کد خبر: ۱۲۰۵۳۶
زمان انتشار: ۱۸:۲۹     ۲۳ اسفند ۱۳۹۱
مدتهاست که اعلام می شود بهشت زهرای دیگر جایی برای مردگان ندارد. تاکنون چند مکان جدید برای گورستان پایتخت معرف می شود؛ مثلا تلو. اما اکنون فرماندار تهران اعلام کرده است جانمایی قبرستان جدید تهرانی ها در جاده سمنان انجام شده است.
به گزارش 598 به نقل از خبرآنلاین، عیسی فرهادی امروز در یک نشست خبری گفت: بهشت زهرای تهران جایی ندارد و قبرهای جدید پنج طبقه هستند از این رو، مکان جدیدی در جاده سمنان تعیین شده و از سال 92 اموات تهران به آرامستان جدید منتقل می‌شوند.
 
به گفته او شهرداری باید امکانات و دسترسی این مکان را فراهم کند تا کم‌کم این مکان جهت انتقال اموات آماده شود: با توجه به اینکه ظرفیت آرامستان تهران تکمیل شده و قبرها در حال پنج طبقه شدن است، باید از سال آینده مکان جدید آماده شود. با توجه به برنامه‌ریزی که صورت گرفته، به دنبال این هستیم تا از سال 92 آرامگاه جدید قعال شود.
 
البته در تهران غیر از بهشت زهرا گورستان های کوچکی در شهر وحود دارد. فرماندار تهران درباره تعیین تکلیف این گورستان ها گفت: شهرداری باید برای این اماکن طرحهای جدیدی را ارائه دهد، اما هر طرحی که ارائه دهد، بلامانع است و می‌تواند این گونه آرامگاه های داخل شهر را ساماندهی کند.
 
او همچنین به تهرانی ها توصیه کرد در نوروز از شهر خارج شوند: دعا می‌کنیم تهرانی‌ها در ایام نوروز به سایر استان‌ها سفر کنند، مردم تهران در ایام تعطیلات به سایر استان‌ها و شهرستان‌های کشور مسافرت کنند تا ضمن تغییر در آب و هوای خود اجازه دهند تهران هم نفس بکشد.
 
فرهادی گفت: برای ایجاد امنیت در مسیرهای ورودی و خروجی تهران تدابیر لازم اتخاذ شده؛ تمامی راه‌های دسترسی به تهران بهتر از سال گذشته است؛ به طوری که آزادراه آزادگان از حرم امام (ره) تا جاده مخصوص کرج افتتاح می‌شود. همچنین افتتاح 8.5 کیلومتر از بزرگراه شهید همت تا گرم دره و تعریض لاین‌های اتوبان تهران به سمت چالوس تا قبل از تعطیلات از برنامه‌هایی است که انجام می‌شود تا ترافیک روان‌تر شود.
 
او گفت: پلیس آمادگی کامل دارد تا امنیت محله و منازل را در ایام تعطیلات که شهروندان در سفر به سر می‌برند، برقرار کند و این طرح در شورای تامین تایید و مصوب شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها