کد خبر: ۱۲۰۶۶۴
زمان انتشار: ۲۲:۰۱     ۲۴ اسفند ۱۳۹۱
جمعی از سناتورها و نمایندگان کنگره آمریکا با ارسال نامه‌ای به نخست وزیر ترکیه از وی خواستند تا اظهارات خود علیه رژیم صهیونیستی مبنی بر جنایت علیه بشریت بودن صهیونیسم را پس بگیرد.

به گزارش598، به نقل از دفتر خبرگزاری فارس در ترکیه، به دنبال اظهارات اخیر رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در کنفرانسی که از سوی سازمان ملل متحد در وین برگزار شد، مبنی بر جنایت علیه بشریت بودن صهیونیسم همانند فاشیسم، کنگره آمریکا به منظور دفاع از متحد خود یعنی رژیم غاصب صهیونیستی در مقابل دیگر به اصطلاح دوست و متحد خود ترکیه وارد عمل شد.

در همین راستا جمعی از سناتورها و نمایندگان کنگره آمریکا با ارسال نامه ای به نخست وزیر ترکیه از وی خواستند تا اظهارات خود علیه رژیم صهیونیستی مبنی بر جنایت علیه بشریت بودن صهیونیسم را پس بگیرد.

در این نامه آمده است که ما به عنوان اعضای کنگره دولت آمریکا که معتقد به اهمیت دوستی و اتحاد تاریخی بین ایالات متحد آمریکا و ترکیه هستیم، مایلیم که نارضایتی خود را از اظهارات شما در کنفرانس وین و یکسان قلمداد کردن صهیونیسم با فاشیسم را اعلام کنیم.

اعضای کنگره آمریکا در این نامه مدعی شدند که صهیونیسم بیانگر ملی گرایی یهودی بوده و اظهارات اردوغان باعث تحقیر این حرکت به اصطلاح تاریخی شده و لذا این عده امیدوارند که اردوغان اظهارات خود را در اسرع وقت پس بگیرد.

در این نامه همچنین یادآوری شده که ترکیه اولین کشور اسلامی بوده که موجودیت رژیم صهیونیستی و حق زندگی یهودیان در سرزمین خودشان، که همان سرزمین های اشغالی فلسطین است، را به رسمیت شناخته و از این منظر کشوری نمونه برای دیگر کشورهای منطقه و جهان اسلام شده است.

در خاتمه این نامه اعضای کنگره آمریکا با اشاره به روابط حسنه سیاسی و اقتصادی ترکیه و رژیم صهیونیستی اعلام کرده اند که بی صبرانه منتظر پس گرفتن اظهارات یکسان دانستن صهیونیسم با فاشیسم و جنایت علیه بشریت تلقی کردن صهیونیسم از سوی اردوغان هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها