کد خبر: ۱۲۱۴۹۰
زمان انتشار: ۱۱:۲۱     ۲۸ اسفند ۱۳۹۱
وزیر امور اسیران و آزادگان فلسطین در کرانه باختری، پیشنهاد اسرائیل مبنی بر انتقال دو اسیری که اعتصاب غذا کرده اند به خارج از فلسطین را رد کرده و آن را مخالف اصول حقوق بشر دانست

«عیسی قراقع» وزیر امور اسیران و آزادگان فلسطین در کرانه باختری در ‌گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در رام الله، اظهار داشت: تشکیلات خودگران با انتقال اسیران به خارج از این کشور و دور کردن آنان از محل سکونت خود، مخالفت کرده و آن را جنایت جنگی و مخالف اصول حقوق بشر می داند.

وی این اظهارات را در  واکنش به درخواست رژیم اشغالگر اسرائیل مبنی بر انتقال ایمن الشراونه و سامر العیساوی دو اسیری که اعتصاب غذا کرده اند، به خارج از فلسطین یا غزه، بیان کرد.

قراقع تصریح کرد: اسرائیلی ها دو ماه پیش این پیشنهاد را مطرح کردند اما با مخالفت الشراونه و العیساوی و نیز تشکیلات خودگردان روبه رو شد.

باج خواهی سیاسی اسرائیل

وی با اشاره به وخامت اوضاع این دو اسیر فلسطینی، گفت: پیشنهاد اسرائیل در این شرایط، باج خواهی سیاسی و متوسل شدن به سازش با آنان است.

این وزیر فلسطینی تاکید کرد: باید هرچه زودتر الشراونه و العیساوی آزاد شده و به آغوش خانواده خود بازگردند زیرا دستگیری آنان غیر قانونی و به دور از رعایت اصول دستگیری و محاکمه عادلانه است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها