کد خبر: ۱۱۹۹۳۸
زمان انتشار: ۰۸:۵۷     ۲۲ اسفند ۱۳۹۱
به گزارش 598 به نقل از فارس از بروجرد، با نزدیک شدن به ایام تعطیلات نوروز و سفر به شهرهای مختلف کشور، شهر بروجرد نیز آماده‌پذیرایی و استقبال از مسافران نورزی است.

در شهر بروجرد جاذبه‌های گردشگری و بناهای تاریخی متعددی وجود دارد که هر ساله مسافران زیادی از شهرهای دور و نزدیک برای دیدن این اماکن به بروجرد سفر می‌کنند.

از مهم‌ترین بناهای تاریخی بروجرد مسجد جامع بروجرد است که معماری مسجد جامع بروجرد بسیار منحصر به فرد و یکی از شاهکارهای تاریخی معماری ایران است که هم ویژگی‌های معماری اسلامی و هم معماری باستانی ایرانی را در خود جای داده است.

همچنین مسجد امام بروجرد یکی از بناهای تاریخی دیدنی بروجرد است که در مرکز شهر و در کنار بازار قدمی بروجرد واقع شده است و این مسجد یکی از بزرگ‌ترین مسجدهای تاریخی کشور است.

در بروجرد امامزاده‌های زیادی وجود دارد که یکی از این امامزاده‌ها که در ایام نوروز مسافران زیادی از آن دیدن می‌کنند، امامزاده جعفر (ع) است که در انتهای خیابان جعفری واقع شده ‌و این امامزاده یکی از قدیمی‌ترین بناهای تاریخی شهر بروجرد است.

کتیبه‌های موجود در این بنا امامزاده جعفر (ع) را فرزند امام موسی کاظم (ع) می‌دانند و گنبد هرمی شکل این امامزاده شکل بسیار زیبای دارد.

امامزاده قاسم (ع) و امامزاده ابوالحسن (ع) از دیگر امامزاده‌های شهر بروجرد است که در این ایام مورد توجه بسیاری از مسافران قرار می گیرد.

در بروجرد خانه‌های تاریخی بسیاری وجود دارد که از جمله بیت تاریخی آیت‌الله بروجردی است که در خیابان صفا واقع شده است و همچنین خانه تاریخی افتخار‌الاسلام طباطبایی که هر ساله این دوخانه تاریخی مورد استقبال مسافران نوروزی زیادی قرار گرفته است.

اما در بروجرد به دلیل آب و هوای بسیار مناسب در فصل بهار، گردشگاه‌های زیادی وجود داردند که از جمله گلدشت است که به خاطر داشتن رودهای پر آب و داشتن فضاهای بسیار سرسبز در این فصل توجه مسافران زیادی را به خود جلب کرده است.

تپه چغا با چشم‌انداز بسیار زیبا به بروجرد از تفرجگاه‌هایی است که در بالاترین نقطه شهر واقع شده است که این تپه با داشتن آلاچیق‌های زیبا محلی بسیار مناسب برای مسافران نورزی در این ایام است.

باغ فدک بروجرد مکانی است که در این باغ زیبا انواع اسباب بازی برای کودکان و مکانی مناسب برای خانواده‌هاست که در ایام تعطیلات مملو از مسافران و گردشگران نورزی است، چرا که در این باغ مکانی به عنوان باغ پرندگان وجود دارد که در این باغ بیش از 80 گونه از پرندگان و جانوران یافت می‌شود و یکی از دیدنی‌ترین قسمت‌های باغ فدک بروجرد است.

پارک سماور بروجرد نیز به دلیل این که در مسیر اصلی جاده قرار دارد مسافران زیادی در این پارک با زدن چادر اقامت می‌کنند و با وجود سماور بزرگی که در این پارک وجود دارد، لذت می‌برند.

اما در بین جاده بروجرد به سمت اشترینان یک سراب زیبا و دیدنی وجود دارد به نام سراب کرتول که به خاطر داشتن فضاهای سبز و داشتن رودهای پر از آب، جلوه‌ای زیبا را در ذهن مسافران به یادگار می‌سپارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها