کد خبر: ۱۲۰۱۵۱
زمان انتشار: ۱۴:۲۱     ۲۲ اسفند ۱۳۹۱
عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: منظور از ساماندهی تعطیلات، ساماندهی تعطیلات مذهبی مورد نظر نیست و اگر چنین باشد نظر آیات اعزام و مراجع تقلید جلب خواهد شد.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد، تیران و کرون در خانه ملت در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس گفت: خطوط کلی روابط اجتماعی، سیاسی، اقتصادی در نظام اسلامی مبتنی بر عدالت و رعایت عهد و پیمان‌ها است و بار امانت و مسئولیت آن بر سنگینی این تعهدات می‌افزاید و عدم رعایت آن موجب سستی ارکان اعتماد ملی و نهایتاً سستی ارکان نظام خواهد.

وی افزود: در سال حمایت از تولید ، کار و سرمایه ایرانی بر آن شدیم که نه در شعار بلکه در عمل منویات مقام معظم رهبری را جامه عمل بپوشانیم لذا طرحی را در چهار بعد طراحی کردیم، اولین مانع تولید و کسب و کار اخذ هزینه سنگین زمین برای مصارف صنعتی و دامداری و دامپروری است که طرحی جهت اصلاح قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ارائه شده است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس  اظهار داشت: طرح دوم در راستای رونق بخشی به فضای کسب و کار و طرح اصلاح قانون چک است، با ارائه این طرح سعی شده تا نواقص فعلی قانون چک اصلاح شود، سومین طرح، طرح تامین اجتماعی فراگیر است،  این طرح با هدف برقراری عدالت و حمایت از صنعت و ایجاد اشتغال از فضای فعلی کسب و کار از فاز دوم هدفمند کردن یارانه‌ها طراحی شده است.

نماینده مردم نجف آباد در خانه ملت خاطرنشان کرد: طرح چهارم در راستای رونق بخشی به فضای کسب و کار و تولید کشور، طرح ساماندهی تعطیلات رسمی است.

وی اضافه کرد: تعطیلات در ایران رهاست و حدود نیمی از مردم ایران که در روزهای پنج‌شنبه تعطیل هستند بیشترین تعطیلات را در دنیا به خود اختصاص داده‌اند و حدود نیمی از ایرانیان که روزهای پنج‌شنبه تعطیل نیستند کمترین تعطیلات دنیا را دارند.

ابوترابی ادامه داد: کشوری که در جنگ اقتصادی به سر می‌برد قطعاً با دو معضل اساسی بهره‌وری پایین و تعطیلات بسیار زیاد نمی‌تواند در این جنگ پیروز شود، تعطیلات بیش از 5 ماه در سال و بهره‌وری کم اداری به فرموده مقام معظم رهبری باید ساماندهی شود، پنج‌شنبه‌ها در راستای عدالت اجتماعی باید برای همه به یک نحو درآید، بین‌التعطیلین باید ساماندهی شود، سونامی تعطیلات پنج‌شنبه‌ها توسط استانداران باید نظم پیدا کند و مجلس شورای اسلامی بدون ورود به مباحث اساسی کشور نمی‌تواند آینده کشور را ریل گذاری کند.

وی با بیان اینکه پرداختن به مباحث ساماندهی تعطیلات قطعاً یکی از ضروریات است، افزود: منظور از ساماندهی تعطیلات، ساماندهی تعطیلات مذهبی مورد نظر نبوده و اگر چنین موضوعی مدنظر باشد قطعاً نظر آیات محترم اعزام و مراجع تقلید جلب خواهد شد زیرا طراحان این موضوع از افرادی متدین و ایثارگر و وفادار به نظام و انقلاب اسلامی هستند.

ابوترابی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در زمینه‌های مختلف از مسئولین مربوطه خواست تا به این مشکلات رسیدگی و اقدامات لازم را جهت رفع آنها انجام دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها