کد خبر: ۱۲۰۵۵۶
زمان انتشار: ۲۰:۱۰     ۲۳ اسفند ۱۳۹۱
سرویس صوت و فیلم پایگاه ۵۹۸؛
حالا ديگر چند سالي هست كه ويژه برنامه‌هاي نوروزي در شبكه‌هاي مختلف سيما و پيش‌بيني مهمانان و مجريان اين برنامه‌ها به يكي از مباحث مورد علاقه‌ي رسانه‌ها تبديل شده است و از حدود يك ماه مانده به آغاز سال نو، گمانه‌زني‌ها پيرامون اين برنامه‌ها به يكي از اصلي‌ترين خبرهاي رسانه‌هاي فرهنگي تبديل مي‌شود. امسال نيز از اين قاعده مستثنا نبوده و هر روز خبرهاي جديدي از اين ويژه‌برنامه‌ها روي خروجي رسانه‌هاي مختلف قرار مي‌گيرد.
به گزارش 598 به نقل از رجانيوز، اما ويژه‌برنامه‌هاي نوروزي سال 91 در رسانه‌ي ملي به دليل پاره‌اي از اتفاقات عجيب، تركيب مهمانان دعوت شده و نيز عملكرد برخي مجريان اين برنامه‌ها حاشيه‌هاي فراواني داشت كه حتي موجبات نارضايتي دستگاه‌هاي عالي نظام و اعتراض به مديران رسانه‌ي ملي را هم فراهم آورد.

دعوت افراطي و بيش از حد از سينماگران و خواننده‌ها، ايجاد فضاي اختلاط بين مجري و مهمانان –كه رهبر معظم انقلاب بيش از اين بارها بر پرهيز از آن تأكيد فرموده بودند- القاي الگو بودن چهره‌هاي هنري نه چندان خوش‌سابقه و دعوت خانوادگي از آنها و نيز حواشي ديگري چون عيدي دادن معاون سيما روي آنتن، از جمله مواردي بودند كه باعث شدند تا عموم متدينين كشورمان شب آخر سال خود را با تلخ‍‌كامي سپري كنند.

همين اتفاقات بي‌سابقه‌ در شب سال تحويل نوروز 91 باعث شد تا بسيج دانشجويي دانشگاه امام صادق (ع) با توليد مستندي دانشجويي با عنوان «162» به بررسي اتفاقات عجيب و غريب رخ داده در اين شب بپردازد كه اكران آن در سومين دوره‌ي جشنواره‌ي عمار نيز با استقبال مناسبي از سوي مخاطبين همراه شد.

از آنجا كه امسال دوباره بيم آن مي‌رود كه اتفاقات تلخ سال گذشته تكرار گردد، بر آن شديم تا گزيده‌اي از اين مستند را براي اولين بار و در آستانه‌ي نوروز 92 در فضاي اينترنت منتشر كنيم. اميد است كه مديران رسانه‌ي ملي با تجديد نظر در سياست‌هاي سال گذشته‌ي خويش، از تكرار وقايع تحويل سال گذشته جلوگيري نمايند. در ادامه، آنچه در ويدئوي زير مشاهده خواهيد كرد، گزيده‌اي از اين مستند انتقادي است:

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ehsan
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۲ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۱
۱
۰
بحث اينه كه ازديد سيما افراد مذهبي به اقليت رسيده اند واكثريت با افراد كم دين وايمونه براي همين بايد اين مدل افراد را شاد كرد يااين مدل افراد راكه همش ماهواره مي بينن جمع كرد وبرنامه اي پر حرارت تر ساخت كه كمتر اين افراد سراغ ماهواره وقرتي گري بروند كه اين در مملكت اسلامي براي يه بچه شيعه ننگه به مولا ......!
پاسخ
صفری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۸ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۱
اگر فرضا این نظر درست باشد ولی نزدیک به ده ساله که فقط نامزدهای متمایل به افراد مذهبی اکثریت آرا را در انتخابات ها از آن خود می کنند و دقیقا شیب نمودار بر خلاف این کارشناسان صدا و سیماست. در نظرسنجی ها هم برنامه سمت خدا در تمام ماهها در لیست اولین برنامه های مورد نظر مخاطبان بود و همچنین فیلمهای سینمایی مذهبی...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۲ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۱
۱
۰
خوبه بیشتررواین مسئله مانور بدید
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها