد، باید به این توجه داشته باشیم که بچه‌ها در چه زمانی برنامه‌های کودک را تماشا می‌کنند. در حال حاضر شبکه تماشا هنوز مثل سایر شبکه‌ها در میان مردم جا باز نکرده است و از سوی دیگر هم تماشای این شبکه حتما با وجود دستگاه دیجیتال امکان‌پذیر است و جزو شبکه‌هایی نیست که از طریق تلویزیون آن را گرفت. بنابراین فعلا مخاطبان زیادی ندارد، اما می‌تواند با افکار نو، ارائه برنامه‌های شاد، مفرح و آموزشی خودش را متفاوت کند.

** بسیاری از برنامه‌های قدیمی کودک، هنوز هم قابلیت پخش از تماشا را دارند

حمید گلی یکی دیگر از عموهای فیتیله‌ای در گفت‌وگوی کوتاه با خبرنگار ایسنا، با اعتقاد بر اینکه بسیاری از برنامه‌های قدیمی کودک هنوز استطاعت دیده شدن را دارند تاکید کرد: بسیاری از برنامه‌های قدیمی کودک که تا کنون از شبکه‌های تلویزیونی بازپخش نشده‌اند و چندین سال از تولید و پخش آن‌ها می‌گذرد، می‌تواند برای مخاطب امروز هم جالب و دیدنی باشد. چرا که به نظرم هنوز بسیاری از برنامه‌ها استطاعت دیده شدن را دارند. درست است که زمان زیادی از پخش آن‌ها گذشته و با تکنولوژی و تکنیک امروز تصویربرداری نشده‌اند، اما برای مخاطبان جذاب هستند.

وی با مرور خاطرات کودکی دوره خودشان گفتد: به عنوان مثال آنچه که مربوط به دغدغه‌های دوران کودکی ما می‌شد، برنامه خاطره‌انگیز مرحوم توپچیان، با آن قورباغه سبزش بود که همیشه برایمان خاطره بود. فقط کافی است کمی به عقب برگردیم و نگاهی به آرشیو برنامه‌های قدیمی کودک بیندازیم می‌بینیم که خیلی از برنامه‌ها هنوز هم قابلیت دیده شدن را دارند.

گلی در پایان صحبت‌های خود با اظهار امیدواری بر اینکه تولیدات امروز در حوزه کودک افزایش یابد به خبرنگار ایسنا گفت: متاسفانه در حال حاضر در زمینه تولیدی، برنامه‌های کودک و نوجوان دچار فقر هستیم و امیدواریم که هرچه زودتر تولیدات امروز در حوزه کودک افزایش یابد.

** شبکه تماشا در زنگ تفریحش از برنامه‌های کودک استفاده کند

عموهای فیتیله ای

محمد مُسلمی، یکی دیگر از بازیگران گروه فیتیله که کارگردانی برنامه فیتیله را نیز عهده‌دار است، با بیان اینکه تماشا به عنوان یک شبکه نوپا احتیاج به تنفس دارد خاطرنشان می‌کند: تماشا به عنوان یک شبکه تازه تاسیس و نوپا قطعا پس از مدتی شکل و شمایل خودش را پیدا می‌کند. من فکر می‌کنم این شبکه در اواسط برنامه‌هایش نیاز به تنفس دارد. به جهت اینکه ریتم یکسانی نداشته باشد؛ چرا که ما همیشه به دنبال تنوع هستیم.

وی ادامه می‌دهد: شبکه تماشا هر هدفی که داشته باشد لابه‌لای برنامه‌هایش نیاز به یک زنگ تفریح‌هایی دارد که این زنگ تفریح می‌تواند کار کودک، سرگرمی، تفریحی و ... باشد تا به تعریف واقعی خود برسد.

مسلمی تاکید می‌کند: شبکه تماشا یک کنداکتور شیک می‌خواهد که تنوع داشته باشد تا مخاطب علاوه‌بر تنوع، به خواسته‌هایش برسد.

این بازیگر و کارگردان برنامه کودک همچنین با بیان اینکه آنها آماده‌اند تا روی آنتن حاضر شوند به ایسنا گفت: در حال حاضر ما کاملا آماده‌ایم تا هرزمانی که شبکه دو اعلام کند، به روی آنتن بیاییم.

او خاطر نشان کرد: ما از خدایمان است که هرچه زودتر به میان بچه‌ها بیاییم، حتی حاضریم در ایام تعطیلات نوروز هم با بچه‌ها باشیم، چراکه هرزمانی که از ما بخواهند حاضریم به خاطر شادی بچه‌ها برنامه اجرا کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها